Vrijwilligerswerk Elephants World, Thailand

Hallo,

Mijn naam is Donna, ik heb hier een paar maanden terug ook al een topic geplaatst, en meerdere reacties ontvangen.
Nu zijn de plannen een klein beetje gewijzigd,
Ik ga dit najaar, van september t/m november, 2 maanden naar Thailand om vrijwilligers werk te doen bij Elephants World. Daarna ga ik 2weken met mijn vriend daar beetje rondtrekken.

Deze reis maak ik alleen, (voor hoe het nu eruit ziet), nu zit ik nog met een aantal dingen.

over de vliegreis, hoe denken jullie over een tussenstop in Dubai of Cairo? Deze is een paar uur, maar denk wel mee dat ik pas 1 keer gevlogen heb en dat was een vliegreis van 1 uur. Dus ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Want via 333travel.nl krijg je een gratis overnachting erbij, dit zou wel heel handig zijn, want ik moet namelijk vanuit bangkok nog per openbaar vervoer en taxi naar Elephants World.
Als ik niet via hun boek, dan sta ik op Bangkok en dan moet ik het maar even uitzoeken hoe ik dit moet doen.

Maar bij 333travel.nl zitten er veel tussenstops bij veel vluchten, en als ik via klm boek heb ik een rechtstreekse vlucht.
Wat is jullie advies hierin?

Ook zit ik nog met de vergunning.
Ik heb een beetje rondgevraagd, en ik word er niet wijs uit.
Ik ben er dus 2,5 maand, moet ik dan wel een werkvergunning aanvragen?

Verder weet ik het wel, al moet ik nog even met mijn vriend uitzoeken hoe we het beste kunnen gaan rondtrekken, hij komt namelijk naar die 2 maanden naar Thailand toe. En ontmoet ik hem daar.

Nou ik laat me verrassen door jullie reacties!
Als er iemand interesse heeft die mee wil, of die toevallig ook in die periode reist en niet alleen wil, ik sta er wel open voor om nieuwe mensen te leren kennen en misschien af te spreken om samen te reizen!

Groetjes,
Donna.

Persoonlijk vindt ik een tussenstop helemaal niet erg. Zelfs prettig! Na zolang gevlogen te hebben is het fijn er even uit te kunnen. En vaak is het ook goedkoper om een vlucht te nemen met een tussenstop. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ivm het regelen van vervoer. Daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. Je kan alles aan het vliegveld regelen. Je overnachting voor die avond, vervoer naar een bepaalde locatie. Wel opletten! Altijd onderhandelen over de prijs. Zeker aan de luchthaven… daar zijn ze soms echt duur. Je kan (en dat vindt ik persoonlijk een betere optie dan aan de luchthaven vervoer regelen) je eerste nacht proberen te boeken van thuis uit. De nacht op de avond dat je aankomt in Bangkok. En vraag of ze een prijs maken voor de overnachting inclusief pick up aan de luchthaven. De eerste nacht in Bangkok overnachten is geen overbodige luxe… want ik vindt zon vliegreis toch altijd best vermoeiend.

Mag ik je vragen wat voor vrijwillgerswerk je precies gaat doen? En is het duur? Ik ben al op vakantie geweest in Thailand maar zou ook graag een keer vrjiwilligerswerk willen doen. Heb al wat resaerch gedaan… maar vindt het allemaal ontzettend duur! Misschien ligt het aan mij hoor.

Ivm je werkvegunning… daar weet ik helaas niks over.

Veel plezier alvast!

je hebt officieel een werkvergunning nodig, maar die procedure is te duur en duurt te lang voor deze periode.

Dus je kunt kiezen tussen het risico nemen dat je gepakt wordt (heel erg klein maar wel aanwezig) of ervan afzien.

Een non-immigrant visum aanvragen werkt het makkelijkste, je hebt daarvoor een brief nodig van de ‘werkgever’ om daarmee naar de ambassade/consulaat te gaan.

Vluchten met tussenstop (s) zijn vaak voordeliger, dus financieel gezien interessant. Je kunt even je benen strekken dat kan ook prettig zijn.

Op de site van www.elephantsworld.net vind je het antwoord op al je vragen m.b.t. je vrijwilligerswerk en je kunt zelfs checken of Chang van piano-muziek houdt.

Groeten Bauke

Hmmm, ze zijn alleen vergeten te vermelden dat je een werkvergunning nodig hebt, ook voor vrijwilligerswerk. Ook over visa geven ze geen informatie.

Hoi Steven,

Daar heb je gelijk in, maar elke vrijwilliger die zich aanmeldt en ook daadwerkelijk ‘aangenomen’ wordt kan tijdig over de juiste documenten beschikken.
Elephant World heeft een soort ‘standaardbrief’ klaar liggen waar een ieder die aangenomen is snel mee verder kan.

Groeten Bauke

Concreet: wordt voor een work permit gezorgd? Lijkt me erg onwaarschijnlijk, aangezien dit hele proces makkelijk een maand duurt als het erg snel gaat tenminste, en de aanvraag pas gestart kan worden in Thailand. Daarnaast zou dat een aanzienlijke verhoging van de kosten betekenen.
Visum zou inderdaad geen probleem moeten zijn.

Ik heb hier geen probleem mee, maar vind simpelweg dat de informatie volledig en eerlijk moet zijn. Vertel gewoon dat officieel een work permit vereist is maar dat dit onpraktisch is en niet tot problemen heeft geleid. Maar draai er niet omheen.

Visa for volunteers:

http://www.immigration.go.th/nov2004/2notice/rtp606EN.pdf
is een officiele publicatie.
Kijk op pag. 9 point 7.20
Elephantsworld.net valt onder punt 7.20

Wanneer je daar aangenomen bent en een visum voor langere termijn aan gaat vragen sturen zij je een begeleidingsbrief die je zelf meeneemt naar de ambassade.

HM

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
ik zal het even gaan bekijken, ikheb ook besloten om maar een maand te gaan, dus ben benieuwd hoe alles gaat verlopen!