Vrijwilligerswerk buitenland zomervakantie

Beste allemaal

Ik ben ilse, 19 jaar, en wil graag in de zomer een paar weekjes vrijwilligerswerk doen.
Het liefst wil ik het combineren met het zelfstandig verkennen van de omgeving en cultuur, door bijv. na 3 weekjes vrijwilligerswerk er zelf op uit te trekken.
Nou begrijp ik dat mijn ouders mij niet graag alleen in bijv Ghana zien rondlopen.

Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
Kan ik beter met een grote organisatie mee zodat ik in een groep zit?
Of juist een kleine organisatie zodat ik mn eigen plan kan trekken…

Zijn er nog meer eenzame studenten die het niet weten of juist tips en ideeën hebben?
Graag ook welke organisaties jullie aanraden!

Hoor het graag!!

Welkom op Wereldwijzer, Ilse!

Je kunt het best even een kijkje nemen in het Vrijwilligerswerk Buitenland Forum.

1 like

Hey!
Kijk eens op www.kebene.com
Dit is een Nederlands-Belgisch project aan de Keniaanse zuidkust. Ik heb hier zelf in 2011 een half jaar vrijwilligerswerk gedaan en dit is me zeer goed bevallen! Je helpt mee in een kindertehuis voor verlaten/mishandelde/misbruikte en weeskinderen, verblijft in hun speciaal voor de vrijwilligers en sponsors opgezette lodges voor weinig en hebt ook voldoende tijd zelf of samen met anderen de omgeving te verkennen, naar het strand te gaan (op zo’n 10 minuten afstand) of zelfs op safari te gaan. Ook organiseren ze vanuit Kebene zelf regelmatig leuke uitjes in de omgeving. Ondertussen woon ikzelf sinds april 2012 permanent in Kenia, redelijk dichtbij Kebene, dus kom er nog wel eens, maar ben dus ook erg bekend in de omgeving en met de gebruiken. Als je dat leuk vindt zou ik je dus evt na je vrijwilligerswerk ook wel mee willen nemen naar bijvoorbeeld een dorpje hier zo’n 3 tot 4 uur reizen vandaan (met openbaar vervoer, wat al een beleving op zich is ;)) in the middle of nowhere, waar je bij de Duruma-stam kan overnachten in een kleihutje en mee-eten met de familie enz. Wel primitief allemaal :wink:
Zo kan je dus toch wat meer zien van Kenia, maar wel samen met iemand die hier alles wel kent. Misschien een fijn idee…
Laat het maar horen als je het wat vindt. Evt kan je me via pb ook je emailadres sturen, daar mailen is misschien wat handiger.

Groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app

1 like