Vrijwiligerswerk Voor 17-jarige

hallo, ik ben boukje en ik wil graag over ongeveer 1,5 jaar naar een engelstalig land (afrika lijkt me heel leuk) om daar ongeveer een jaar vrijwillerswerk te doen. Ik heb dan als het goed is mijn vwo-diploma gehaald, maar ik ben dan nog 17 (ik word in december 2005 18). Bij alle oganisaties die ik tot nu toe ben tegengekomen moet je min. 18 jaar zijn om we te kunnen. Weet iemand een organisatie of een optie om als 17-jarige weg te kunnen, zodat ik niet eerst nog een half jaar moet wachten?
alvast bedankt, groetjes, boukje

Originally posted by boukje@10-02-2004, 17:57:57
** hallo, ik ben boukje en ik wil graag over ongeveer 1,5 jaar naar een engelstalig land (afrika lijkt me heel leuk) om daar ongeveer een jaar vrijwillerswerk te doen. Ik heb dan als het goed is mijn vwo-diploma gehaald, maar ik ben dan nog 17 (ik word in december 2005 18). Bij alle oganisaties die ik tot nu toe ben tegengekomen moet je min. 18 jaar zijn om we te kunnen. Weet iemand een organisatie of een optie om als 17-jarige weg te kunnen, zodat ik niet eerst nog een half jaar moet wachten?
alvast bedankt, groetjes, boukje **

ook als iemand weet dat het onmogelijk is om als 17-jarige naar afrika te gaan, of ervaring heeft met andere landen: alle reacties zijn welkom! ik wil het liefst vrijwillergerswerk doen, maar gewoon werken, backpacken of iets anders lijkt me ook leuk.
groetjes, boukje :slight_smile:

Boukje,

Ik probeer een overzicht te krijgen van vrijwilligers-organisaties op internet.

Bij welke organisaties hen jij al geinformeerd?

Ook al inlichtingen&antwoord gekregen van:

http://www.siw.nl

???‘’.

Ja 14,15,16 jaar oud , dan kan ik mij oorstellen dat ze zeggen: te jong.
Maar zo net op de grens 17/18 ? Ach, dan moet m.i. een uitzondering op de regel gemaakt worden.

En vooral vermelden hoe goed je bent in Engels, Frans, Duits en…!!!

Misschien ook leuk om met z’n…tweeen tegaan…

Ik zou ze schrijven: de uitzondering bevestigt de regel!!

Succes.

ik heb naar verschillende organiaties een mailtje gestuurd, voor langere reizen moet je echt 18 zijn. volgens siw moeten moeten ze zich aan internationale regels houden. ook livingstone kan niet. voor kortere reizen tot 3 maanden is het vaak wel mogelijk om als 17.jarige mee te gaan. als iemand toch nog tips heeft: altijd welkom! :slight_smile:

Kijk eens op de website van SAMEN. Bij SAMEN kun je niet meteen weg omdat er een zeer gedegen voorbereiding aan je werk als vrijwilliger vooraf gaat. Het voorbereidingstraject neemt ongeveer 6 maanden in beslag. En daarna kun je als vrijwilliger gaan meeleven en -werken op een straatkinderenproject in landen in Azie, Afrika en Zuid Amerika.
Website van SAMEN

Boukje,

Ik las in een online-folder van SIW het volgende;
Voor de meeste projecten wordt een minimum
leeftijd van 18 jaar gehanteerd hoewel er hier ook
uitzonderingen op zijn (bel het secretariaat voor
meer informatie hierover). Hoewel er meestal geen
maximum leeftijd is, zijn de vrijwilligers meestal
tussen de 18 en 30 jaar.

Misschien kan het dan toch? Ik zou even bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen en als je laat merken dat je gemotiveerd bent, scheelt dat misschien ook weer.

Gr. Inge