Hallo
ik ben van plan om deze zomer (2009) 4 a 5 weken als vrijwilliger in Thailand te gaan werken.
graag zou ik in contact willen komen met mensen die dan daar ook zijn of met mensen die al als vrijwilliger in thailand hebben gewerkt.
zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
ik weet namelijk nog niet met welke organistatie ik naar Thailand ga.
er zijn zo veel organisaties voor vrijwilligerswerk in Thailand.
voor sommige moet er veel voor betaalt worden andere niet.
hier een paar links voor vrijwilligerswerk in Thailand:
hallo Duckie het lijkt mij ook heel leuk om een keer vrijwilligerswerk te gaan doen in thailand ben er tot nu toe alleen nog maar op vakantie en op familie/vrienden bezoek geweest maar wat niet is kan nog komen
maar…zoals ook in alle andere topics over dit onderwerp is gedaan wil ik je wel even waarschuwen dat je een werkvergunning nodig hebt om vrijwillegerswerk te mogen doen in thailand let er dus op dat de door je gekozen organisatie deze ook voor je regelt zo niet is de kans niet groot dat je gepakt word maar het zou toch een hele grote domper zijn op wat een geweldige ervaring moet zijn en een gewaarschuwd man telt voor twee
als je een goede organisatie hebt gevonden die de zaakjes netjes voor je regelt en voor niet te veel geld laat het dan weten ik ben er ook in geintreseerd en met ons denk ik nog wel meer
Je vindt iop dit forum een aparte rubriek ‘vrijwilligerswerk’ waar aardig wat ervaringen worden beschreven. Hier staat ook een goede leidraad waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een organisatie.
Dat friends of asia is echt te duur als je kijkt naar de wat ze bieden. Zou ik niet doen. Isaan Survivor heeft zo te zien veel redelijker prijzen. Maar het blijft geldkloppen uit vrijwilligers.
Bedenk dat ook voor vrijwilligerswerk een werkvergunning is vereist, welke beide organisaties niet bieden. Het werken zonder werkvergunning is strafbaar en draagt een maximale gevangenisstraf van 5 jaar met zich mee. Het zou leuk zijn als organisaties dat wel even vermelden.
In Takeo, Cambodja heb ik als vrijwilliger anderhalve dag met de kinderen opgetrokken. Ik heb wat speelgoed en schoolboeken gekocht. (Knikkers, badmintonsetje, leerboeken in Khmer e.a.) Ik heb deze aan de kinderen gegeven. Ik was samen met een meisje uit Canada en een jongen uit Zweden. Het maakt niet uit hoelang je blijft, daar ben je vrij in. Samen met de kinderen doe je dingen als: Spelen, de vissen voeren, de groentetuin bijhouden, onderhoud aan het huis.
Google naar New Futures Orphanage voor meer informatie.
Je kunt slapen voor weinig of niets in het kantoor van het weeshuis in het centrum, of je zoekt je eigen hotel uit (Max. 5 dollar)
Ik heb vorig jaar maart een vrijwilligersproject gedaan via “thai child development stichting” dit gaat via 2 nederlandse vrouwen die verschillende projecten hebben opgezet, dit is van kleihuizen bouwen tot lessen geven aan vluchtelingen en bij zomerkampen. Ik heb het hier echt super naar m’n zin gehad! Ik ga zelf deze zomer ook weer terug. Ik vertrek van 3 maart tot 1 juli. Wanneer was jij van plan om te vertrekken? Ik zit er namelijk aan te denken daar weer een paar weken te helpen… de site van de organisatie is deze; http://www.thaichilddevelopment.org/cdf-dutch/index.htm
ik heb 3 jaar geleden een project van 2 maanden gedaan in Thailand via travel active, is echt top geweest, vraag een borchure aan en lees eerst de brochure eens door, ik vind het echt een aanrader.
Wil je meer weten dan hoor ik het wel