Dit jaar heb ik er voor gekozen om te reizen en om in Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. Vorig jaar heb ik mijn havo gehaald. Het lijkt mij leuk om met iemand samen vrijwilligerswerk te doen voor 2,5 maand. Ik ben van plan om vanaf beign mei te gaan. Eerder kan ik niet, omdat ik dan nog op reis ben in India. Ik heb nog geen project waar ik naartoe ga. Ik ben veel aan het zoeken naar een project wat mij leuk en goed lijkt. Ik zou graag iets met kinderen, gehandicapten of vrouwen doen. Volgend jaar wil ik de SPH haan studeren, dus dan is dit mooi meegenomen.
Ik heb het er voor over om er voor te betalen (het kan eigenlijk niet meer anders), maar niet absurd veel.
Weet iemand een leuk project of goede organisatie die niet te duur is? En is iemand hetzelfde van plan? Lijkt het jou leuk om samen met mij dit avontuur aan te gaan reageer!
Met Projects Abroad heb je geweldig veel keuze uit vrijwilligerswerkprojecten met straatkinderen, gehandicapte kinderen, in weeshuizen, opvangcentra en scholen in Afrika. Zowel in Ghana, Togo, Senegal, Zuid-Afrika, Tanzania, Marokko, Kenia als Ethiopië kan je aan de slag. Er zijn ook verschillende projecten die zich richten op vrouwen, zoals werken op de verloskunde-afdeling in lokale ziekenhuizen of het promoten van vrouwenrechten in afgelegen dorpen en steden.
Je betaalt er inderdaad wel wat voor, maar je krijgt er echt veel voor terug. Alles wordt voor je geregeld, ons lokale team staat dag en nacht voor je klaar, je wordt goed opgevangen in je gastgezin, enzovoort. Kijk in ieder geval al eens op onze website en aarzel niet om een mailtje te sturen als je nog vragen hebt ([EMAIL=“info@projects-abroad.nl”]info@projects-abroad.nl). Je kan je trouwens ook altijd aanmelden voor een van onze volgende infodagen!
Misschien is Shade Children Foundation wat voor jou? Tot half juni verblijft daar nog een vrijwilliger, en zij zou het leuk vinden om wat gezelschap te krijgen. Je zou bij ons kunnen blijven tot 19 juli (Vanaf die datum zitten we vol).
Zie www.shadechildrenfoundation.nl.