Ik heb vrijwilligerswerk gedaan

Hallo,
ik ben sinds 2 dagen pas terug van Thailand, Kanchanaburi waar ik vrijwilligerswerk gedaan heb in Elephantsworld in Kanchanaburi.
Ik heb echt een super te gekke ervaring gehad, en vond het erg jammer dat ik weer terug naar NL moest. wat een heerlijk leven heb ik daar geleid in 1 maand tijd.
Ik ga ook zeker weten weer terug als ik de kans krijg!
Ik wil mijn ervaring graag met iedereen delen.

Ook ga ik hier in NL een campagne maken voor een olifant wat Elephantsworld wilt kopen, naam Num chok.

Ik heb een webblog bij gehouden waar je mijn verhalen kunt lezen.
www.mariskahouben.reismee.nl

als je vragen of wat dan ook hebt kun je me altijd mailen. ik help graag =)

Liefs, Mariska

Hoi Mariska,
Leuk dat je je eigen inzet om de olifanten te helpen in Thailand,zal zeker ff naar je webblog surfen om je verhalen te lezen.
gegroet:georgessiam.:chin:

Gezien de recentelijke draadjes over vrijwilligerswerk en work-permits zou het leuk zijn om te lezen hoe dat geregeld was bij jouw ‘job’.

Hoeft niet WEER een discussie te worden over het al of niet hebben van een WP en de consequenties, maar ik ben gewoon benieuwd.

Voor dat soort werk: work permit duurt veel te lang en is te duur, wordt niet gegeven.
Aan de positieve kant: het risico voor de vrijwilliger is erg klein.

Ik denk idd niet dat ik dat gehad heb, want weet niet waar jullie het over hebben haha :slight_smile:
Groetjes Mariska

Oh nee? Waarom is er dan wel de mogelijkheid om op een zeer snelle manier een
WP te krijgen in het geval van het bijwonen van een congres, korte stage e.d.?

Zoals geschreven, er zijn 2 redenen: te duur en duurt te lang. Al;s de tijdsduur kan worden ondervangen, wat volgens mij niet het geval is voor dit soort werk, is er altijd nog het kostenplaatje. Veel te duur voor de vrijwilligersorganisatie.

WP voor congres e.d. zijn uitzonderingen.

Hey Mariska!

Leuk om je verhalen te lezen! Ik ga in januari naar Elephants world… Het is fijn om te weten dat je het daar leuk hebt gehad! Ik hoop voordat ik ga ook nog wat geld op te halen bij vrienden en familie… Nu weet ik in ieder geval dat ze Num Chok willen kopen! Kan ik daar iig geld voor ophalen!:slight_smile:

Veel succes met je campagne!!!

Mariska! Nog een vraagje… heb jij malaria pillen geslikt toen je in Kanchanaburi was?

malaria pillen zijn niet echt nodig in thailand zker niet in toeristische gebieden, dengue fever is een groter probleem en daar is niets tegen te slikken.

gewoon de bekende voorzorgsmaatregelen is het beste.

Hey Mlot,
Dankje voor je leuke reactie. en leuk dat je ook naar EW gaat. hoelang ga je?
Ik hoop stiekem al dat ze tegen die tijd al Num-Chok hebben kunnen kopen =) als je me je mailadres geeft kan ik je een mail sturen als ik begonnen ben met de campagne.
Als ze Num-Chok al gekocht zouden hebben zijn er ook nog heel veel andere dingen waar je ze blij mee kan maken. dus altijd redenen om geld op te halen. =)

Ik heb geen malariapillen geslikt. raad ik je ook af. ik hoor van veel dat je er erg ziek kan worden van die pillen. Je moet idd wel even kijken waar je overal naartoe gaat in Thailand. want in sommige plaatsen is het malaria risico wat groter. In Kanchanaburi is dit niet het geval.
En in de omgeving waar ik zat waren ze allemaal heel erg zorgzaam en werd mij verteld dat als ik koorts of iets zou krijgen ze meteen met me naar het ziekenhuis zouden gaan. daar doen ze door middel van bloed af te nemen (volgens mij van de vinger zelfs) meteen kijken of je malaria hebt of andere dingen.
Ik heb me daar regelmatig ingesmeerd met anti-muggen spul. niet eens een constant met Deet, omdat dit ook best heftig spul is. en ik had een klamboe in mijn huisje.

Liefs, Mariska

Hey Mariska!
Ik ben begonnen met mijn voorbereidingen voor mijn reis. Hierbij ga ik ook een mail eruit sturen naar iedereen die ik ken zodat iedereen een donatie kan doen… Ik ben erg benieuwd of jij al met je campagne bezig bent … misschien kan je me dr meer informatie over geven en kan ik daar ook nog wat over vertellen aan mijn vrienden…gelieve contact op te nemen via pbtje!

Groetjes

hallo,

Ik wil in januari naar Thailand voor 5 weken.
2 Weken oriëntatie 2 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis en 1 week in een olifantenopvang.
Ik ga alleen, is dat goed te doen in Thailand?
En zijn er veel vrijwilligers in deze periode?
Ik vind het namelijk nogal eng om helemaal alleen te gaan.

Ik hoor graag van je

Groetjes, Bo

Hallo Bo,

Wat gaaf dat je in Januari naar Thailand gaat! heb je je vrijwilligerswerk al gepland? En waar ga je naartoe in Thailand?
Of er veel vrijwilligers zijn tegen die periode durf ik je niet te zeggen.
maar het is zeker weten te doen om alleen te gaan. Ik ben ook alleen geweest. Je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn. maar als reiziger leer je snel genoeg nieuwe mensen leren kennen, mits je daar voor open staat :slight_smile:
Ik heb via dit forum toen destijds 2 dames leren kennen die ook naar dezelfde plaats gingen en daar heb ik de eerste 2 dagen mee same gereisd.

Groetjes Mariska

Bedankt voor je reactie!
Ik ga wel met een organisatie, travel active of activity international ben ik nog over aan het twijfelen.
Dat is in Singburi en Whang Thong.
Ik vind wel heel erg spannend!
Heb je ook jungle tocht gedaan?
Bij de organisatie bieden ze het aan in the Khao Yai National Park. Zag er wel gaaf uit.

Groetjes!

Hey! Ik heb een vraagje, heb jij eerst je ticket naar thailand geboekt of eerst het vrijwilligerswerk vast gelegd? en wat betaal jij voor het vrijwilligerswerk? ik vind het allemaal zo duur! :open_mouth:

Hoi,

Ja het is allemaal duur. Ik heb eerst vrijwilligerswerk geboekt.
Ik heb voor organisatie gekozen omdat dit mijn eerste keer reizen is en ik met een veilig gevoel wil gaan. Volgende reizen zal ik misschien zelf regelen zonder organisatie.
Er zijn wel organisaties die goedkoper zijn, maar dat hebben ze puur en alleen vrijwilligerswerk geen andere dingen die je bij kunt boeken wat ik gelezen heb.

Succes met zoeken :slight_smile:

Groetjes, Bo

hoi bo, heb je al een reisje geboekt? Ik wil in januari vrijwilligerswerk gaan doen. Maar vind die PA en AI erg duur.

Groetjes Sunita

Hallo Sunita,

Ik heb mijn reis al geboekt ja:) via travel active.
Ik wil na die 5 weken nog door Maleisië gaan reizen, alleen even kijken hoe en wat.
Wat is PA en AI?

Groetjes, Bo

Project Abroad en Activity International

Ben jij dan in februari in Maleisie. Ik wil zelf ook niet kant op gaan. februari of maart. Eerst kijken of ik nog een vrijwilligersproject kan vinden die betaalbaar is. Travel active vind ik ook duur.

Groetjes Sunita