Nog geen plannen voor de zomer? Zin om de bevolking en haar cultuur echt te leren kennen? Ga dan vrijwilligerswerk doen in Thailand! Kijk voor meer informatie op
alsof je in 2 weken de thaise cultuur leert kennen.
regelen jullie ook de werkvergunning?
Blijkbaar niet, zelfs over de juiste visa wordt niet gesproken op de website.
Reisdocumenten
Voor Thailand is geen visum nodig, indien je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft. Je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn na terugkomst in Nederland.
Een werkvergunning heb je niet nodig om in Thailand vrijwilligerswerk te gaan doen. Een visum heb je alleen nodig als je langer dan 30 dagen blijft. Je kunt een visum aanvragen bij het thaise consulaat in Amsterdam
voor dertig euro.
Er gaan al jaren vrijwilligers met Stichting Commundo op deze manier naar Thailand en een werkvergunning is nooit nodig geweest:)
We gaan nog maar een beetje dieper op de work permit materie in:
Nog nooit nodig geweest…wat wil dat zeggen?
Er is nog nooit naar gevraagd? De verplichting tot het hebben van een work-permit is onbekend bij de organisatie en heeft men tot op heden geluk gehad?
Ja, ik weet het…het klinkt behoorlijk onnozel om voor 10 dagen vrijwillerswerk een work-permit aan te vragen, maar als er iemand kwaad wil en “per ongeluk” de immigratie-dienst langs stuurt, dan heb je toch een probleem.
Ik zeg er verder niks meer over, maar ik wens je alle geluk van de wereld.
ik reed al jaren zonder rijbewijs nooit nodig geweest tot het misging.
Misschien een idee om eerst na te zoeken hoe de regelgeving is voor je dit soort antwoorden geeft?
Werkvergunning is wel degelijk vereist. Hoe groot de pakkans van werken zonder werkvergunning is is een ander verhaal, en varieert van werk tot werk (en ja, vrijwilligerswerk is ook werk).
Geef gewoon de juiste informatie en laat de beslissing over aan de kandidaat vrijwilliger, maar schrijf hier geen onzin.
met dank aan joeppattaya: Q: An NGO in Thailand has invited me to go there and work for them as a volunteer for 45 days during my school break. I will not earn any money in Thailand. I am a Belgian college student in Brussels. I understand that I do not need a visa, do I? A: Although you will work as a volunteer, you do need a Non-Immigrant visa as well as the Work Permit. The NGO must be legally registered with the Thai authority, and that you need a recommendation letter from the NGO for your visa application and the Work Permit. bron: http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2649 vraag nr 9 dus commundo voldoen jullie hieraan en geven jullie de juiste info?