Vrijwilligerswerk

Hallo,
Mijn naam is Lieke. Ik ben 16 jaar en wil in de zomer graag naar het buitenland (dan ben ik 17), maar voor de meeste organisatie’s moet je 18 jaar of ouder zijn.
Weet iemand toevallig een organisatie waar dit niet zo is en die ook nog eens betaalbaar is voor de eerste keer?
Groetjes en alvast bedankt!

www.lst.nl maar wel een christelijke organisatie

Bedankt voor je reactie, ik ga strakjes even kijken hoe en wat het is :slight_smile:

Hoi Lieke,

Kijk ook eens op www.proyectoperucentre.org. Wij hebben diverse sociale projecten in Cusco, Peru waar je geen 18 jaar voor hoeft te zijn.

Groetjes,
Donny

Hallo Donny,

Erg bedankt voor je link.
Ik heb het net eventjes bekeken maar denk dat het niet écht iets voor mij is. Je moet namelijk eerst één week cursus en daarna kun je pas vrijwillgerswerk gaan doen. Als ik het goed begrepen heb moet je dit ook minimaal 4 weken doen. Dan ben ik dus meer dan 5 weken weg en dat is te lang voor mij (zeker voor de eerste keer).

Toch bedankt voor de moeite,

Groetjes Lieke Lavrijsen.

Heb je al op lst.nl gekeken? Het is zéker een aanrader, als je nog wat meer wilt weten roep je maar!

Lieke,

Google eens stichting DIRNET. Is niet echt heel bekende organisatie, maar ik ga via hun in Maart paar maanden weg. Ben wel 20 jaar, maar volgens mij is het niet leeftijds gebonden.

Succes!!

Grtz

Hi Lieke,

Ik ben de coordinator van een schooltje genaamd Hispanomaya in het dorpje Todos Santos in Guatemala. Google maar even erover want het schooltje heeft geen geld voor een website, maar er zijn hier velen geweest (inclusief nl ers) dus je kan rustig hun reisverslagen lezen overal op internet (zo kwam ik ook aan dit baantje trouwens). Maar goed wat wij hier doen is het volgende; toeristen komen bij ons spaans of een maya indiaanse taal leren (meestal voor een weekje, hoewel sommigen langer blijven). en met dat geld betalen we het schoolgeld van de kinderen van de arme gezinnen hier. dus het is een win win situatie; jij leert een taal en hebt een superleuke vakantie en zij kunnen daardoor naar school gaan. Naast je taal cursus, doen we ook aan hiking (prachtige omgeving daarvoor hier) en kennismaking met de locale cultuur.