Zoekt vrijwilligers voor Cambodja

Hoi Allemaal,

Eind januari 2010 vertrek ik voor 4 maanden naar Zuid Oost Azie. Ik ga vrijwilligerswerk doen in Cambodja ( in een weeshuis) en ik zoek mensen die samen met mij daar willen werken. Op www.hopchicen.org kan je zien waar ik ga werken en het is gratis! Ik wil daar een maandje werken en daarna ga ik rondreizen door Laos, Vietnam en Thailand.

Als je geineresseerd bent laat dan ff een berichtje achter!

Groetjes
Danielle

Hoi Danielle!
Ik wil ook vrijwilligerswerk gaan doen in ZO Azie. Waarschijnlijk ben ik in Februari in Cambodja en dat project lijkt me erg leuk! Ik ben 19 jaar (tegen die tijd 20) en ga van november tot mei rondreizen en (hopelijk) meerdere projecten doen.
Hoe lang ben jij van plan om daar te werken?

Groetjes Anne

Heey Anne!

Wat leuk dat je interesse hebt! Ik ben ook in de maand februari in Cambodja en blijft daar dan een hele maand werken. Daarna reis ik verder naar Laos, Vietnam en Thailand. Ik ben zelf 23 jaar en tegen die tijd 24 jaar.

Hoe lang zou jij daar willen werken en welke landen ga je nog meer bezoeken?

Groetjes
Danielle

Hoi Danielle,
Ik zit zelf te denken aan 3 weken. Ik wil namelijk nog de tijd hebben om in Indonesië ook een project te doen. Naast die twee landen bezoek ik ook Sri Lanka, Thailand, Laos en Taiwan. Maar dat staat nog niet allemaal vast. Eigenlijk houd ik mijn route heel open, ik zie wel wat er gebeurd.
Mijn emailadres is daniii@live.nl. Misschien kunnen we mailen over onze plannen?
Groetjes Anne

en wie weet kom ik jullie daar ook ergens tegen :smiley:

ik vertrek 29 oktober voor een jaartje en bezoek thailand, myanmar, laos, vietnam en cambodja

groetjes johan

http://www.johanipunani.blogspot.com/

Heey!
Superleuke plannen hebben jullie.
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar vrijwilligerswerk in Azië.
De website www.hopchicen.org heb ik bekeken, zag er wel leuk uit. Weten jullie nog meer organisaties, waarbij je voor een normale prijs vrijwilligerswerk kunt doen? Ik zou ook graag meerdere projecten willen doen.

Groetjes Sonja

Hoi Sonja,

Bijna overal moet je voor een project betalen. Ik heb bewust gekozen voor gratis vrijwilligerswerk. Het is net wat je wilt.

Succes!

Groetjes
Danielle

Ziet er goed uit! Ik weet alleen nog niet zeker hoe mijn vakantie gaat worden. Heb wel al besloten om begin januari te vliegen naar Bangkok en naar het noorden te trekken. Maar laatst kwam er een idee in me op om vrijwilligerswerk te doen. Hebnamelijk al eerder vrijwilligerswerk gedaan in Roemenie voor een weeshuis/school en dat was goed bevallen!

Wat zijn de werkzaamheden daar?

Groetjes Bart

Hey Bart!

Ik vlieg op 23 januari naar Bangkok. Wie weet ontmoeten we elkaar nog.

Maar de werkzaamheden daar zijn vooral:

• Engelse les geven
  • Sport/Spel
  • Creatieve activiteiten bieden

Ze hebben nou een nieuw project, namelijk: Childeren learning farming. We kunnen eventueel les geven over landbouw/veeteelt.

Het is eigenlijk een beetje van alles.

Groetjes
Danielle

Hallo Danielle, Anne enz…,

Ik ben ook op zoek naar vrijwilligerswerk in Cambodja. tot nog toe heb ik enkel vrijwilligerswerk gevonde, waar je voor moet betalen. Zie sites: www.globalteer.org & www.pureforkids.org. Ik was ervan overtuigd dat ik steeds zou moeten betalen. Dus ik was van plan één van deze projecten te doen.

Nu ik je post lees begin echter zwaar te twijfelen. Het is veel logischer om gratis vrijwilligerswerk te doen. Ben heel blij dat ik je post nu lees. Ik heb net de site http://www.hopchicen.org bekeken. Het lijkt me fantastisch om gratis vrijwilligerswerk te doen. En ik zou ook graag halverwege/eind januari willen vertrekken naar Cambodja.

Ik vind echter dat er vrij weinig informatie staat over het project. Kan jij mij misschien meer informatie bezorgen? of kan ik best eens mailen naar mensen van het project?

Als je iets kan laten weten zeker doen? Want ik wou mijn reisplannen rond deze tijd beginnen vast te leggen.

Groeten, jan

Hey there all,

Met sport en spel kan ik me aardig in vinden, de rest lijkt me een uitdaging(vooral farming)! Ik zelf heb meer ervaring in technische en organisatorische werkzaamheden.

Ik vlieg waarschijnlijk de 6de die kant op. Moet me ticket nog even boeken… Mijn planning is helaas iets korter dus waarschijnlijk een week of 2 vrijwillegerswerk doen. Ik vlieg ergens in maart terug :frowning:

Mischien leuk om ideeen uit wisselen over wie wat waar hoe?

Heey Jan!

Leuk om te lezen dat je enthousiast bent! Je kan het beste naar Carola mailen. Haar emailadres staat op de site. Heel veel succes en wie weet zien we elkaar nog!

Groetjes
Danielle

Heey!

Super leuk!! Maar de mensen van de stichting zoeken mensen voor een maand. Maar je kan het proberen. Het beste kan je naar Carola mailen, haar email staat op de site!

Veel succes!

Groetjes
Danielle

Lijkt het je een leuke uitdaging om op het Cambodjaanse platteland te wonen en Engelse les te geven? Neem dan eens een kijkje op www.cambodia-dutch.org Wij zijn namelijk dringend op zoek naar extra vrijwilligers!

Ook kunnen we je hulp desgewenst op allerlei andere manieren gebruiken. Denk aan medisch gebied (in het voorjaar van 2010 openen we een healthcare op het platteland), maar ook handige handen zijn welkom!

Op het platteland in de provincie Siem Reap is onze organisatie al een aantal jaren bezig en je ziet de commune opbloeien, alhoewel er nog steeds veel armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen.

Op het platteland van de provincie Takeo, een erg droge en arme streek, zijn we momenteel bezig met het opstarten van educatie. Hierbij is alle hulp welkom!

Lijkt het je leuk om met de locale Cambodjaanse bevoling kennis te maken en basic te leven in een Khmer-hut, neem dan voor meer informatie vrijblijvend contact op via [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org

Ik wil graag reageren op gratis vrijwilligerswerk. Het klopt dat je denkt dat het gratis is maar ondertussen komen er nog genoeg zaken bij kijken zoals accomdatie, transport vliegveld, begeleidingskosten, transport naar project, eten etc. Bij PURE! for kids zitten deze kosten er allemaal bij inbegrepen en je krijgt in Nederland een uitgebreide voorlichting en informatie. Je werkt samen met anderen op verschillende projecten en verblijft in een guesthouse in Siem Reap. PURE! for kids is een stichting, wij werken zelf ook allemaal vrijwillig en zetten ons met hard en ziel in voor verschillende projecten. Ons eigen kindertehuis maar ook partner organisaties.

Alle hulp is hard nodig en je geld wordt goed besteed en blijft absoluut niet aan de strijkstok hangen, maar komt waar het het hardst nodig is. Alle gegevens zijn inzichtbaar bij onze stichting. Wil je informatie mail dan naar info@pureforkids.org. We bekijken de behoeften per project. Het belangrijkste is goed voorbereid aan iets beginnen en continuiteit bieden binnen projecten.

Bij PURE! kun je helpen op een weeshuis, dagopvang, een schooltje, medische zorg, farming project, creativiteits ontwikkeling, sport en spel activiteiten. Er is vanalles mogelijk in overleg en wij bekijken samen met jouw het geschikte project.

Heb je nog vragen dan hoor ik graag van je. Meer informatie kun je vinden ook op onze website www.pureforkids.org.

Groetjes, PURE! Cambodia