Vrijwilligerswerk zomer 2014

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rosanne en ik ben een 16 jarige studente. Ik ben een erg groot fan van reizen. Al een tijdje loop ik rond met het idee om vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. Hierbij is het mij opgevallen dat veel organisaties hier veel geld voor vragen. Als studente kan ik dit niet zelf bekostigen.
Ik heb in veel reacties op eerdere posts gezien dat de beste optie is om naar je gekozen bestemming af te reizen en lokale mensen vragen of je iets kunt doen. Helaas is dit ook geen optie omdat mijn ouders mij met mijn (op dat moment) 17 jaar niet alleen laten rondreizen.

Dus mijn vraag is, weten jullie toevallig nog een laag prijzige of een kost en inwoning organisatie?

alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rosanne

Wat voor soort vrijwilligerswerk zoek je? In welke richting?
Houd er ook rekening mee dat veel organisaties een minimumleeftijd van 18jaar hanteren.

Groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app

Hey Marriette,

Ik ben niet echt opzoek naar iets specifieks, kinderen, dieren, klussen, archeologie, het spreekt me allemaal erg aan.
Idd heb ik ook gemerkt dat die leeftijdsgrens er is, erg jammer!

groetjes,

Hoi Rosanne,

Je kan via ons goedkoop en veilig mee helpen op een project in Oeganda met kinderen. Je moet zelf wel je onkosten betalen zoals vliegtickets, onderdak en vervoer.

Je kan hier mee lezen:
http://travel4change.nl/oeganda/projecten/kinderopvangcentrum-in-jinja

Groeten Henk

Hoi Rosanne

Bij Hannibal kan je al vanaf je 16 meedraaien als begeleidster op een vakantie voor kinderen/jongeren met een beperking. Dit geldt wel alleen voor vakanties die doorgaan in Belgiƫ. Wil je met Hannibal mee op buitenlandse vakantie, dan moet je minstens 18 zijn op de dag van vertrek.

Je deelname kost je niets; je krijgt kost en inwoon in ruil voor je inspanningen. Je reis naar de vakantieplaats moet je wel zelf bekostigen.

Op www.hannibalvakanties.be vind je het overzicht van ons aanbod. Welkom!

Hola Rosanne,

Neem eens een kijkje op **www.localdreamers.nl**. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika. Wat jongeren vaak aanspreekt is dat we zowel in Nederland als Ecuador met een Nederlands team werken en in vergelijking met andere (grotere) organisaties goedkoper en veel persoonlijker zijn.

In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek of het meedraaien in een voetbalschool. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past. Oh, en je bent vanaf 17 jaar welkom!

Ik begrijp dat je weinig geld beschikbaar hebt voor het doen van vrijwilligerswerk. Hoe goed jouw bijdrage ook van pas komt, het is voor de organisaties onmogelijk om kosten te dekken voor vervoer, kost en inwoning en begeleiding. Ook betaal je een vergoeding voor de voorbereiding en begeleiding vanuit Local Dreamers. Voor ons bestaan zijn we namelijk afhankelijk van jouw bijdrage. Als oplossing bieden we een fundraisingprogramma aan. Eigenlijk al onze vrijwilligers halen voor vertrek met acties een bedrag op om de projectkosten te dekken. Op die manier kun je de kosten enorm omlaag brengen, en betrek je bovendien je eigen kringetje bij jouw avontuur. En het is ook nog eens erg leuk!

Wellicht heb je inmiddels al iets gevonden, maar bij ons ben je in ieder geval hartelijk welkom! Je mag ons ook mailen naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag.

Saludos!

Jesse van de Woestijne
Local Dreamers

Dank voor de reacties! inmiddels heb ik een plekje gevonden.

Waar?