Vrijwilligerswerk Thai Child Development

Hoi! Ik wil als vrijwilliger gaan werken voor Thai Child Development. Is iemand daar geweest? Ik ben op zoek naar leuke verhalen en misschien reistips? Dineke

Tijdens het schrijven van mijn laatste boek ‘ROB&BERT’ ben ik in aanraking gekomen met de weerzinwekkende kinderprostitutie in Bangkok. Ik wil nu teruggaan om er meer over te weten te komen ten behoeve van een vervolgboek. Ik wil dat nieuwe boek schrijven om de wereld verder wakker te schudden over dit afgrijselijke verschijnsel. Ik zoek een reismaatje voor een bezoek van drie tot vier weken aan bangkok om me ter plekke verder in de problematiek te verdiepen. (in de periode febr. t/m mei 2008)
Ik wil me bij het onderzoek richten op zowel slachtoffers, hulpverleners, daders en ook de sociale omgeving waarin zich dit alles afspeelt, zodat ik er zo getrouw mogelijk over kan schrijven. Het lijkt me het beste om dat zo onopvallend mogelijk te doen en zoek daarom een vrouwelijk reismaatje, waardoor ik waarschijnlijk neutraler benaderd word als we op onderzoek gaan. Ik ben op zoek naar iemand die zich net als ik het lot van deze kinderen aantrekt.

Hoe denk ik dat die weken er concreet uit gaan zien?
Ik stel me voor om in contact met slachtoffers/plegers (bbrrr…) in ieder geval in eerste instantie ‘under tourist cover’ te starten, maar bij de hulpverlening van meet af aan volledig open te zijn over middel en doel. (ik heb nog geen idee of ze daar aan mee willen werken) De eerste dagen/week zal het vooral neerkomen op rondlopen, terrasjes zitten en luisteren/kijken, proberen gesprekjes aan te knopen, inleven in mensen die erbij betrokken zijn en aantekeningen maken. (als herinneringspunten) In de tweede fase stel ik me voor contacten te leggen met betrokkenen. In eerste instantie vooral niet te ingewikkeld en vanuit betrokkenheid. In latere fase wat diepgaandere interviews. Ik stel me voor dat dat in gezamenlijkheid gebeurt, zeker omdat het best een heftige wereld is en samen sta je altijd sterker. Het boek ‘ROB&BERT’, dat net uitgebracht is, eindigt in Bangkok met de personages Robbert en Jill (jongelui van rond de twintig) en Thomas en dokter Liz. (rond de veertig) Die personages moeten invulling krijgen voor wat betreft karakterontwikkeling in het licht van de gebeurtenissen. (waar we in Bangkok mee geconfronteerd worden) Met andere woorden, het is voor hen (voor ons) ook een zoektocht over hoe je met dit onrecht/met deze misstanden omgaat. Jij zou alles vanuit met name je jongere kant (Jill) en je oudere kant (Liz) kunnen bekijken/benaderen en ik idem dito, maar dan vanuit Robbert en Thomas, opdat ik daar uiteindelijk een verhaal van kan maken. Misschien wil je daar ook een bijdrage aan leveren. Behalve bij bestsellers zijn de kosten van drukken en uitgeven er vaak maar net uit te halen, zeker gezien het feit dat een boek van a tot z tot stand brengen minstens een jaar werk kost. Indien van toepassing zou je eventueel naar rato mee kunnen delen in de opbrengsten, maar ik wil het vooral echt doen om een steentje bij te dragen bij het aan de kaak stellen van deze verschrikkelijke misstanden. Het onderzoeksgedeelte en de karaktervorming is het meest boeiende. Mail of bel me als je belangstelling hebt. Zie ook www.janrazenberg.nl

Hoi Dineke,

Ik ook! ik ga waarschijnlijk de hele maand juli meehelpen in het paardenproject van TCD. Heb je al concrete plannen? Je kunt even kijken op www.tessa-in-thailand.nl. Zij is er ook geweest en heeft het erg naar haar zin gehad.

groetjes Roos

Heej daar! Ik ben, op het zelfde moment als Tessa, ook bij de TCDF geweest. Is een leuke plek om te verblijven! Doe ze de groetjes van me daar. Liften is leuk, als je het weekend vrij heb kan je vanaf Ranong vrij makkelijk naar een eilandje toe… bij de TCDF zijn d’r ook veel activiteiten…
veel plezier!
groeten
Reinier

Heej Dineke en Roos,

Ik wil ook graag in de periode juli,aug.2008 vrijwilligerswerk gaan doen bij Thai Child Development. Ik heb een mail gestuurd, maar nog geen antwoord.
Hoe hebben jullie het geregeld en bij welk project zitten jullie?
Welke organisaties hebben jullie ook nog bekeken?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Yque:dag:

Haihai!! Gewoon mailen inderdaad! Als het lang duurt, nog een keertje mailen :smiley: Ik heb met kinderen gewerkt… Ontzettend mooie ervaring. Maar je kunt ook huizen bouwen, met paarden werken enz… Maar creative learning centre is bijvoorbeeld ontzettend leuk!! Gewoon vragen waar ze nog mensen voor nodig hebben! Hoelang wil je gaan? twee maanden? Veel plezier alvast als je gaat! groetjes Dineke!

Hoi Dineke!
Dankjewel voor je snelle antwoord!!Zit jij in dat Xplore programma via Joho?
Heb je meerdere sites vergeleken, daar ben ik nog mee bezig, dus ben benieuwd waarom jij voor Thai child development hebt gekozen?

Groetjes Yque!!!