Dit jaar hoop ik mijn VWO diploma te halen en dus komt er een heerlijke lange vakantie aan.
Graag zou ik deze vakantie vullen met zo’n 4 à 5 weken vrijwilligerswerk.
Mijn interesse is erg breed… ook lichtelijk gedwongen omdat ik 17 jaar ben en hierdoor op veel problemen stuit.
Ik betaal de reis verder zelf. Veel organisaties bieden reizen vanaf 400 euro wat prima is, maar met nog een vliegticket van 900 euro vind ik dit erg veel geld. Het hoeft voor mij ook helemaal niet zo ver, Europa is goed zat.
Wie o wie kan mij helpen in mijn zoektocht? Inmiddels zakt de hoop mij goed in de schoenen… Het is écht ontzettend moeilijk iets te vinden.
Hieronder een lijstje specificaties:
17 jaar
4 à 5 weken
vertrek in juli, terugkomst augustus 2015
Europa of verder (zie prijs)
redelijke prijs voor een aankomende student. Lees: vliegticket niet te duur
brede activiteiten interesse: kinderen, werken, bouw, lesgeven, bevolking, straatwerk… etc.
Hoi Elna,
had je mijn oproepje gezien, voor ons het liefst al wat eerder dan juli. Wij zijn nog 2 weken in NL (Utrecht) dus als je het wat vindt zouden we kennis kunnen maken.
groetjes Marlou
Hallo Elna, Mijn naam is Gaitrie ik vind het heel erg jammer ik ga 16 april voor 4 weken naar India, heb een eigen stichting goed doel voor india bekijk mijn website en misschien kunnen we voor de volgende keer afspreken www.saikinderenfonds.nl
Je kan me een prive berichtje sturen hier op wereldwijzer!
Dag Elna,
Ik heb een tip voor je: kijk eens op One-love-foundation.com. In Ghana aan de kust is dit een geknipte plek voor jou, denk ik. Veel werk met kinderen te doen in hun vakantie als de school dicht is. Een familiaire en heel veilige en prachtige omgeving met vreselijk aardige mensen die elk jaar jongeren van 16-20 ontvangen. De kosten zijn erg laag (kleine organisatie, geen begeleidings-,inschrijvings-, of wat dan ook kosten; alleen €250 voor directe besteding in jouw aanwezigheid). Ticket retour Accra al vanaf €476,-. Kijk maar eens en laat me weten wat je ervan vindt, OK?
Dag Rob!
Gezien ik u zou laten weten wat ik er van vind: Ik ben erg enthousiast! Op dit moment ben ik een mail aan het schrijven om te vragen of ze mij zouden kunnen gebruiken. Hun principe van zelf zien wat er met je geld gebeurt spreekt mij heel erg aan, en het ziet eruit als een goed georganiseerde organisatie met veel zorg voor de vrijwilligers. Ik zag dat u veel betrokken bent bij One love foundation. Mag ik vragen hoe u met hen in contact bent gekomen en wat uw ervaringen zijn?
Dag Elma,
Nadat ik een jaar vrijwilligerswerk in Ethiopië had gedaan (voor VSO) zijn mijn vrouw en ik voor een soort vakantie een maand naar OLF gegaan. Maar het bloed kruipt waar het (niet) gaan kan en daarom ben ik op verzoek ook wat voor de school gaan doen. Daar ligt mijn levenslange ervaring en passie. Dus toch maar een korte leerkrachttraining gegeven. Ons verblijf was, gedeeltelijk samen met een aantal NL jongeren (16 - 17 jaar) van hockeyclub HDM en een Amerikaanse studente een (ecologisch en ethisch verantwoord) feest. De bounty omgeving in combinatie met de activiteiten die de jongeren en wij voor de gemeenschap deden waren heel bevredigend. Daarbij de fijne mensen die Stef en Brandon zijn, hun (nooit affe) kijk op ontwikkeling, hun verhalen, de lol die we hadden, het goeie eten en de mogelijkheid om alleen met ons tweeën lange wandelingen en tochten te maken met lokaal openbaar vervoer, kortom, we voelden ons thuis en toch ver van het “gewone leven”. Vrij én geborgen. Dat we later door Stef en Brandon werden gevraagd in hun afwezigheid (vakantie, familiebezoek)2,5 maand voor de compound te zorgen kwam niet onverwachts. En omdat het districtskantoor voor onderwijs me gevraagd heeft in samenwerking met OLF een langerlopende onderwijstraining op te zetten en uit te voeren zal ik er in september alweer een week of 6 zijn. Voorlopig ben ik nog wel betrokken, denk ik.
Vorige week zaterdag heb ik samen met nog iemand die er langere tijd is geweest op de vrijwilligersbeurs in Utrecht informatie aan belangstellenden verzorgd.
Zo, dat is mijn antwoord op je vragen. Ik denk dat je het er erg naar je in zult hebben.
Mail ze maar. Stel al je vragen. Ik hoor 't wel of je gaat.
Rob
Bedankt voor uw antwoord! Erg betrokken dus, en het enthousiasme spat van uw bericht af :).
Ik heb ze zojuist gemaild en zal u verder op de hoogte houden. Bedankt voor de tip en de hulp!
Hoihoi allemaal, mijn naam is Suzanne en ik ben momenteel bezig met een onderzoek voor school over het nemen van een tussenjaar en wat men in dit tussenjaar zou willen doen. Dit onderzoek is voornamelijk gericht op middelbare scholieren maar ik vind het ook goed als er mensen die iets buiten deze doelgroep mee doen aan dit onderzoek. Ben jij middelbaar scholier of ben je net klaar met het middelbare zou jij dan voor mij deze enquête in willen vullen? Het duurt maar 5 minuutjes en je zou mij er enorm mee helpen?