Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met elephant’s world in Kanchanaburi?
Het lijkt me leuk en het idee erachter vind ik ook mooi, maar zit er een adder onder het gras?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Melanie
Ervaring niet. Vorig jaar toen we in K. waren hebben we er ook over gedacht. Er werkte toen een NL meisje die je kon bellen. We zijn er echter toch niet aan toe gekomen, maar wij dachten niet aan een adder…
Het lijkt me in ieder geval beter dan een commerciele toeristenrit op de rug van een oliefant maken en over de tijgertempel zullen we het maar helemaal niet hebben.
Hallo allemaal,
Wij hebben intussen een dag “vrijwilligerswerk” gedaan bij elephants world, en het was geweldig!
Er wordt goed voor de dieren gezorgd, ook voor dieren die ziek zijn en/of gered uit vervelende situaties. Bij die laatste worden er meteen tests gedaan om te kijken wat ze mankeren etc.
We hebben geholpen eten te bereiden, bananen planten te planten en de olifanten gevoerd en gebadderd.
NIET in een bakje op gereden! Daar zijn ze fel op tegen en zijn ook bezig met TUI en een andere grote speler in reizigers branche om voorlichting te geven over het rijden op olifanten op de rug met zware bakjes.
Je kunt er 1 dag of meerdere dagen werken, maar er zijn ook vrijwilligers die er al maanden zitten.
Dat wou ik even met jullie delen!