Vrijwilligerswerk regelen vanuit buitenland

Hallo allemaal,

Ik ga backpacken in Australie en Nieuw Zeeland en ik ga daarna naar Thailand. Ik wil daar graag vrijwilligerswerk gaan doen. Maar omdat ik mijn reisplannen volledig open wil houden en ter plaatse wil bekijken wat ik graag wil doen, wil ik in NL nog niets regelen voor het vrijwilligerswerk. Zijn er mensen die weten of het prima te doen is om via internet ter zijner tijd vrijwilligerswerk te regelen? Of zijn er nog belangrijke regeldingen die vanuit NL moeten gebeuren? Ik denk hierbij bijv. aan een Verklaring Omtrent Goed gedrag.

Graag hoor ik een reactie!

Hier zijn al veel discussies over gevoerd; duscussies die meestal ontaardden in welles-nietes discussies.
OFFICIEEL heb je voor vrijwilligerswerk in Thailand een work-permit nodig en voor een work-permit heb je in dit geval een non-immigrant ‘B’ visum nodig. Dat visum kun je aanvragen bij elke Thaise Ambassade of Consulaat aanvragen. Daarvoor heb je wel wat documenten nodig van de organisatie waarvoor je vrijwiliger gaat zijn.

OFFICIEUS komen er talloze vrijwilligers naar Thailand om les te geven, olifanten te verzorgen, zandzakken te vullen, modder te scheppen. Dat doen ze voor een paar weken en vertrekken dan weer. Deze mensen komen OF zonder visum OF met een toeristenvisum en gaan aan de slag. Geen haan die er naar kraait; vrijwilliger voldaan en Thailand happy.

Het lijkt me persoonlijk WEL zinvol om op voorhand wat onderzoek te doen en om je te oriënteren. Zomaar op de bonnefooi op zoek gaan naar vrijwillerswerk lijkt me niet eenvoudig.

Browse maar eens door deze draad of zoek op “vrijwillerswerk Thailand”, dan kom je vanzelf organisaties tegen die je verder ‘helpen’.

1 like

In BKK vind je in guesthouses soms briefjes waarop men docenten Engels zoekt.

Ik heb (o.a.) 5 jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in Sangklaburi. Ik wilde vantevoren iets vastleggen, dat lukte niet. (Mailadres klopte toen niet.) Ik ben erheen gegaan en kon gelijk beginnen.

Ik heb even gegoogled, en de stichting bestaat nog. Ze lijken behoorlijk gegroeid! Zie http://www.baanunrak.org/

1 like