Gezocht: reisgenootje voor vrijwilligerswerk in het buitenland

Hallo,

Ik ben Jitske, 19jaar en op het moment werkzaam op een buitenschoolse opvang. Ik wil rond januari/februari voor een paar maanden * 2,3 misschien langer * naar het buitenland om daar vrijwilligerswerk te doen en ook wel wat te reizen.

Ik heb nog niet echt een keuze gemaakt welk land ik graag wou willen, ik zit te denken of aan Afrika of Azie…maar alles staat nog open, dus sugesties zijn ook meer dan welkom.
Ik zie het niet zo zitten om helemaal in mijn uppie te beginnen en te reizen, vandaar hier mijn berichtje.

Ik ben op zoek naar een leuke meid of jongen die ook zin en de motivatie heeft om voor een poosje vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland en daarnaast ook wel wat willen zien en doen in het land. Ik zelf wil wel graag met kinderen werken, dit sluit toch aan bij mij intresses en opleiding. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een weeshuis of een school.
Je kan me mailen of toevoegen op msn: [EMAIL=“jitsketje@hotmail.com”]jitsketje@hotmail.com

Liefs, Jitske.

Hey Jitske,

Ik ga zelf vanaf eind feb/ begin maart voor 3 maanden naar Ghana om vrijwilligerswerk te doen, als verpleegkundige. Eerst +/- 10 weken werken en daarna Ghana wat meer verkennen.

Op internet zijn vele organisaties te vinden waar vrijwilligerswerk te doen is. Wat ik er erg belangrijk vind is dat “mijn” geld echt naar Afrika gaat en niet in de zak van de organisatie blijft steken, en ik ga zelf ook alleen. Dus ik vond het ook belangrijk dat het goed georganiseerd is. Ik heb me hier goed in “verdiept” en ben uiteindelijk bij www.vrijwilligafrika.nl en www.norghavo.org uitgekomen. Dus ik ga met 1 van deze 2 weg. Over deze organisaties zijn vele goede verhalen te lezen en via hun site kan je ook berichten lezen van mensen die daar nu zitten en/of zijn geweest.

Ik hoop dat je wat met deze info kan. En anders kan je me mailen op: [EMAIL=“silvy_bouwman@hotmail.com”]silvy_bouwman@hotmail.com

Groetjes, Silvy

Groetjes, Silvy

Hoi,

Ik heb besloten dat het Afrika wordt en dan hoogst waarschijnlijk ZuidAfrika. Dus iedereen die hier rond februari ook heen wil om vrijwilligerswerk te gaan doen en wat te reizen…meld je aan.

Liefs, Jitske.