Vrijwilligerswerk Zambia, Kenia

heey allemaal,

Ik ben Rene, 20 jaar oud. Ik ben bezig met het plannen van een reis naar Afrika, Zambia en kenia om precies te zijn. Ik wil daar verschillende projecten gaan doen voor zo ongeveer de totale duur van een jaar, ergens in 2008.
Nu ben ik dus constant op zoek naar orgranisaties voor vrijwilligerswerk, en ik ben van plan om van alles wel iets te gaan doen zoals meehelpen op een school ofzo of helpen met bouwen (ikzelf ben ook bouwvakker en voor de rest heb ik echt nergens ervaring mee).

Ik wil gaan beginnen bij een project bij Activity International omdat het me heel goed lijkt om daar te beginnen hiermee, maar voor de rest ben ik dus echt opzoek naar niet van die grote internationale organisaties, waar je met zoveel andere vrijwilligers tegelijk zit, maar naar de kleinere organisaties waar je dus echt tussen de bevolking zit en niet echt zo heel veel geld hoeft te betalen.

Dit vind ik dus echt heel lastig om te vinden vandaar dat ik wil vragen of jullie soms suggesties hebben of van die organisaties weten.

alle reacties zijn welkom, alvast bedankt

Groeten Rene

Hoi Rene,

Neem eens contact op met het “Verkaart Devolopment Team”. Misschien zijn ze wel geïnteresseerd in een nieuwe vrijwilliger. Ik ben een paar jaar geleden zelf met hun mee geweest, omdat wij sponsor zijn en ik daardoor de mogelijkheid had de gestartte projecten te bezoeken.
Deze organisatie (niet grootschalig) opereerd alleen in Kenya. Een aantal foto’s van mijn reis destijds zijn te vinden in mijn album hier op Wereldwijzer. (http://www.wereldwijzer.nl/album/showgallery.php/cat/500/ppuser/33891)
De website van het team is http://www.verkaarthelptkenia.nl/

Waag er eens een telefoontje aan als dit is wat je zoekt en dan hoor ik wel of het uiteindelijk iets geworden is.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

Hoi Rene, ik ben onlangs deze site tegengekomen: www.bouworde.nl maar het lijkt er wel een beetje op of je dan met veel vrijwilligers zit. Als je echt iets specifieks wil zal het wel even zoeken worden. Je kan, als je dat wil dan, ook andere dingen gaan doen zonder dat je echt ervaring hebt. Ik heb in Thailand ook Engelse les gegeven aan kinderen zonder dat ik ervaring heb met voor de klas staan. Als het je echt leuk lijkt en wil kan al veel meer!