17 jaar en vrijwilligerswerk in het buitenland?

Hallo,
ik wordt aankomend zomer 18 jaar, maar ik wil graag rond mei vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland!
Weet iemand of dat mogelijk is en via welke organisatie dat kan?
Groetjes Chantal!

Hoi,
ik ben ook 17 als ik vrijwilligerswerk wil gaan doen en ik kijk nu naar de mogelijkheden van projects abroad.
www.projects-abroad.nl
succes,

Ik heb inderdaad hetzelfde idee! Ik word eind Januarie 18 en ben beschikbaar vanaf begin Juni, als ik iets vind zal ik het hier neerzetten!
Laat het me weten als je nog wat leuks hebt gevonden!

Sanne.

zo jammer dat het altijd zo duur is!
Deze organisatie ziet er wel goed uit!

Hoi Chantal,

Wat goed om te horen dat je vrijwilligerswerk wilt doen in het buitenland! Mocht je eerst wat korter willen om te kijken of het wat voor je is, kan je in april mee voor 2 weken vrijwilligerswerk in Roemenië, en door subsidie van EVS is dat heel erg goedkoop. Het is alleen voor jongeren van 18-30 jaar. Kijk voor meer info op, of mail naar info@commundo.nl;
http://www.commundo.nl/reizen_en_vrijwilligerswerk/roemenie/reizen/buddyreis_subsidie/reisbeschrijving.html

Als je verder weg wilt en langer wilt gaan (minimaal 1 maand) en zeker wilt weten dat alles goed geregeld is en dat je bij een leuk project terecht komt, kijk dan is op www.commundo.nl en klik op individueel. We hebben hele leuke projecten in Thailand, Sri Lanka, Guatemala, Peru en Oeganda voor individuele vrijwilligers die minimaal een maand vrijwilligerswerk willen doen.
Succes met het zoeken van een passend project!
Larissa

Ik was 17 en ben met projects abroad meegeweest, dus als ik het kan, kan jij het ook :slight_smile:

Hoi,

Er zijn genoeg mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen als je nog geen 18 bent. En dit kan nog gratis ook!

Proyecto Peru is een Spaanse talenschool in Cusco, Peru. Proyecto Peru biedt voor haar studenten gratis vrijwilligerswerk aan. Het enige dat wij vragen is dat je Spaanse lessen of accomodatie neemt (in een gedeeld appartement of in een gastfamilie). En dit gaat je dus absoluut niet van die enorme bedragen kosten. Proyecto Peru zit in Cusco, echt een supermooie plek om te verblijven. Cusco is de oude hoofdstad van Inka-rijk, heel interessant, zeker als je van cultuur houdt. Daarnaast is Cusco ook gewoon een hele gezellige en veilige stad waar heel veel reizigers Spaans studeren. Omdat er in de stad en in de regio veel armoede heerst zijn er (gelukkig!) een heleboel mooie initiatieven ontwikkeld en kun je op velerlei sociale projecten terecht voor vrijwilligerswerk of stage. Proyecto Peru is een organisatie van sterk betrokken mensen en bemiddelt gratis voor jou en plaatst je op 1 van deze projecten. Het is een goede professionele organisatie met jarenlange ervaring en er zullen ook zeker andere studenten (ook veel uit Nederland en Belgie) tegelijkertijd met jou vrijwilligerswerk doen. Je zal naast een hele dankbare en mooie ervaring in het vrijwilligerswerk ook gewoon een hele leuke tijd hebben!

Wat betreft de mogelijkheden voor het vrijwilligerswerk: dat ligt vooral aan je niveau Spaans. Als je nog geen of weinig Spaans spreekt dan kun je alleen op projecten terecht waar het vereiste niveau Spaans laag is. Dit zijn projecten waar de verbale communicatie minder belangrijk is. Dan kom je uit op projecten met baby’s en kleine kinderen. Dit kan op een kinderopvang zijn, een weeshuis of een peuterschool. Heb je al een intermediate of gevorderd niveau, dan kun je vele kanten op. Het geven van les (Engels, sport) op een openbare school of in een sociaal project, het helpen op een buitenschoolse opvang, het werken in een weeshuis met de wat oudere kinderen, het organiseren van activiteiten voor kinderen etc.

Kijk voor meer info op www.proyectoperucentre.org of mail naar [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org.
Groeten,
Donny

Hoi allemaal!

Ik ben 17 en ik ben me aan het orienteren bij activity international, in het boekje die je kan aanvragen bij onder anderen Joho staan veel adressen. Helaas maar weinig voor onder de 18. Maar wel een paar. Onder anderen in China.
Groetjes

Bedankt! Ik ga ze bekijken!

www.siw.nl Vanaf april komen hun nieuwe projecten volgens mij op de site. Die hebben ook speciale jongerenprojecten.

hallo,

www.be-more.nl misschien een optie?

Zou niets voor mij persoonlijk zijn, maar weet van bekende dat dit een fijne organisatie is die veel voor je regelt.

Je kunt er evt. ook voor kiezen om iets minder ‘‘commercieels’’ te zoeken, bijvoorbeeld stichting dirnet (www.dirnet.nl)