Wie gaat er mee?

Vorig jaar heb ik (22 jr.) een maand vrijwilligerswerk gedaan in een kindertehuis in Kenia. Dit was echt een geweldige tijd.
Ondertussen ben ik zelf begonnen met een projectje in de sloppenwijken in Kenia.
Graag wil ik eind van het jaar terug om dit verder op te bouwen en natuurlijk ook wat meer van het prachtige land te zien.
Heb jij zin om mee te gaan, dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Renate

Jambo,

Waar ik kenya zou je vrijwilligerswerk willen doen en wat versta je onder het einde van dit jaar van september tot en met oktober zit ik zelf in kenya, grotendeels mombasa…ik denk zelf wel om volgend jaar vrijwillgerswerk te doen, maar t hangt allemaal af van factoren…Laat me maar snel iets meer weten over je plannen :wink:
greetz kat

Jambo!

Ik denk dat ik zelf later in het jaar ga, waarschijnlijk pas november. dus dan ben jij net weg. Maar wie weet als mijn project lukt en t loopt goed, kan je altijd volgend jaar daar nog helpen als je wilt. want vrijwilligers zijn altijd nodig.
wat doe je nu in kenia dan?

Groetjes!

mambo vipi?

wat ik nu ga doen hoedt zowat van alles in, mijn toekomst zeker stellen, research, beetje vakantie ook natuurlijk, de andere kanten van kenya zien dak al gezien heb, zoveel mogelijk ondekken over t land aangezien mijn vriend van kenya is en k denk over een langere tijd te verblijven in het land…zelf heb ik ambitie mijn studies te gebruiken als interieurarchitect en bij te dragen aan de bouwnormen en dergelijke daar en voor t goede doel eventueel te bouwen…k denk ook in de verdere toekomst aan concepten en collecties die me tussen europa en kenya houden, meer fair trade enz en bij te dragen aan de huidige levenstoestand, maar tis nog allemaal in vooronderzoek je kent dat wel…waar zou je je project opstarten, zelf zit ik steeds grotendeels in regio mombasa, hoewel ik ook al andere plaatsen heb verkend, heb ik daar de meeste connecties, vrienden en familie…

tutaonana tena kat

Kun je wat meer vertellen over het projectje wat het precies inhoud?
Hoeveel mensen zoek je en wat verwacht je van de mensen die mee gaan?

Ben zelf op zoek naar vrijwilligerswerk afrika en dus geinteresseert. Ik lees of hoor wel wat meer.

Hoi!

Toen ik in september een maand in Kenia ben geweest, zijn we ook een aantal keer de
sloppenwijken in gegaan waar ik, met nog een vriendin, 2 jongens ontmoet heb die met een klein project bezig zijn. Wij waren hier zo enthousiast over dat we met ze zijn gaan
samenwerken. Elke maand sturen wij nu geld. De jongens vangen hier straat/weeskinderen van op en voorzien ze van kleding en voedsel enz. Op dit moment gebeurd dit allemaal nog in de sloppenwijken. Graag wil ik eind van dit jaar voor 2 maanden terug naar Kenia om dit project echt verder op te bouwen.(zit te denken in nov. weg te gaan en begin jan. terug te komen).
In Kenia staat het project nu officieel geregistreerd en hebben we officieel al 6 kinderen onder onze hoede. Hier ben ik op dit moment bezig met het oprichten van een stichting. Daarna moeten we een rekening openen en sponsors gaan zoeken. Een hoop te doen dus, maar ik zie het als een grote uitdaging, waar ik helemaal voor wil gaan.
Mijn vriendin kan helaas niet mee en ben dus al enige tijd hard op zoek naar iemand die mij wil helpen. Ik weet nog niet precies hoe ik het allemaal wil gaan doen. Maar dat is denk ik van hieruit ook moeilijk te bepalen. Een kennis is net terug uit Kenia en heeft daar met de jongens naar t project gekeken en eea besproken, dus van haar hoor ik zsm wat de jongens precies in gedachten hebben en is het voor mij ook makkelijker om concrete plannen te maken.
Verder wil ik ook wel wat van het land zien, want het is echt een onwijs mooi land.
Hoeveel mensen ik zoek weet ik niet, het maakt me niet zoveel uit, alle hulp is welkom natuurlijk!
Ik hoop dat je zo wat meer weet en dat t je wat lijkt. Als je nog vragen hebt, dan laat je het maar weten en hoop sowiezo iets van je te horen!

Groetjes,

Renate

He Renate,
Wat een leuk initiatief! Ik zou graag vrijwilligerswerk doen in Africa. Zou je me kunnen vertellen waar precies in Kenya je werkt?
En wat voor soort vrijwilligers zoeken jullie?
Ik ben 16 jaar, en heb een internationale opleiding in het Engels bijna afgerond, ik ben net begonnen met een cursus swahili, en ben van plan veel naar Africa te reizen (Ben 3 week geleden naar Zuid Tunesie geweest).
Ik zit wel met school vakanties, maar ik zou toch graag wat voor je willen betekenen.
Groeten, Ella

Hoi Ella,

Leuk dat je zo enthousiast reageert!
Het project waar ik mee bezig ben is in Thika, zo’n 40km van Nairobi.
Op dit moment ben ik op zoek naar iemand die met me meegaat om te helpen een daycare-centre op te zetten. Dit zal zijn aan de rand van de sloppenwijk waar de kinderen te eten krijgen en wat opgevangen worden. nog even geen weeshuis dus. verder gaan er mssn in later stadium(dat kan wel zijn als ik er ben) ook kinderen slapen. maar nu moet het eerst nog gebouwd worden.Verder wil ik gewoon wat gaan helpen in de omgeving en dingen organiseren daar. en natuurlijk ook gaan reizen.
hier is het nu van groot belang dat we sponsors gaan vinden om alles te realiseren, want geld is er niet veel, wel van groot belang om verder te komen.
Wat ontzettend leuk trouwens dat je een cursus swahili bent begonnen, via wat doe je dat?

Groetjes