Hallo!!
Ik ben kim en 31 jaar.
Tot 2x toe in zuid afrika geweest. 1x 2 maanden, en na 5 maanden terug gegaan voor 6 maanden. Beide keren vrijwilligerswerk gedaan. 1e keer via een organisatie, 2e keer zonder omdat ik via het project zelf terug ben mogen gekomen. Ik heb mijn droombaan gevonden maar helaas… Tis vrijwilligerswerk…
Om een lang verhaal kort te maken… Mijn plan nu is om even in zuid afrika langs te gaan om iedereen weer even te zien. Daarna wil ik zoveel mogelijk van afrika gaan zien. Reizen dus… Maar… Ik wil tijdens het reizen heel graag vrijwilligerswerk blijven doen. Via een organisatie gaat me dat niet lukken want dat is veel te duur. Ik zou dus het liefst tegen kost en inwoning op een project (liefst met wildlife) willen werken. (Logischerwijs zal ik wel een gift doen naar het project toe) Daarnaast wil ik ook graag (seizoensgebonden) werken. Zo om mijn reis te kunnen bekostigen… Ik heb tot nu toe geen idee hoe ik dit, sowieso als vrouw alleen, moet klaarspelen… Is er iemand hier die zo’n zelfde plan heeft/ gedaan heeft, of die gewoon goede tips heeft? Daarnaast hoe moet ik me t reizen voorstellen… Met bus of trein de grens over om kosten te drukken misschien? Of is dat in sommige landen te gevaarlijk alleen? En hoe zit t met visums…
Super als iemand me enigzins op weg kan helpen…
Thanks alvast!!
Groetjes kim