Tip: Vrijwilligerswerk bij Elephants World in Thailand

Hallo allemaal!

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een mooi en leuk project om vrijwillerswerk te doen heb ik een goede tip!

Op dit moment doe ik vrijwilligerwerk bij de organisatie ‘Elephants World’ in Kanchanaburi, Thailand. Het is een prachtige en heel bijzondere organisatie en de olifanten zijn werkelijk geweldig!

Om een idee te krijgen van wat Elephants World precies is en wat het precies doet kan je dit filmpje bekijken:
[ame=“Elephants World, Kanchanaburi Thailand - Dutch version - YouTube”]Elephants World, Kanchanaburi Thailand - Dutch version - YouTube

Hieronder zet ik ook nog even wat informatie neer:


*Elephants World is een opvang voor Olifanten die bejaard, illegaal, ziek en/of gehandicapt zijn en voor straatolifanten. Tussen de bergen van Kanchanaburi heeft Elephants World een groot stuk forest en grond voor aanplantingen voor de dikhuiden. Hier verblijven de olifanten totdat ze hun laatste adem uitblazen. *

*Wat ga je doen. *
Als vrijwilliger van Elephants World zal jij voor de duur van minimaal 1 maand (max. 2 maanden).
*• Alle werkzaamheden die er voor de olifanten moeten gebeuren, doe je in samenwerking met de mahouts (olifantencowboys) *
• Toeristen en groepen gaan rondleiden en je kennis van de olifanten en Elephants World overbrengen
*• Olifanten observeren, voeden, wassen, mee zwemmen en eventueel medisch verzorgen *
• Administatieve taken op de computer, het bijhouden van facebook en alle vooruitkomende werkzaamheden.

*Alles gaat in samenwerking met de vaste medewerkers van Elephants World. *

*Beheers je de Engelse taal, houd je van dieren en heb jij altijd al eens olifanten echt willen leren kennen? *

*We zijn een jong project, en dus groeien we. Er is veel te doen en daarom zoeken wij vrijwilligers voor lange termijn. Ben jij op zoek naar uitdagend vrijwilligers werk (voor 1 maand) en houd je van de natuur en deze prachtige dikhuiden, mail meteen! *

Team Elephants World,
[EMAIL=“elephantsworld@hotmail.com”]elephantsworld@hotmail.com


Als je nog vragen hebt ofzo kan je deze natuurlijk ook eerst aan mij vragen!
Succes!

http://94.100.122.83/1168900001-1168950000/1168932001-1168932100/1168932004_5_xFty.jpeg

Groetjes Ydwine, ( op het moment vrijwiliigster bij Elephants World )

Hey hey,

Ik zou graag vrijwilligerswerk doen in Thialand…
Zou ik meer info kunnen krijgen erover?

Groetjes,
Maureen

geweldig dit, graag zou ik meer info willen…:dag:

Dit lijkt me geweldig!
Graag zou ik wel wat meer informatie willen weten over huisvesting, de prijs etcetera.

Groetjes

Als het kan zou ik ook graag wat info willen over de kosten en huisvesting(kosten vooral :wink: )
Alvast bedankt :smiley:

Hoi,

Het klinkt echt als een heel leuk en ook zinvol project om aan mee te werken.
Graag zou ik wat meer informatie krijgen over de huisvesting en de kosten. Ook vroeg ik me af hoeveel vrijwilliger er tegelijkertijd verblijven en hoe de begeleiding is.

Ik hoor het graag.

Groeten Sanne

Er staat aardig wat info op de website
www.elephantsworld.net

Daar is ook het e-mail adres te vinden (Je kunt alles vragen in het NL of Eng.)
Kosten staat bij pagina “Volunteers info”.

:wereld:

Houd er wel rekening mee dat je officieel een werkvergunning nodig hebt voor vrijwilligerswerk in Thailand.

Dat klopt inderdaad, maar is normaal gesproken geen probleem.
Elephant’s World is een ‘public charity organization’ zoals genoemd wordt in dit document:

http://www.immigration.go.th/nov2004/2notice/rtp606EN.pdf
Zie pag. 9 punt 7.20

Overigens krijg je, als je ‘aangenomen’ bent als vrijwilliger bij EW voldoende informatie over hoe en wat.

met groet,
HM

is ook meestal geen probleem en ook bijna onmogelijk om voor de periode van 1 mnd een werkvergunning aan te vragen.

Maar vind wel dat de men de vrijwilligers het wel moet melden dat je officieel een werkvergunning nodig hebt, het is een klein risico maar toch een risico en als de mensen het weten kunnen ze zelf een keuze maken.