Wij vroegen ons af of misschien iemand ons kan helpen. We zijn namelijk 2 meisjes van 17 jaar en we zoeken al een tijdje iets om te doen in het buitenland, aangezien wij beide een jaar geen studie gaan doen, wilde we onze tijd goed benutten. Het probleem is alleen dat we zelf niks kunnen vinden. We willen namelijk niet zoveel geld kwijt zijn en bij de meeste organisaties waarbij dat niet zo is moet je achtien jaar of ouder zijn. Nou i.i.g. alvast bedankt!!
Bij sommige organisaties kan je ook terecht als je nog geen 18 bent! Zoals EsmeraldaS al zei, je kan ff kijken op de JoHo site, zij hebben ook partners die “jonge” vrijwilligers willen hebben! Be-More is een van de JoHo partners!
Als je geinteresseerd bent in vrijwilligerswerk in Peru (Cusco) dan raad ik je aan om in contact te treden met Proyecto Peru http://nl.proyectoperucentre.org/ Zij hebben leuke projecten, hanteren geen minimumleeftijd en bovendien rekenen ze geen kosten voor hun bemiddeling! En Cusco is een geweldige stad…
ik ga zelf in februari voor 3 maanden naar sri lanka, vrijwilligerswerk.
ik ga met www.projects-abroad.nl
een professionele organisatie met goede begeleiding, ik heb nu al contact met de persoon die me daar zal gaan begeleiden. het kost je wel wat geld, maar daarvoor heb je dan wel kosten, inwoning, goede verzekering en goede begeleiding.