17 jaar en zoek vrijwilligerswerk

Hallo,
Ik ben (bijna) 17 jaar en het lijkt me leuk om in de zomervakantie een aantal weken vrijwilligerswerk te doen.
Het lijkt me leuk om het dan in een groep te doen, en het liefst iets met kinderen.
Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar voor de meeste dingen moet je 18 zijn of ze zijn verschrikkelijk duur.
Heeft iemand ideeën?

Beste,

Het hangt er heel erg vanaf wat je wilt. Wil je naar Afrika, Azië enz. dit maakt veel uit voor de kosten van een ticket en evt inentingen/medicijnen die je nodig hebt.

Per se met een groepsreis of alleen en dan vrijwilligers ontmoeten in het land van bestemming? Dit kan je dan ook weer schelen in de kosten.

Maak voor jezelf eerst helder wat je wilt dan kun je ook gerichter zoeken en je budget in de gaten houden.

Veel succes

Wout

Hee!

Als je op zoek bent zou ik is kijken op deze website: workaway.info.
Hier heb ik afgelopen zomer mijn vrijwilligerswerk gevonden in Canada! Ze hebben vrijwilligerswerk over de hele wereld. Zijn wel vooral particulieren die het aanbieden, maar denk dat het hier wel makkelijker is om iets te zoeken wat bij jou past.

Succes!

Iris

1 like

Hey!

**Projects Abroad verzorgt vrijwilligerswerk voor alle leeftijden en verwelkomen wij wereldwijd vrijwilligers van 16 jaar! De gemiddelde leeftijd ligt daardoor op veel projecten tussen de 16 en 24 jaar. Kijk gewoon eens op onze website voor meer informatie: www.projects-abroad.nl

Groetjes!
**

Hoi.

Ik ga deze zomer naar Sri Lanka, eerst een week een introductie week en daarna 2 weken vrijwilligerswerk. (geregeld bij travel active) Het is niet heel goedkoop maar het is wel goed geregeld en dat vind ik wel makkelijk omdat ik voor het eerst in mijn eentje naar zo’n ver land ga.

Daag!

Hoi,

Kijk anders ook eens op http://www.kinderenvanecuador.com/. Misschien kunnen wij jou iets aanbieden en je kan ons ook altijd mailen voor meer informatie.

Groetjes
Nienke

Hallo!,
Ik zit echt met precies hetzelfde probleem als jou. Ik wil na mijn havo-examens, dus ook in de zomervakantie van 2013, vrijwilligerswerk gaan doen. Ik heb al met verschillende organisaties gesproken op de vrijwilligers open dag of ik heb ze gemaild, maar mijn leeftijd is ook een probleem (ik ben 16 in de zomervakantie). Ik wil ook graag in een groepje van jongeren gaan en dan graag een sociaal project doen en misschien ook naar 2 projecten. Ik heb wel groepsreizen voor jongeren gezien, maar die zijn heel kort en dan ben je maar 1 week op een bepaald project en dan trek je al weer door. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo leuk. Ik zou graag iets van 2 maanden willen gaan, maar korter of langer kan natuurlijk ook. Ben er wel al achtergekomen dat organisaties je eerder naar Afrika sturen dan naar Zuid-Amerika of Azië ivm de leeftijd. Ik heb nu SIW gemaild voor een gesprek, want die willen soms nog wel eens uitzonderingen maken qua leeftijd en het is een goedkope organisatie :slight_smile: Misschien kunnen we samen gaan en nog wat jongeren zoeken die met hetzelfde probleem zitten en dan met organisaties in gesprek gaan of ze ons als groep naar een project willen sturen?
Gr. Ruben.

Hoi Ruben!
Ik lees dit nu pas sorry!
Ben je hier nog steeds naar op zoek? Ik namelijk nog wel haha
Reageer anders maar even via mail: thomasnauta1995@gmail.com
Gr. Thomas

Hoi Thomas en Ruben

Kijk eens op www.moonandstarguesthouse.com

Een kleine vriendelijke organisatie gerunt door een Nederlandse die in Ghana woont en van daaruit een geweldige woonomgeving (haar eigen guesthouse) en begeleiding biedt.
Er zijn al veel jongeren jullie voor gegaan.

Groet

Wout

hoi,
Kijk eens op de site van Moon and Star guesthouse in Ghana.
Een vriendelijk en veilig land waar mijn dochter (toen 17 jaar) naar toe is gegaan.
Zij heeft het heel goed en gezellig gehad bij de vriendelijke eigenaresse van het guesthouse en zij deed
vrijwilligerswerk op loopafstand bij kinderen en op een schooltje, opgericht door een ook nederlandse vrouw (Anja)
Mijn dochter heeft het er geweldig gehad en alles was zeer goed verzorgd en absoluuut betaalbaar (alleen het ticket is prijzig in de zomervakantie)
Succes en hartelijke groet, Monique

1 like

Hallo Thomas,
Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Heb je al gekeken naar de site van
Tinku - Vrijwilligerswerk in Latijns Amerika?
www.tinku.nl.
Zij bieden vrijwilligerswerk en stages in Bolivia, Peru en andere landen van Latijns Amerika… Misschien is iets voor jouw?..

Hebben jullie ondertussen al iets gevonden?
Maranne

Ik heb wel al iets gevonden. Ik ga een school opknappen en andere klusjes doen op een project in Nepal voor zes weken.

Hoi Mr. Thomas,

Wij bieden vrijwilligerswerk aan vanaf 17 jaar bij ons project in Bali, Indonesie. Mocht je interesse hebben kijk dan eens op onze website www.purevolunteer.nl. Voor onze andere projecten in Cambodja moet je idd minimaal 18 jaar zijn.

Groetjes

Hoi

Wij bieden vrijwilligerswerk aan vanaf 17 jaar bij ons project in Bali, Indonesie. Mocht je interesse hebben kijk dan eens op onze website www.purevolunteer.nl. Voor onze andere projecten in Cambodja moet je idd minimaal 18 jaar zijn.

Groetjes

Hallo!

Je kan altijd terecht bij AMAUTA Spanish Schools in Zuid-Amerika. Voor een klein prijsje regelen zij een project voor je en een verblijfplaats, en krijg je Spaanse lessen aangeboden!

Veel plezier!

Haha, je zou bijna denken dat je voor Amauta werkt :slight_smile: