Vrijwilligerswerk zomer 2014

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rosanne en ik ben een 16 jarige studente. Ik ben een erg groot fan van reizen. Al een tijdje loop ik rond met het idee om vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen. Hierbij is het mij opgevallen dat veel organisaties hier veel geld voor vragen. Als studente kan ik dit niet zelf bekostigen.
Ik heb in veel reacties op eerdere posts gezien dat de beste optie is om naar je gekozen bestemming af te reizen en lokale mensen vragen of je iets kunt doen. Helaas is dit ook geen optie omdat mijn ouders mij met mijn (op dat moment) 17 jaar niet alleen laten rondreizen.

Dus mijn vraag is, weten jullie toevallig nog een laag prijzige of een kost en inwoning organisatie?

alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rosanne

Wat voor soort vrijwilligerswerk zoek je? In welke richting?
Houd er ook rekening mee dat veel organisaties een minimumleeftijd van 18jaar hanteren.

Groetjes uit Kenia!

Via Wereldwijzer app

Hey Marriette,

Ik ben niet echt opzoek naar iets specifieks, kinderen, dieren, klussen, archeologie, het spreekt me allemaal erg aan.
Idd heb ik ook gemerkt dat die leeftijdsgrens er is, erg jammer!

groetjes,

Hoi Rosanne,

Je kan via ons goedkoop en veilig mee helpen op een project in Oeganda met kinderen. Je moet zelf wel je onkosten betalen zoals vliegtickets, onderdak en vervoer.

Je kan hier mee lezen:
http://travel4change.nl/oeganda/projecten/kinderopvangcentrum-in-jinja

Groeten Henk

Hoi Rosanne

Bij Hannibal kan je al vanaf je 16 meedraaien als begeleidster op een vakantie voor kinderen/jongeren met een beperking. Dit geldt wel alleen voor vakanties die doorgaan in Belgiƫ. Wil je met Hannibal mee op buitenlandse vakantie, dan moet je minstens 18 zijn op de dag van vertrek.

Je deelname kost je niets; je krijgt kost en inwoon in ruil voor je inspanningen. Je reis naar de vakantieplaats moet je wel zelf bekostigen.

Op www.hannibalvakanties.be vind je het overzicht van ons aanbod. Welkom!