2015 is misschien nog wat ver weg, maar toch ben ik al druk bezig met het zoeken naar een geschikt project/weeshuis waar ik na mijn eindexamen voor een paar maanden kan helpen (vanaf juni 2015) Ik doe het liefst een sociaal project met kinderen, hiermee heb ik al ervaring gehad in China en het is me heel goed bevallen! Het liefst zou ik dit keer naar Afrika gaan, Zuid-Amerika of Azië is ook goed. Ik heb al bij grote organisaties gekeken, dit trekt mij absoluut niet aan (prijs, veel vrijwilligers) dus wie weet kleine organisaties of eventueel particuliere weeshuizen? Alvast bedankt!
Ik heb het in 2011 er naar mijn zin gehad bij Kebene in Kenia.
Nederlands/Belgische organisatie.
Lees ook mijn reisblog maar eens: www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Woon nu ook sinds 2012 in Kenia, dus mocht je vragen hebben over Kenia zelf kan je ook altijd een pb sturen. Liefst met je emailadres, omdat dat makkelijker reagere is voor mij, aangezien ik mijn telefoon gebruik voor internet en op een plek woon waar het netwerk steeds wegvalt.
Misschien een idee om eens te kijken via JoHo (www.joho.nl) of Wereld Actief (www.wereldactief.nl). Met een abonnement kun je,je oriënteren op alle vacatures & organisatie CV’s. Deze kan je zoeken per land. Ook zijn er via wereldactief projecten te vinden op de Filipijnen bijv. bij Smokey tours, een organisatie die o.a. tours door de sloppenwijken van Manilla organiseert waarbij de opbrengst wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van de lokale bevolking. Verder vind je er ook mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in weeshuizen in Manilla. Vind je het leuk om andere te inspireren met je verhalen, kijk dan ook eens op: www.wereldsupporter.nl en maak je eigen CV aan.
Hai Knelroli,
Wat goed dat je volgend jaar vrijwilligerswerk wil gaan doen.
Het lijkt nu nog ver weg, maar een goede voorbereiding is altijd top.
Onze organisatie zit in Cambodja. Het is een kleine non-profit organisatie. Kijk eens op onze website.
Succes
Heb je gezien dat er 22 maart een voorlichtingsdag Vrijwilligerswerk Buitenland is? Hier zijn ruim 25 organisaties aanwezig met meer dan 100 projecten in hun aanbod. Het klopt dat sommige organisaties best wel wat geld vragen, maar er zijn ook organisaties die vrij lage tarieven hanteren. Kijk eens op www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag
Kijk ook eens op de site of facebookpagina van Shade Children Foundation WWW.shadechildrenfoundation.nl Wij zijn een kleinschalig project in Thika, Kenia.
Je bent van harte welkom in Shade House!
Via onze organisatie in Burkina Faso (west Afrika) kun je vrijwilligers werk doen in een weeshuis of een jongerencentrum. Wij zijn een kleine organisatie en nog maar net begonnen met het organiseren van vrijwilligerswerk. Uiteraard tegen lage kosten en er is Nederlandse begeleiding aanwezig. Wil je meer informatie? Neem dan contact op via de mail coupdemainburkina@hotmail.com