Vliegticket, vrijwilligerswerk, visum

Even een vraagje. ik wil een vliegticket reserveren voor een reis op 22 maart. Is het verstandig om dit te doen voordat ik weet of ik een visum krijg. Ik ga namelijk vrijwilligerswerk doen en weet niet of ik hiervoor nog iets bijzonders moet regelen en of ik dit wel moet vermelden bij het consulaat/ambassade.

graag hoor ik wat het verstandigste is.

alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Ik ga namelijk vrijwilligerswerk doen en weet niet of ik hiervoor nog iets bijzonders moet regelen en of ik dit wel moet vermelden bij het consulaat/ambassade.

van Vliet,

Je hebt verschillende soorten visa; toeristen visa, sociaal culturele visa, werk visa; weer onder te verdelen in diverse categorieen, pensionado visa.
Ik woon en werk in Indonesie en weet het eea betreft visa procedures (geldend voor Indonesie)…

Het eea kan anders zijn voor Thailand, maar daar zou collega Dave je misschien meer over kunnen vertellen. Juist belangrijk te melden aan de Thaise ambassade dat je als vrijwilliger gaat werken. Stel dat het vrijwilligerswerk is wat gerelateerd is aan de tsunami dan zou het zo maar kunnen zijn dat die organisatie het eea doet vwb visa procedures voor de uitgezonden vrijwilliger. Er is een verschil en dat wordt per visa aangegeven, in Indonesie heb je voor epats de KITAS> K-artu I-zin T-inggal S-ementara tijdelijke verblijfsvergunning met workpermit. Dan is er ook nog een indeks code B439 business woking visa (single en multiple entry) daarnaast de B422 visa voor de NGO werk functie’s vb: uitgezondenen tbv het geloof, humanitarian aid (hulpverleners Aceh hadden allemaal de B422 of een KITAS vorm.

Informeer bij de Thaise ambassade naar de visa procedure voor vrijwilligerswerk of anders via de organisatie waar je vrijwilligerswerk voor gaat doen.

Suc-6

Je hebt voor vrijwilligerswerk een workpermit nodig. Die kun je alleen aanvragen in Thailand zelf, en om in aanmerking te komen moet je een visum hebben. Dus: eerst naar de ambassade om een 90-dagen visum aan te vragen, en dan hier een workpermit aanvragen.

Wat Steven zegt klopt. Je kunt niet zomaar zonder visum en werkvergunning vrijwilligerswerk doen. Als de politie naar je werkvergunning vraagt en je hebt er geen ben je in grote problemen.

New law for visa, please visit www.thaivisa.com. If interested in volunteer work,teaching English and computer please visit and application onlin at www.lcic-thai.com

Wat heeft dit laatste antwoord met de vraag te maken?

Voor vrijwilligerswerk is een visum nodig en een workpermit, evenals voor het geven van Engelse les, etc. Voor Engelse les geven: antecendenten onderzoek vereist, bachelor diploma (gewaarmerkt), Engelse test, etc.

Hallo allemaal, bedankt voor de waardevolle tip. Ik ben ook aan het plannen om naar Thailand toe te gaan en ben uitgenodigd vrijwilligerswerk te gaan doen. In een project opgezet n.a.v. de weeskinderen na de Tsunami. Kan iemand mij vertellen wat daar nu het verschil bij is, dat je werkt voor een “gewoon” vrijwillegersproject of een project gerelateerd aan de Tsunami van 2004? En wat zijn de voorwaarden die men dan in Thailand stelt?

Er is geen verschil.

Voor vrijwillgerswerk stelt Thailand de voorwaarde dat je, naast een visum, beschikt over een werkvergunning. Het werken zonder werkvergunning, inclusief vrijwilligerswerk is strafbaar.

Een werkvergunning vraag je in Thailand zelf aan, bij het arbeidsbureau. Je moet daarvoor vrijwilligerswerk doen bij een officieel geregistreerde organisatie. Daarnaast moet je om een werkvergunning te krijgen beschikken over een non-immigrant visa. Een non-immigrant visa is eenvoudig te krijgen bij het consulaat in Amsterdam, met een uitnodigingsbrief van de vrijwilligersorganisatie. Je kunt dan maximaal 90 dagen in Thailand verblijven. Deze periode kun je verlengen tot een jaar en ieder jaar opnieuw bij de immigratie dienst.

Let er op dat de organisatie waarvoor je gaat werken bereid is voor een werkvergunning te zorgen en je eventueel kan helpen met de verlenging van je verblijf. De ervaring is dat veel organisaties dat niet doen.

Mario08 bedankt voor het duidelijk antwoord.
Bedankt.

Hoi,

Ik was aan het zoeken op internet en toen vond ik dit bericht. Misschien kun je ons helpen…

Wij zijn 2 dames die in oktober 4 weken vrijwilligerswerk gaan doen op Lombok. Daarna willen we graag 2 weken reizen op Bali. We zijn alleen in de war wat betreft de visum. Onze sponsor wil geen werkvisum aanvragen voor de gehele periode, dus alleen voor de periode dat we daar werken. En we mogen niet op een toeristenvisum werken. Ook zijn 2 visums op 1 paspoort niet mogelijk. We weten er eigenlijk geen raad meer mee. Weet jij misschien hoe we dit moeten aanpakken?

Beste La Toya,

Je kan je vraag beter stellen in het Indonesie Reisforum. Je hebt je vraag nu gesteld in het Thailand-reisforum en regels voor visa zijn natuurlijk per land verschillend.

Mvg,

Dave

Ja dat weet ik en daar heb ik mijn vraag ook al gesteld. Maar omdat ik dus het berichtje las van Vanua over regels in Indonesie, probeerde ik hem/haar op deze manier te bereiken.

Toch bedankt.

Aha, oke, vandaar ! Alleen is Vanua geen lid meer van Wereldwijzer tegenwoordig (zo te zien in ieder geval) dus ik denk niet dat hij zal antwoorden…
Hoop dat ze je op het Indonesie-forum kunnen helpen !