vrijwilligerswerk voor 17 jarige

Onze dochter van 17 jaar is op zoek naar vrijwilligerswerk voor een periode van 3 maanden.
Het is best lastig iets te vinden omdat je voor de meeste projecten 18 jaar of ouder moet zijn.
Wie heeft ervaring met volunteers van 17 jaar??
dank

Annette

Naar wat voor soort vrijwilligerswerk is ze op zoek? Binnen Europa? Buiten Europa?

In deze link was een 17-jarig meisje ook op zoek naar vrijwilligerswerk: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=1017017

Misschien zit er wat tussen.
Succes!

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

Kijk ook eens bij http://www.siw.nl.

De meeste projecten van hen voor minderjarigen zijn overigens in Europa, niet daarbuiten.

Bij Kwa.Mama zijn ze heel erg hard op zoek naar Engelssprekende vrijwilligers. Mensen met ervaring in educatie zijn extra welkom. InZuid Afrika is het geloof nog heel erg belangrijk en de medewerkers zijn overhet algemeen allemaal christelijk. Wij plaatsen iedereen ongeacht religieuze achtergrondmaar ik denk dat jij hier wel heel goed zou passen.
Kwa.Mama is een project waarbij de vrijwilligers voornamelijk nodig zijn bij depre-school. Hier komen kinderen tussen de 2 en 6 jaar oud en is het debedoeling dat ze worden voorbereid op de basisschool. Enkel zijn deleerkrachten zelf vaak ongeletterd en spreken ze amper Engels waardoor lesgevenerg lastig wordt. Hier zijn vrijwilligers dan ook erg hard nodig om teleerkrachten te assisteren en vooral te coachen.
Het project is in Shakashead een township vlakbij Ballitoin Zuid Afrika.
Ze vragen wel een bijdrage voor kost en inwoning want hetproject is zelf volledig afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Het is een geweldig project en ik hoop dat je wilt overwegenom bij Kwa.Mama aan de slag te gaan.
www.africavolunteerkwamama.com

Groetjes,
Jitske.

P.S. Over het algemeen vragen ze van vrijwilligers dat ze18 jaar of ouder zijn maar hier is wel over te praten en er is goedebegeleiding aanwezig dus ik verwacht dat 17 jaar wel zou moeten kunnen.

Onze NGO Sithand’Izingane hanteert over het algemeen een leeftijdsgrens van 18 jaar, maar bij ieder verzoek waarbij dat niet het geval is, kijken we naar de persoon die bij ons wil komen werken ls vrijwilliger. In dit geval zou ik jullie willen uitnodigen om contact met ons op te nemen, zodat we naar dit specifieke verzoek kunnen kijken. Op onze website www.sithandizingane.co.za vinden jullie meer informatie over het kinderproject en foto’s om in ieder geval een indruk te krijgen.
Ik werk zelf sinds 2007 voor het kinderproject en daarnaast ben ik samen met het project een werkgelegenheidsproject gestart, om jongeren werkervaring te laten opdoen en hun daarmee kansen te bieden om hun toekomst verder vorm te geven. Ik nodig jullie uit om in ieder geval even contact te hebben via mail, om te zien wat wij als project kunnen betekenen om de wens in vervulling te laten gaan. Dit kan op 2 manieren: Via mijn bedrijfje maarten@sisiza-ukusiza.com of via mijn thuismail ankemaarten@me.com

Ik hoor graag van jullie en laten we kijken wat wij kunnen doen.
Met vriendelijke groeten uit Johannesburg
Maarten Bollen

Beste Annette,

bij Activity International zijn er verschillende mogelijkheden voor jongeren van 17 de vrijwilligerswerk willen doen. Deze projecten zijn allemaal buiten Europa. Zie www.activityinternational.nl voor alle mogelijkheden.

Veel succes!!
Hartelijke groeten van Manon

Hoi Annette,

Oye LENA is een onderwijsproject in Curahuasi, op 2u30 van de stad Cusco.
Elke ochtend helpen wij in een school voor buitengewoon onderwijs en in de namiddag komen er kleuters van 3 tot 5 jaar naar ons eigen naschools project. Wij werken hier samen met vrijwilligers en studenten uit België en Nederland.
De kinderen moeten niet betalen om naar het project te komen en krijgen dagelijks een gratis warme maaltijd.
Naast onderwijs worden op regelmatige basis ook doktersbezoeken georganiseerd en proberen we te werken aan ouderparticipatie, wat in Peru nog een groot werkpunt is. Ook zitten we op regelmatige basis samen met andere kleuterscholen uit het dorp, om zo samen met de lokale bevolking te werken aan beter onderwijs.
Sinds kort hebben we ook een boerderijtje met dieren, fruitbomen en binnenkort een moestuin. Die moet ook onderhouden worden, geïnteresseerden kunnen ook zeker hier aan de slag!
Als je zelf een idee hebt die je graag wil uitwerken en die een meerwaarde biedt voor Oye LENA, laat het ons zeker weten!

Lees meer over Oye LENA op onze website en aarzel niet om te mailen als je vragen hebt of meer info wil.
Je zal zien dat wij vragen dat vrijwilligers minstens 18 jaar zijn, maar aangezien we nog volop nood hebben aan vrijwilligers, zijn we hier flexibel in!

Groetjes en veel plezier,