Vrijwilligerswerk 17 jarige

Hallo,

Aankomende zomer wil ik vrijwilligerswerk gaan doen in Europa. Nu ben ik aan het rond zoeken alleen kom ik op site’s waar het of niet betaalbaar is, of 18+ is. Heeft iemand suggesties?
Ik ben opzoek naar een bouwproject, of iets in die richting.

Bedankt,

Pjotr

Hi Pjotr,

Ik kwam je berichtje tegen en ik dacht; ik reageer even!

Wat leuk dat je plannen hebt om vrijwilligerswerk te gaan doen! Ik ben zelf vlak na mijn 18e vrijwilligerswerk gaan doen in Zuid-Amerika via Activity International en dat was me zeer goed bevallen! Zo goed, dat ik altijd contact heb gehouden en nu 3 dagen in de week stage loop bij Activity…

Voor de meeste vrijwilligersprogramma’s is de minimum leeftijdsgrens inderdaad 18 jaar, maar momenteel zijn er verschillende projecten vanaf 17 jaar; China, Costa Rica, Mexico, Peru, Argentinië, Suriname, Venezuela, Zuid-Afrika (St Lucia), Zambia, Botswana, Swaziland, Tanzania, Kenia en Ghana. Het is ook mogelijk om verschillende taalcursussen te volgen vanaf je 17e, waarvan ook bestemmingen in Europa!

Je kunt natuurlijk altijd een kijkje nemen op de website; www.activityinternational.nl.
En als je vragen hebt over de mogelijkheden vanaf 17 jaar, mag je altijd bellen of mailen!

Succes met oriënteren en je plannen naar het buitenland!

Groetjes,
Yasmin