Laos, Cambodja, Vietnam, of Thailand

Hoy, begin november vertrek ik voor 15 maanden naar Azie.
Daar ik vrij handig ben wil ik ergens meewerken aan een project.
Een kleine maand lijkt me wel iets.
Maar ik had nooit verwacht dat je moest betalen voor vrijwilligerswerk, men gedacht was om gratis ergens te werken en een dak boven je hoofd te hebben.
Wie kan me helpen? en goede tips zijn welkom

alvast bedankt, mario (oriam)

Kijk even bij de Thai Child Development Foundation. Vaak betaal je voor onderdak en maaltijden tijdens het project. Dit is zeker geen commercieel project en ze zullen je hulp goed kunnen gebruiken!

kijk maar even op de site
http://thaichilddevelopment-dutch.jimdo.com/hoe-kunt-u-helpen/vrijwilligers/

je betaalt hier ongeveer 200 euro voor een maand:)

Hallo Mario,

Super dat je voor zo’n lange tijd naar Azie gaat! Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Ik heb twee keer via Cambodia-Dutch (www.cambodia-dutch.org) vrijwilligerswerk op het platteland van Cambodja gedaan. Dit is echt een aanrader en een onvergetelijke ervaring!

Cambodia-Dutch Organization werkt al een aantal jaren op het Cambodjaanse platteland in twee communes waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. Op het platteland leef je tussen de lokale bevolking leer je het echte, pure Cambodja kennen.

Cambodia-Dutch heeft vorig jaar een medische post geopend waar vrijwilligers met een medische achtergrond voor worden gezocht.
Daarnaast is de organisatie op zoek naar vrijwilligers die de lokale leraren willen helpen tijdens het voorbereiden en het geven van Engelse lessen. Cambodia-Dutch staat heel erg open voor eigen initiatieven. Zo kun je bijvoorbeeld sport- en speldagen organiseren, hygiëne voorlichting geven, etc. Cambodia-Dutch Organization werkt vanuit een idealistisch oogpunt en vraagt daarom alleen een kostendekkende bijdrage en werkt alleen maar met vrijwilligers.

Mocht je geïnteresseerd zijn, neem dan contact met op via [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org of kijk voor meer info op www.cambodia-dutch.org.

Groeten,
Maaike

Hoi Mario,

Als je toch voor zo’n lange tijd gaat, kan het handig zijn op dat gebied niks te regelen vanuit Nederland. Dan krijg je vaak te maken met organisaties, die inderdaad veel geld vragen. Als je in Azië tegen een bouwproject aanloopt en je vraagt ‘Goh, kan ik jullie mijn hulp aanbieden? Zeg maar wat er gedaan moet worden!’, dan gaan ze je echt niet laten betalen. Natuurlijk moet je dan wel zelf voor eten en onderdak zorgen, maar dat doe je, neem ik aan, toch al die maanden? Vaak wordt je inzet gewaardeerd en met een beetje geluk word je zelfs uitgenodigd om mee te eten.

Je bent op deze manier niet gegarandeerd van een werkplek. De kans dat je niks tegenkomt, is aanwezig, maar als je van plan bent voor langere tijd op eenzelfde plek te verblijven, dan wordt de kans dat je iets tegenkomt aanzienlijk groter. Je zal dan veel kosten besparen.

Groetjes, Bo

Hoi Allemaal

Ik ga ook vrijwilligerswerkwerk doen vanaf eind november/ begin december in Thailand. Eerst ga ik waarschijnlijk een maand via ghre werken, vervolgens ga ik naar isan-volunteers en daarna ga ik naar Zuid Thailand.

Onderstaan de sites. Bij Isan betaal je voor 4 weken 350 euro, maar dit is inclusief uitstapjes, pick-up van treinstation, maaltijden, internet en onderdak. Bij de andere 2 betaal je of niets of alleen je eigen voeding en accomodatie (spotgoedkoop daar). Laat maar weten of iemand dit ook wat vindt, misschien leuk om samen ergens aan de slag te gaan (het gaat overigens om sociale/ lesgeefprojecten). Via www.worldwidehelpers.org kun je een aantal organisaties vinden die geen bijdrage vragen, je kunt daar ook zelf eens kijken als je bijv. iets in Cambodja zoekt.

http://www.ghre.org
http://www.isan-survivor.org/volunteer.html
http://www.volunteerteacherthailand.org

Via IFH kan ook, alleen zij vragen wel van je dat je voorbereidingstaken doet van ongeveer 12uur (voornl. internationale taken). Daar moet je dan wel tijd voor hebben, naast het voorbereiden van je reis.

Ik hoor graag van je,
Groetjes,
Carla

hoy,
Alvast bedankt voor de informatie, ik ga het eens uitpluizen,je weet maar nooit.
Het is wel zo dat ik iets met mijn handen wil doen, les geven is niet mijn ding, daar is mijn engels niet goed genoeg voor denk ik.

nogmaals bedankt, en alle info is welkom , :-):dag: