Ik zoek vrijwilligerswerk in een weeshuis!

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in Thailand (het liefst in het zuiden). Ik zou graag voor drie weken in een weeshuis willen helpen.

Heeft iemand een tip voor mij? Zou heel fijn zijn!

Vriendelijke groeten,

Jet Wieske

Hallo

Jammer dat er helemaal geen reactie te lezen is! Heb je wel wat gevonden ondertussen?
Ik wil vanaf septermber graag een jaar stage lopen in Thailand! Iemand nog tips? Ik studeer Sociaal Pedagogische Hulpverlening!

Ik woon in Khon Kaen. Noordoost Thailand Er is een weeshuis hier. Als je nog bent geïnteresseerd kun je mij mailen
dvannieu@xs4all.nl

Je kunt overigens snel Thai of Isaan Thai leren met

Wat heeft Thais leren met de vraag te maken?

Niks met de vraag over vrijwilligerswerk - maar waarschijnlijk wel over een aandeel in die cursus hebben :evil:.

Hallo Jet,

Ik weet niet of je al vrijwilegers werk gevonden hebt en of het ook in het mooie noorden mag zijn ? Maar kijk een even op deze website : www.freewebs.com?LHHP-thegarden?index.htm
Dit is een weeshuis in Doi Saket en herbergt op het moment 35 bergstam kinderen die allemaal door tragische redenen geen ouders of familie meer hebben die voor hun kan zorgen.
Ik weet zeker dat ze je daar met open armen zullen ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Fokke van Egmond
Chiang Mai Biking

De link werkt helaas niet bij mij, maar uit ervaring kan ik wel vertellen dat Doi Saket totaal niet toeristisch is en een schitterende omgeving heeft met super vriendelijke mensen! Ik heb zelf nog 2 nachten in de tempel van Doi Saket geslapen :smile:.

Mijn excuses de link moet zoals hier onder zijn:

http://www.freewebs.com/lhhp-thegarden/index.htm

Het weeshuis heet Lahu Helping Hand Project - The children’s garden

Ook als je niet op zoek bent naar vrijwillegers werk kan deze stichting wel een extra steuntje in de rug gebruiken.
Zeker nu er door de financiele crisis aardig wat sponsors zijn afgevallen.
Dus denk ook eens aan hun als je kerst inkopen gaat doen.
Rekenig nummer kan je vinden op hun web-site.

Vriendelijke groeten,

Fokke van Egmond

Leuke foto’s Fokke, en als ik zo is rondkijk ziet het er goed verzorgt en bovendien eerlijk uit. Jammer dat ik er niet eerder van had geweten, misschien dat ik de volgende zomer kan komen helpen :thumbsup:.

Komt de fietstocht in Chiang Mai hier ook langs?

Beste Thomas,

Tijdens mijn drie daagse fietstocht komen we hierin de middag voor een heerlijke lunch, natuurlijk komt dat ten goede aan het weeshuis en proberen we ook zo veel mogelijk donaties binnen te halen voor hun.
Zo hebben we met kerst een dinner gegeven en kleine kadotjes en zelfs voor de oudere kinderen 9 fietsen om ze wat meer zelfstandigheid te geven.
Natuurlijk zou dit allemaal niet kunnen gebeuren door de steun van onze klanten en vrienden die ik via deze weg nogmaals hartelijk wil danken daarvoor.

Fokke van Egmond

Tijdens een fietstocht 3 jaar geleden in Bangkok herinner ik me dat we langs een weeshuis in Bangkok kwamen. Ikzelf vind het een goed initiatief om op de manier toeristen kennis te laten maken met een weeshuis, en aan de andere kant het weeshuis te helpen :thumbsup:.