Vrijwilligerswerk met kinderen/jongeren (en dieren?), november 2012

Hallo,

Ik ben 22 jaar en afgelopen zomer afgestuurd in (HBO) Toegepaste Psychologie. Tot nu toe heb ik nog geen werk kunnen vinden in mijn studierichting. Aangezien ik nu een baan heb t/m oktober wil ik me graag hierna nuttig maken in de sociale/onderwijs sector in de vorm van vrijwilligerswerk.
Ik heb op dit moment nog geen sterke voorkeur naar een land of werelddeel.

Aangezien ik ook een passie heb voor dieren leek het me helemaal leuk als ik dit zou kunnen combineren.

Ik heb een project gevonden die aansluit bij mijn wensen, maar de prijs is nogal pittig (op de 1000 euro voor 3 weken).
Ik zoek een project voor 3 à 4 weken in november.

Heeft er iemand leuke tips voor deze periode?

Hallo

Mijn vrouw en ik werken op een kleine schaal met diverse vrijwilligersprojecten in Ghana.

In september starten wij met een nieuw project wat misschien iets voor jou kan zijn. Voor 3 weken ben je bij ons zeker geen € 1000,= kwijt.

Kijk eens op http://www.moonandstarguesthouse.com/Vrijwilligerswerk.html
misschien is dit wat je zoekt, zo niet dan alvast heel veel succes en plezier toegewenst voor november.

Groet

Wout en Patries

Ik ben nog steeds op zoek, heb nog geen beslissing kunnen nemen. Het project wat op de site staat beschreven klinkt erg interessant. Wat voor een rol zou ik eventueel kunnen hebben in het project?

Hoi

Je kan je rol net zo interessant maken als je zelf wilt eigenlijk.
Hoe meer initiatief jij toont des te meer zal je kunnen bereiken met de kids en de leraren.

Je zal de lessen met 1 van de leraren gaan geven (in overleg met jou natuurlijk welke lessen) en als dit bevalt en je hebt ideeën dan staan de leraren en leerlingen hier zeker voor open.
Wil je na een poosje een andere les gaan geven dan is dit in overleg zeker mogelijk.

kijk ook een op onze fb voor meer info

Groet

Wout en Patries

Hoi zjo,

Via ActLocal (www.actlocal.nl) kun je voor korte (paar dagen) en voor langere tijd, de 3 a 4 weken die jij aangeeft kennis maken met de locale bevolking door mee te werken in een project. Als je zoals je aangeeft zoekt naar projecten met kinderen of dieren kun je eens kijken bij Tanzania, Nepal, Equador of Costa Rica.

Succes met het zoeken van een leuke plek maar sowieso heel veel plezier wat je ook gaat doen!

Groeten Carolien

misschien bij www.izizweprojects.co.za in Zuid-Afrika? Veel succes in ieder geval

Bij de Nederlands-Colombiaanse stichting Mijn Huis in Ipauratu (www.ipauratu.org) zoeken ze altijd wel vrijwilligers. Je hebt hier de vrijheid om je tijd zelf in te delen naar gelang je interesses, als je je maar inzet voor welzijnsverhoging voor de dorpsbewoners (met name de kinderen). Echt leuke mensen, mooie omgeving en volop kansen maar wel in een afgelegen dorp waar alleen Spaans wordt gesproken.

Succes, Alexander