Hoi mensen!
Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen na mijn havo examens. Ik ben dan 17 jaar oud en er zijn heel veel organisaties die 18+ zijn dus het is moeilijk om een goede organisatie te vinden.
Ook zijn de kosten heel hoog bij veel organisaties.
Dus iemand nog tips voor leuke/niet te dure organisaties voor vrijwilligerswerk in het buitenland (Zuid-Amerika, Azië & Afrika)
Groetjes en alvast bedankt!
Emma
Hoi Emma,
kijk is op www.vrijwilligersecuador.nl. Wij bieden de leukste vrijwilligersevaring in het meest gevarieerde land van Zuid-amerika. Ook zorgen wij voor een goede voorbereiding en begeleiding in Ecuador tegen lage kosten.
Ik hoor graag van je via [EMAIL=“info@vrijwilligerecuador.nl”]info@vrijwilligerecuador.nl of via dit forum
met vriendelijke groet,
Bert.
Hoi Emma,
Leuk dat je vrijwilligerswerk in het buitenland wilt gaan doen. Het klopt dat veel organisaties / projecten alleen open staan voor vrijwilligers vanaf 18 jaar, maar bij onze partnerorganisatie in India kun je ook terecht als je 17 bent.
Kijk op Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl voor meer informatie.
Veel succes,
Aukje de Boer
Voluntá
Hoi Emma
Ook bij ons kun je terecht als je 17 bent mits je voor jezelf een duidelijk doel aan je vrijwilligerswerk gesteld hebt en zelf initiatieven neemt om je tijd in te vullen op de verschillende projecten die wij kunnen bieden.
Wij zijn er dag en nacht voor onze vrijwilligers maar vinden dat als je de keus maakt om naar het buitenland te gaan voor een periode je er ook zelf het beste uit moet zien te halen.
Voor meer info
Groet
Wout en Patries
Hoi Emma,
Via SIW zijn er ook mogelijkheden om als 17-jarige een project buiten Europa te doen. Zie www.siw.nl
Groeten,
Jeroen
Hoi Emma!
Dit jaar slaag ik (als het goed is) ook voor mijn havo examen en ga ik vrijwilligerswerk doen in Sri Lanka, via de origanisatie travel active. Volgens mij mag dat ook als je 17 bent. Het is niet heel goedkoop maar het is wel allemaal voor je geregeld. Vind ik zelf wel fijn omdat ik voor het eerst in mijn eentje naar zo’n ver land ga. Ik hoop dat je wat leuks kan vinden!
Doris.
Hoi Emma,
Via ActLocal is het mogelijk om vrijwilligerswerk te doen als 17 jarige en de kosten zijn niet hoog. Op dit moment zit er een jongen voor 3 maanden in Tanzania via ActLocal. Hij had dezelfde vraag als jij, vandaar… maar hij heeft het erg naar zijn zin daar nu.
Kijk op www.ActLocal.nl
Groetjes,
Arieke