Vrijwilligerswerk Zomer '11!

Hallo allemaal,

Ik ben 19 jaar en ik volg de opleiding Toerisme & Luchtvaartdienstverlening. Ik zit op dit moment in mijn 3e jaar, dus hierna nog 1 jaartje te gaan. Ik zoek voor aankomende zomer (2011) vrijwilligerswerk. Het liefst ongeveer 5 weken (ligt eraan wanneer ik terug naar school moet). Ik wil graag buiten Europa dus Afrika of Azië oid, geen belachelijk hoge prijzen en iets met dieren of kinderen. Graag zou ik wat informatie willen over goede organisaties/particulieren die geen belachelijke bedragen vragen.

Ook zou ik het leuk vinden als iemand met me mee gaat! Dus als je het ook leuk lijkt om deze zomer vrijwilligerswerk te gaan doen, mail me even!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Hoi Lola,

Als Zuid Amerika je ook interessant lijkt dan kan ik de projecten van Proyecto Perusterk aanraden. Omdat dit in Peru is, moet je wel bereid zijn om Spaans te leren. Proyecto Peru heeft verschillende projecten, waaronder heel veel mogelijkheden om te werken met kinderen. Je betaalt niets voor het vrijwilligerswerk. Je betaalt alleen voor je accomodatie en je Spaanse lessen. Voor meer info kun je een mailtje sturen naar [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org

GrDonny

Hoi

Het lijkt mij ook leuk om vrijwillergs werk te doen.
Ik volg momenteel een opleiding Pedagogisch medewerker

als je nog geintreseert bent kan je contact met mij op nemen

mvg

Nazan

Beste Lola,

Misschien wil je eens kijken op onze site www.africanprojects.nl Mocht je vragen hebben dan kun je me altijd bellen op 06 - 38 22 86 58.

Met vriendelijke groet,
Therese Wijnen
Umoya African Projects
www.africanprojects.nl

Zie ook de website van Shade Children Foundation, een kinderhuis/weeshuis in Thika, Kenia.

Je betaalt uiteraard wel voor je verblijf en maaltijden, (we zijn immers geen goedkoop vakantieadres) maar je ondersteunt daar gelijk het weeshuis mee, voor een heel redelijk bedrag. Alleen al door je verblijf help je 15 kinderen een bestaan op te bouwen!

Welkom!

www.shadechildrenfoundation.

Dina

Ha Lola,

Misschien wil je eens op onze site kijken www.africanprojects.nl
Hier vind je diverse projecten in Oost- en Zuidelijke Afrika. Mocht je meer informatie willen dan kun je me altijd bellen op 06 - 38 22 86 58.

Met vriendelijke groet,

Therese Wijnen
Umoya African Projects

HI NAZAN.

ALs je graag vrijwilligerswerk wil doen in het buitenland, kijk dan even op www.mzungu4kenia.nl
Kosten zijn slechts 10 euro per dag voor je accomodatie. e kan vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis en zelfs een stage voor je SPW opleiding. We zijn namelijk een geregistreerd stage bedrijf voor SPW.

Veel succes met je voorbereidingen.
Groetjes
Marjolein

Hallo LOLA

Kij voor meer informatie op www.mzungu4kenia.nl
Je kan daar vrijwillierswerk doen in de zomer in een weeshuis in Nairobi, Kenia.
Kosten zijn 10 euro per dag voor je accomodatie in een gastgezin. Dan leer je gelijk de keniaanse cultuur van binnen uit!!

Groetjes
Marjolein

Hoi Lola

Als je interesse in een veilig land met prettige mensen in Afrika hebt dan is Ghana iets voor je. Kijk even op www.moonandstarguesthouse.com
En laat het ons weten als je meer informatie wilt.
Wat je ook gaat doen, veel plezier alvast.

Groet

Wout

Hoi Lola,

SIW is een organisatie die vrijwilligersprojecten aanbiedt in zowel Afrika als Azië. Het is een relatief goedkope organisatie. Kijk anders eens op onze website: www.siw.nl
Je kan ook op zaterdag 19 maart langskomen op onze informatiemarkt in Utrecht.

Groeten,
Jeroen

Dag Lola,

Voor vrijwilligerswerk in verschillende landen in en buiten Europa kun je ook terecht bij IBO-Nederland. We organiseren als sinds 1957 vrijwilligersprojecten in het buitenland, we hebben dus veel ervaring! We zijn een stichting, dit betekent dat we op non-profit basis werken en onze projecten dus relatief goedkoop zijn.

Als je niet alleen naar het buitenland wil: al onze projecten zijn groepsreizen, je reist samen met 1, 2, of 3 Nederlandse vrijwilligers naar een project, je werkt samen met andere internationale vrijwilligers en met de lokale bevolking.

Op onze site (www.ibo-nederland.org) kun je een overzicht vinden van de landen waar je terecht kunt, wie weet zit er iets tussen voor je!

Groet,
Pascale

Hoi Lola,

Ik heb precies dezelfde plannen…maar ik moet even kijken of ik het financieel ga redden deze zomer! Ik ben ook alleen, en ik heb ook maar een tijdsbestek van 5 weken ongeveer…ivm met school, Opleiding PABO 3de jaars…

Maar anders lijkt het me erg leuk om met je mee te gaan… Ik wil zelf heel graag naar Ghana, omdat dat een relatief veilig land is…

Groetjes, Tessa

Hi Lola,

Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Ik werk zelf bij Activity International en wij bieden eigenlijk heel veel verschillende mogelijkheden aan, ook voor 5 weken. Bij sommige projecten zit je ook echt in een groep, zodat je de hele periode met dezelfde mensen zit. Op 16 april organiseren we een informatiedag in Amersfoort (http://www.activityinternational.nl/Contact/Agenda_Infodagen.aspx), misschien leuk om naartoe te komen? Daar komen ook allerlei ex-deelnemers waar je mee kunt kletsen en hier proberen we je een zo goed mogelijke indruk te geven van de mogelijkheden.

Over het algemeen is Azië trouwens wat goedkoper dan Afrika. Je mag ons natuurlijk ook altijd eens bellen of mailen zodat we eens met je mee kunnen denken en ook kunnen kijken of we je alvast in contact kunnen brengen met mensen die al een reis geboekt hebben (053-4831040/ [EMAIL=“yvette@activityinternational.nl”]yvette@activityinternational.nl).

Heel veel succes met je reisplannen!

Groetjes,
Yvette

Hoi Lola,

Ik weet niet of je al wat leuks hebt gevonden voor aankomende zomer, anders kijk eens bij onze website www.pureforkids.org wij bieden verschillende leuke projecten aan in Cambodja. Ook bij ons eigen centrum het PURE! Dream Centre zijn nog mogelijkheden in juni of juli.
Voor meer info kun je me ook mailen op info@pureforkids.org.

Groetjes, Renske en Nicoline

Hallo Lola,

Leuk idee van je om een oproep te doen om samen met iemand vrijwilligerswerk te doen. Wij van Butterfly4Volunteers organiseren verschillende vrijwilligerswerk projecten in Kenia. Wij hebben nog een aantal projecten in kindertehuizen in bijv. Mombasa, waar we jullie graag op attent willen maken. Bij aanmelding en plaatsing in het zelfde project hanteren we lagere tarieven. Bezoek onze website: www.butterfly4volunteers.org

Succes en vriendelijke groeten.

Ton Verheijke