HELP!!! 'Wereldreis' van plan maar hoe?!?

Hallo!!
Ik ben kim en 31 jaar.
Tot 2x toe in zuid afrika geweest. 1x 2 maanden, en na 5 maanden terug gegaan voor 6 maanden. Beide keren vrijwilligerswerk gedaan. 1e keer via een organisatie, 2e keer zonder omdat ik via het project zelf terug ben mogen gekomen. Ik heb mijn droombaan gevonden maar helaas… Tis vrijwilligerswerk…

Om een lang verhaal kort te maken… Mijn plan nu is om even in zuid afrika langs te gaan om iedereen weer even te zien. Daarna wil ik zoveel mogelijk van afrika gaan zien. Reizen dus… Maar… Ik wil tijdens het reizen heel graag vrijwilligerswerk blijven doen. Via een organisatie gaat me dat niet lukken want dat is veel te duur. Ik zou dus het liefst tegen kost en inwoning op een project (liefst met wildlife) willen werken. (Logischerwijs zal ik wel een gift doen naar het project toe) Daarnaast wil ik ook graag (seizoensgebonden) werken. Zo om mijn reis te kunnen bekostigen… Ik heb tot nu toe geen idee hoe ik dit, sowieso als vrouw alleen, moet klaarspelen… Is er iemand hier die zo’n zelfde plan heeft/ gedaan heeft, of die gewoon goede tips heeft? Daarnaast hoe moet ik me t reizen voorstellen… Met bus of trein de grens over om kosten te drukken misschien? Of is dat in sommige landen te gevaarlijk alleen? En hoe zit t met visums…

Super als iemand me enigzins op weg kan helpen…

Thanks alvast!!

Groetjes kim

Om te werken in ZA, moet je een werkvergunning hebben, dus een arbeidscontract en dan aanvragen. Dit kan een tijdje duren voor je die werkvergunning heb.mis niet zo makkelijk om even te werken in ZA.

Joh Thatch. Toch zeker niet voor vrijwilligers werk… geen werk vergunning noch arbeids contract.

Internationale vrijwilligers hebben zeker ook een vergunning in Zuid-Afrika nodig. En dat duurt idd heel lang om te krijgen, als je hem al krijgt.

Jup… Dat wist ik idd al… Werken zou ik dus ook niet in ZA willen doen maar in andere landen… Is het niet mogelijk om seizoenwerk te doen zonder werkvergunning? Klinkt mss wat cru… Wil mensen daar zelf nl geen werk ontnemen… Maar afrika is wat dat betreft geloof ik wat moeilijker dan azie etc… Heb ik in ieder geval van andere reizigers (die dus nog niet continent afrika bereisd hebben) vernomen… Wil graag goed werk doen maar niet na max 6 maanden al terug… Vandaar de optie werken erbij… Anders is t financieel echt niet te doen.

Werkvergunning voor vrijwilligerswerk? Het moet niet gekker worden.

Kan me goed voorstellen dat je langer in Zuid-Afrika wilt blijven dan op toeristenvisum (wat max 3 maanden geldig is). Wat dat betreft is Zuid-Afrika helemaal geen makkelijk land om binnen te komen als je langer wilt blijven. En ook trouwens niet altijd even makkelijk als je het hebt over alleen reizen, reizen met openbaar vervoer e.d. Weet niet wat je op dat gebied aan ervaring hebt, maar je kunt hier niet zomaar overal even goed als vrouw alleen / buitenlander / toerist veilig gebruik maken van het openbaar vervoer.

Voor je visum adviseer ik je contact op te nemen met de ambassade in Den Haag. Succes daar :wink:

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

En inderdaad even wat werken om geld te verdienen, helaas is niet mogelijk. Strenge visa regels in Zuid Afrika.

Als je vrijwilligerswerk wil doen…google dan de website: workaway. Je vindt hier vanalle projecten waarvoor je je kan inzetten tegen kost en inwoonst. Het is een website die vrijwilligers linkt met projecten. Je kan werken in een backpackers, op een permaculture farm, met dieren, enz. Bij aankomst in het land natuurlijk niet vertellen dat je vrijwilligerswerk komt doen. Je komt gewoon om te reizen met een touristenvisum. Succes.

En natuurlijk op www.helpx.net succes

Elundini: dan kom je dus wel binnen als toerist dus max 3 maanden verblijf in ZA!

Je kan een verlenging aanvragen bij Home Affairs als je dit doet binnen de 30 dagen na aankomst in ZA. Dus 6 maanden is inderdaad het langst dat je kan blijven.

Super dat jullie allemaal zo enthousiast reageren!!! Alvast heel erg bedankt. Het feit is… Dat ik niet van plan ben in zuid afrika te blijven. Ik ben er al 6 maanden geweest als vrijwilliger. Vrienden gemaakt dus ga alleen terug om even te buurten, vanuit daar wil ik namibie, zambia, botswana, rwanda etc etc gaan doen incl vrijwilligen, werken en reizen. Ik vind t alleen heel moeilijk waar ik dit onderwerp aan de orde kan brengen want alle topics zijn per land, en ik mag mijn bericht niet re-posten in andere landen… Dat wist ik dus niet… Als iemand me kan aangeven waar ik zijn moet om mijn algehele reis door geheel afrika aan t licht te brengen… Heeeeel graag!!! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!! Workaway kan ik dus zeer zeker al gebruiken!!!