Ervaringen met organisaties vrijwilligerswerk Thailand/ Indonesië

Hallo,

Ik wil graag ontwikkelingswerk doen in Thailand of Indonesië. Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet en kom zoveel sites tegen dat ik het lastig vind door de bomen het bos te zien. Ook zie ik vaak dat sommige Nederlandse organisaties zo’n 1500 euro vragen voor 1 maand. Aangezien ik mijn huis en baan zou moeten opgeven, vind ik dat erg veel geld. De organisatie SIW, Dalaa en VolunThai spreken me wel erg aan. Heeft iemand hier ervarng mee of misschien andere tips of organisaties voor me?
Ik ga namelijk alleen en zou het daarom fijn vinden als ik bij een groep vrijwilligers geplaatst word en ik daar opgevangen word door een professionele organisatie. Alle tips, organisaties etc zijn welkom!

Groetjes Kim

KIm,

Ik ken de organisaties niet, dus kan je niet daarbij helpen. Alleen even een waarschuwing: er zijn veel slechte vrijwilligersorganisaties actief, waar het alleen draait om zoveel mogelijk geld verdienen. Plus: ook als vrijwilliger moet je in Thailand een werkvergunning hebben, anders ben je illegaal aan het werk, dus open voor vervolging door justitie.

kijk eens op www.thaichilddevelopment.org ga ik over een week ook werken . In tegenstelling tot vele andere dure (afpers) organisties vraagt deze organisatie 1000 bath (zon 22/24 euro ) per week.

groetjes sander

1000 baht = 200 euro hoor…:slight_smile:

1000 bath is ongeveer 21 euro en echt geen 200 :slight_smile:

inderdaad

:slywink: soms is zo voor de vuist weg rekenen wat moeilijk…:biggrin:

soms is zo voor de vuist weg rekenen wat moeilijk…

Niet echt voor de vuist weg, deze rekensom heeft meer dan een half jaar geduurd …

Wat will je precies doen? Ik geef zelf als vrijwilliger al een paar jaar Engelse les. Niet vanuit een organisatie maar vanuit mezelf. Het bevalt me niet hoge bedragen te betalen om vrijwillgerswerk te mogen doen. Als je redelijk Engels kent kan ik je zo ergens op een school plaatsen, met waarschijnlijk gratis huisvesting en hulp bij visa. Zijn echter geen andere vrijwillegers actief, maar je krijgt wel het echte leven in Thailand te zien. Niet dat van de grote stad.
Let er wel goed op dat als je vrijwilligerswerk in Thailand gaat doet je een werkvergunning nodig hebt en daarvoor moet je in Nederland een 3 maanden visa aanvragen. Neem daarvoor een brief mee van de organisatie waar je vrijwilligerswerk gaat doen naar ambassade of consulaat.

Groetjes,

Mario

Hoi allemaal!

Afgelopen twee maanden heb ik doorgebracht als vrijwilliger in het zuiden van Thailand. Ik heb met behulp van sport en spel engelse les gegeven aan jonge Thaise. Dankzij subsidieprogramma Xplore was het voor mij mogelijk om op reis te gaan. Xplore verstrekt vrijwilligers subsidie om zo interesse voor ontwikkelingssamenwerking onder jongeren te versterken. Xplore wordt gefinancierd door het ministerie van Buitenlandse zaken/Ontwikkelingssamenwerking. Voorwaarde van deze subsidie is dat je na je reis honderdvijftig jongeren moet vertellen je ervaringen.

Super kans dus! Je ziet een ander land, leert de cultuur kennen, kan je steentje bijdragen en krijgt je kosten terug.Als je alleen of met zn tweetjes op reis wilt: kijk dan op de site van Joho. Zij hebben een regeling met Xplore. Bel even en zeg dat je geïnteresseerd bent, dan sturen ze alle informatie op.

Als je vragen hebt: dinekehelmink@hotmail.com