Vrijwilligerswerk zomer 2010 2 maanden

Hoi

Ik wil in de zomer van 2010 en iets daarna 2 maanden vrijwilligerswerk gaan doen . Ik ben zelf leerkracht en ik moet dus onbetaald verlof opnemen. Dit doe ik natuurlijk heel graag , maar dan vind ik wel dat mijn vrijwilligerswerk ‘meaningfull’ moet zijn. Heel flauw gezegd; dat ik wel iets kan bereiken en mijn kennis kan gebruiken.
Ik werk in Nederland bij de dierenambulance en mijn baan bestaat uit het lesgeven en begeleiden van psychisch achtergestelde kinderen.Daarnaast heb ik ook nog een beleidmatige universitaire studie gevolgd. Behoorlijk wat kennis, waar ik iets mee kan. Weet iemand een project waar ik in 2 maanden een behoorlijke steen kan bijdragen?
groetjes Desi

Hallo Desi,
er zijn zeker mogelijkheden qua projecten waar je je steentje kunt bijdragen. Dit hangt er natuurlijk ook van af naar wat je zelf wilt doen. We hebben diverse projecten in 8 verschillende landen, waar je kennis en ervaring van pas kan komen.
Voor meer informatie over onze organisatie, landen en projecten kan je een kijkje nemen op onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl
Op onze website staat ook de ervaringen van oud-vrijwilligers, die je een goed beeld kunnen geven van wat vrijwilligerswerk precies inhoudt.
Heb je een algemene vraag kan je ons ook gewoon mailen: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl.

We hopen dat je een project zult vinden, waar je je steentje kunt bijdragen.

Vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd
www.vrijwilligwereldwijd.nl

Hoi,

Zo te horen zou Stichting Wees Kind jou heel erg goed kunnen gebruiken om te komen helpen met hun projecten in het Andesgebergte van Peru. Je leert Spaans en werkt met arme kinderen uit achtergestelde gebieden en ook met getraumatiseerde kinderen in een kindertehuis. Kijk eens op www.stichtingweeskind.nl als je interesse hebt. De organisatie in non-profit en alle medewerkers zijn zelf vrijwilligers.

Succes!

Ze kunnen iemand als jij mega goed gebruiken op het schitterende eiland Paros, bij de organisatie PAWS, wat staat voor Paros Animal Welfare Society. Ik woon er vanaf eind deze maand, meer weten ? groetjes, Richard

hoi, ben zelf met projects abroad meegeweest en is misschien ook iets voor jou. ik heb het echt leuk gehad! ik geloof dat er ook lesgeef projecten zijn in hun bestemmingen.

Stichting TESS Unlimited heeft hele goede projecten in Guatemala!
Kijk gauw op www.tessunlimited.nl

Hoi Desi,

Je hebt veel organisaties zeker wat te bieden! Het is vaak moeilijk projecten vinden,zeker waar je niet voor moet betalen, maar ik heb mijn vrijwilligerswerk gevonden via de website www.entremundos.org volunteer services en dan de volunteer oportunities database. Daar kan je zoeken op spaan niveau, de tijd dat je werkt en ook op thema. Dan krijg je een profiel van de organisaties te zien en contactgegevens zodat je je zelf kan contacten. Mocht dat niet lukken dan kan je de organisatie Entremundos mailen en die helpen je verder. Zeker het proberen waard!

Succes!
Marloes