hallo,
volgend jaar wil ik een reis gaan maken door thailand, laos, cambodje, vietnam, maleisie en indonesie. Ik lees al bij verschillende mensen hier op het forum dat ze tijdens hun reis mee hebben geholpen met projecten in deze landen en/of vrijwilligerswerk hebben gedaan. Ik heb verschillende sites gevonden van organisaties waar je voor (wat ik heel veel vind) geld vrijwilligers werk kan gaan doen. Ik snap dat bijna alles in de wereld geld kost, en dit dus ook, maar om nou 1000 pond voor een maand uit te geven (exl de reis er naartoe maaltijden ed) vind ik iets te ver gaan.
wat voor dingen hebben jullie gedaan? het lijkt mij namelijk een hele goede manier om in contact te komen met de lokale bevolking en iets te kunnen betekenen voor hen.
Mijn interesse ligt vooral bij dieren, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
groetjes lotte
Wat ik zoal van anderen gehoord heb is dat je via organisaties in Nederland vrijwilligerswerk kunt zoeken. Hiervoor betaal je vaak een x-bedrag plus een peperdure verzekering.
Als je op de bonnefooi gaat en je verzekering zelf (goed!!) regelt, ben je vaak een heel stuk goedkoper uit. Ter plaatse iets vinden is vaak minder moeilijk dan je denkt.
oke, dan zijn dingen niet al op voorhand voor je geregeld, maar dat heeft eigenlijk ook wel z’n charme. Het stelt je in ieder geval in de gelegenheid in contact te komen met de plaatselijke bevolking.
Vaak kun je werken tegen kost en inwoning, iets wat vanuit Nederland onmogelijk lijkt te zijn (zoals je al zegt: vaak moet je geld meenemen, wat ergens best wel onzinnig is)
Overigens heb ik zelf (nog) nooit aan vrijwilligerswerk gedaan, althans, niet ter plaatse.
Sinds ik uit Cambodja terug ben zet ik me wel in voor de Cambodian Dutch Organization, een nog vrij jonge organisatie die zich inzet voor de plaatselijke bevolking middels kleinschalige projecten. Zie ook Cambodja forum voor meer info.
Misschien is dat wel iets voor je?
He kijk eens op www.thaichilddevelopment.org heeft verschillende projecten voor min. een maand en max. 3 maanden in Zuid-Thailand (Ten Hoogte van Koh Samui maar dan in het binneland) en heeft ook een Nederlandse Contactpersoon/Coordinator ; Ingrid.
De kosten zijn 1000 Baht (zon 23 euro ) per week inclusief onderdak , 3 thaise maaltijden per dag en dranken als koffie ,thee en water .
Ik ga er morgen werken ! groetjes Sander
hallo,
dank jullie wel voor jullie reacties. ik heb de sites opgeslagen bij mijn favorieten.
jeetje sander dat is wel wat anders dan die organisties die honderden euros vragen. voor 23 euro reis je nog geen week rond. Ik heb de site nog niet helemaal goed bekeken dat ga ik binnenkort doen als ik wat meer tijd heb.
heel veel plezier met het werken daar!!! hoelang ga je en wat ga je doen? hou me op de hoogte
doei groetjes lotte
Ikzelf heb op verschillende plekken vrijwilligerswerk gedaan. In Thailand (2003), Bangladesh en Mongolie (beide 2006) via SIW (http://www.siw.nl).
In Thailand heb ik ook een project gedaan in Baan Unrak, in Sanklaburi (2006). Ik kwam aanlopen en na 5 minuten was ik ineens lerares Engels! (Een van hun docenten was ziek.) Op dat moment was is blij uit eigen ervaring te kunnen putten, want anders zou het moeilijk zijn geweest me daadwerkelijk nuttig te maken…
Later in 2006 (ik heb dat jaar idd weinig anders gedaan dan reizen en vrijwilligerswerk ) heb ik nog verschillende maanden in Indonesie voor de klas gestaan. Dit was een project via de Nederlandse stichting Indah Education (http://www.indah-education.nl) waar ik ter plekke toevallig tegenaan liep. Een leuk project, met kost en inwoning.
Omdat veel projecten hun inkomsten voor materialen en vaak ook eten voor kindertjes moeten halen uit bijdrages van vrijwilligers, vind ik het niet erg een beetje te moeten betalen. Maar 100den euro’s per week gaat ook mij te ver!
Zie ook mijn sites voor meer info en adressen: http://www.ikreis.net en http://www.outofasia.nl
Groet,
Jenny
Hoi Lotte
Ik weet eigenlijk niet meer of ik je nog geinformeerd hebt of uberhaubt reagereert hebt via mail of dergelijke -sorry-
Het vrijwilligerswerk bij Thai Child Development heb ik zeer positief ervaren . Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste ervaring was bij een vrijw.org. dus ik kan niet vergelijken. De organisatie is eerlijk ,leuk en betrouwbaar. Ook de vrijwilligers en andere medewerkers waren leuk en gezellig. Er zijn veel mogelijkheden daar en vaak ook mogelijkheden om te switchen van project mocht je achteraf de verkeerde keuze gemaakt hebben. Er heerst een intieme /kleinschalige sfeer en geen formele mentaliteit. Iedereen is er leuk maar serieus en abitieus bezig maar savonds (en weekenden) is er ook ruimte voor gezelligheid , biertje erbij tijdens het kampvuur. In de weekenden kun je er leuke activiteiten zoals trekkings , kookcursussen ,raften, doen via Runs n Roses , een guesthouse wat ze ook runnen .
Mocht je nog meer info willen dan hoor ik het wel
Groetjes Sander