Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk in Thailand.
Ik heb nu een organisatie gevonden maar kan geen reactie’s van andere mensen vinden die met deze organisatie hebben gewerkt. Dus ik dacht misschien kunnen jullie mij hiermee helpen?
Let op: vrijwilligerswerk doen in Thailand is verboden zonder werkvergunning. En een werkvergunning is vrijwel onmogelijk om te verkrijgen, dus tel uit je winst… Altijd op eigen risico (en de gevangenissen in Thailand zijn nou niet bepaald de leuksten)!
Bedankt Jurjen, ik ben blij dat ik deze opmerking nu eens een keer niet hoef te maken :).
In aanvulling nog: afhankelijk van het soort werk is het risico klein. Als je 3 dagen olifanten schoon gaat maken in Kanchanaburi of Chiang Mai is het risico klein, niemand maakt zich daar druk om. Maar voor andere soorten vrijwilligerswerk, er is bijvoorbeeld een aanbieder van vrijwilligerswerk die reef checkups aanbiedt (duiken dus), is het risico dat je wordt opgepakt zeer reeel.
Ik weet dat ik een visum nodig heb. en ga die ook zeker proberen aan te vragen.
En iemand hier zei dat je beter drugsverslaafde kon helpen…
Dat doe ik al in NL incl verstandelijk beperkte en daarom heb ik voor dieren gekozen omdat ik dat ook erg leuk vind.
En nu is hier een hele discussie en dat vind ik prima maar elkaar bijna de tent uitvechten is een beetje onnodig.
Ik ben al aan het uitzoeken hoe het er in thailand aan toe gaat omdat ik vind dat je een land een beetje moet kennen voordat je er naartoe gaat. zeker omdat het voor een maand of 2/3 is.
Ik hoop dat jullie mij nuttige informatie kunnen geven…
een werkvergunning vraag ik zowizo aan hoe klein de pakkans ook is. Want in NL kan je ook als buitenstaander illegaal gaan werken maar dat is ook niet de bedoeling vind ik.
Dus de eerst volgende keer dat een vrijwilligersorganisatie post dat er geen werkvergunning nodig is, ook al is het een sponsor, krijgt de betreffende organisatie een ban?
Wij zoeken voor ca 2 maanden (januari en februari) een leraar/pabo-student, die in januari en februari ons zoontje van 11 jaar in Thailand les wil geven. Moet wel professioneel zijn, omdat hij ook toetsen moet doen enz.
Als jullie iemand weten die dit leuk vindt, en kan, dan heel graag contact.