Voor Ca. 9 Mnd. Naar Z-afrika

Hallo,

Ik wil graag voor ca. 9 mnd. naar Z-Afrika, vertrek rond februari 2006.
Ik sta niet ingeschreven als student, wat het allemaal een stuk moeilijker maakt. Ik zou het liefst aan de slag gaan in een opvanghuis, school o.i.d. maar dit is voor 99% vrijwilligerswerk, lijkt me te gek, maar dit is niet haalbaar voor me. Daarom denk ik eraan om voor ca. 4 mnd betaald werk te zoeken en de overige maanden vrijwilligerswerk te doen en rond te reizen.

Heb jij iets soortgelijks gedaan of heb je tips? Contacten in Zuid-Afrika? Alle info is welkom!

Groetjes Babette

Hoi Babette,

Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Afrika waar je alleen een bijdrage voor het eten hoefde te betalen (niet meer dan dat je in Nederland kwijt bent) en dat was echt suer mooi Kijk op www.tshepo.org
En ik denk dat het heel moeilijk is om betaald werk daar te gaan doen… Er is veel werkeloosheid… en voor een 'korte periode’lijkt me dat helemaal lastig.
Succes!

groetjes Janneke

Je mag me altijd mailen als je meer wilt weten over tshepo ya bana
eerder heb ik hierover al een berichtje op de site gezet!

Hey Babet,

Ikzelf ben 26, kom wel uit Belgie en heb misschien iets voor je.
Volgens mij kan dit ook vanuit Nederland, maar het is wel een jaar en geen 9 maanden.

www.halloafrika.be

Ik heb morgen alvast een infosessie

Ik woon namelijk alleen en weet niet of ik alles hier moet verkopen of opslaan enzovoort enzovoort
ik huur een appartementje, heb een eigen auto en een goedbetaalde baan, maar ik ben het echt beu in Belgie…vandaar mijn beslissing :stuck_out_tongue: