Vrijwilligersproject met kinderen in Thailand

Hoi!

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk in Thailand, maar heb je geen zin om veel geld uit te geven aan een commerciële reisorganisatie als Travel Active of Activity International, dan is dit misschien wel wat voor jou! Ik heb na lang zoeken op www.idealist.com een project met kinderen gevonden in het Noorden van Thailand (40 km hemelsbreed schuin onder Chiangmai) dat mij erg leuk lijkt. Het project (“Love Children Club”) is vanuit een tempel in Meateang opgericht door een Thaise vrouw met een Nederlandse achternaam. Momenteel heb ik via de mail contact met haar. Ik ben op zoek naar iemand waarmee ik samen kan reizen, aangezien ik liever niet in mijn uppie ga. Als je interesse hebt om met me mee te gaan, of als je meer wilt weten over dit project in Thailand, laat het me ff weten, dan mail ik je graag wat informatie en foto’s door die ik uit Meateang heb ontvangen.

Groetjes! Jessy

Echt fijn om te weten dat je niet voor alle organisaties zo ontzettend veel geld moet betalen, ik ga zo meteen kijken op de websites. Ik heb interesse om rond april/mei naar Thailand te gaan en ik zou heel graag vrijwilligerswerk willen doen met kinderen. Maar ja eerst nog wat centjes verdienen, groeten Elles

Hoi Jessy
Dat project lijkt me echt fantastisch. Ik was net op die site en toen las ik jou berichtje. Ik heb het project wat jij beschrijft nog niet gezien maar het lijkt me echt fantastisch!! ;D Ik wil midden febr/ begin maart naar Thailand en blijf tot begin Juni. Ik zoek nog een reisgenootje en een project! :smiley:
Ik ben trouwens 20 jaar, ik veel doen, zien en mee te maken. Wanneer zou je willen gaan? En zou je me kunnen zeggen waar onder je op die site hebt gezocht? Of het mail addres van die vrouw geven?
Dank je wel al vast!
Heel veel groetjes Sanne

Hallo!

Wat geweldig…Dat lijkt mij nou echt een geweldig project! Maar wanneer ga je dan? Want ik studeer momenteel en ik heb maar 2,5 maand vakantie (juni t/m augustus) Dus ik denk dat het lastig wordt in deze korte periode vrijwilligerswerk te doen. Kan je me misschien wat informatie sturen en vertellen hoe jij dit allemaal gaat doen?

Alvast bedankt
groetje Marianne

Het blijft volgens mij toch altijd zo dat je meer geld kwijt bent wanneer je vanuit Nederland iets regelt, en als je al in het land bent kun je meteen kijken welk gebied je aanspreekt. Zelf ben ik van plan om in juni naar Thailand te gaan en dan zou ik graag ook vrijwilligerswerk willen doen, maar omdat ik ook niet zo lang kan blijven hoop ik maar dat ik daar iets kan vinden, al is het maar voor even.
Misschien weet iemand adressen vanm bureatjes in Thailand die voor vrijwilligers iets kunnen regelen. Een paar jaar geleden ben ik naar Israel gegaan met het idee om in een kibbutz te werken, ik ben zooooooooooo blij dat ik niets vanuit hier had geregeld, dat kon makkelijk daar en het scheelde me honderden guldens! Groetjes Elles

Dag Jessy,
Ik zag dat jou mail al heel vaak gelezen is, het klinkt dan ook ontzettend intressant. Ja ook ik ben bij activity terecht gekomen en bij hen een kijkje gaan nemen. Hun aanbod is dan ook zeer intressant maar duur. Ook zocht ik op andere sites maar alles is ofwel kei duur ofwel veel te lang voor mij. Graag zou ik in de zomervakantie vrijwilligerswerk willen doen… ik zou dus heel graag meegaan. Of als je mij info kan bieden zou ik het ook al erg op prijs stellen. Ik ben 26 jaar en ben vrij van 27juni tot half augustus…
Alvast bedankt en groetjes van Elsje

Dag Jessy, dit jaar studeer ik af en wil ik eerst een jaartje centjes verdienen om dan een jaartje naar Azië te trekken. Ik zou dan eerst twee à drie maanden rondtrekken in Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam en Myanmar. Nadien had ik graag een drietal maanden vrijwilligerswerk gedaan in deze regio om nadien richting India te trekken. Dit is natuurlijk het ideaalplan… Vandaar dat ik reeds volop op zoek ben naar projecten waar je als vrijwilliger terecht kan. Ik zou het heel tof vinden als je eens wat meer informatie over dit project stuurt… Mercikes. Vieke

Je kan me mailen op het volgende adres vvcolm@hotmail.com

groetjes vieke

leuk bericht.Ook ik ben op zoek vrijwillegerswerk te gaan doen voor kinderen.Zou wel graag meer van je willen weten hoe je alles voorelkaar krijgt.Misschien een probleem, Ik ben zelf 58 jaar en heb zelf ook twee zonen.Maar een mens van de wereld.Ik hoor graag van je .

Hai Jessy,

Ik ben echt heel erg enthousiast over je berichtje! Ik ben van plan half april naar Thailand te gaan voor zo’n 3/4 maanden of langer en dan door naar Laos, Cambodja en Vietnam. Maar het lijkt me super om naast het reizen er ook een tijdje te werken, en dan het liefst met kinderen.

Weet jij toevallig of ze bij jouw project ook mensen zoeken voor slechts een aantal weken? Ik hoop het van je te horen en ben erg benieuwd naar de foto’s… alvast bedankt voor een reactie!!

Groetjes Sandra (svanderpoel@hotmail.com)

Hai Jesy,
Ik weet dat ik al de zoveelste in de rij ben, maar ook ik vind het heel interessant om meer te horen van wat jouw plannen zijn en wat dit project inhoudt. Ik ben momenteel aan het afstuderen, in juni klaar en ik zou graag rond december willen vertrekken, eerst nog wat centjes verdienen :slight_smile:
Zou je mijn alsjeblieft willen mailen wanneer je vertrekt en wat dit project inhoudt? De foto’s zou ik ook graag willen zien!

Groetjes, Lieke

P.S Lieketje22@hotmail.com

Hallo Jessy,

toevallig kwam ik op jou berichtje op over vrijwilligerswerk in Thailand (Ik zocht eigenlijk naar werken in Afrika). Ik las dat je iemand zocht om samen mee te reizen naar Thailand voor vrijwilligerswerk met kinderen in Chiang Mai. Hierover wilde ik graag meer weten. Ik weet niet of je inmiddels al iemend heb gevonden of dat de reis niet door gaat… Als het doorgaat hoopte ik dat je mij er meer over kan vertellen, zoals wanneer en voor hoelang je gaat. Ik hoop dat je toestaat iets over mij te vertellen. Ik ben een jongen van 25 jaar en ben al twee keer naar Thailand geweest. Dit kwam doordat ik enige jaren verkering heb gehad met een meisje uit Thailand, die ik overigens in Nederland heb ontmoet. Tijdens die reizen heb ik meer van het land gezien dan de gemiddelde toerist omdat we voornamelijk met haar familie optrokken. Ik heb tijdens die bezoeken gezien wat armoede is en hoe blij die mensen werden met (ook een klein beetje) hulp. Dat greep me erg aan. Afgelopen half jaar heb ik het idee om een tijdje in Afrika hulp te verlenen waarvoor ik tot op heden teleurstellend weinig resultaten heb gevonden. Thailand is voor mij een logische tweede keuze omdat ik al twee keer in het land ben geweest en een klein klein beetje de taal spreek. De reden dat ik mensen wil helpen in hun land is dat ik weinig vertrouwen heb in domweg doneren. Verder erger ik me mateloos aan de groeiende verschillen tussen het rijke westen en de derde wereld. Jessy, dit was voorlopig mijn verhaal. Ik kijk uit naar jouw reactie en wens je in ieder geval veel succes. Groet, Michael

Hai Jessy,
Mij lijkt het enorm gaaf om mee te gaan naar thailand,ik ben 19, ik werk op het moment een jaartje en ik ga in september studeren.In principe heb ik dus van nu t/m eind augustus de tijd om mee te gaan. Ik zou eigenlijk naar tanzania gaan, maar helaas gaat dit niet door…lang verhaal, maar ik zou uiteindelijk ook alleen moeten en dat wilde ik niet, vandaar dat ik nu opzoek ben naar iets anders. Ik zou graag meer over het project willen weten en over jouw plannen. Ik hoop dat je nog iemand zoekt, anders wens ik je een hele gave tijd toe en geniet er volop van.

Groetjes susanne

Hoi Jessy,

Leuk je berichtje te lezen. Ik was op zoek naar vrijwilligerswerk in Thailand. Eigenlijk niet voor dit jaar, maar voor 2004. Ik ben namelijk net terug van 4 weken Thailand. Het was de 1e keer, maar het land en hun bewoners heeft veel indruk op me gemaakt. Volgend jaar wil ik graag terug, maar dan wil ik ook iets kunnen betekenen voor de lokale bevolking. Ik hoop dat je me iets meer kunt vertellen over de organisatie waarmee je wilt gaan.

Veel succes met de voorbereiding en ik hoop dat je een leuk iemand vindt om samen mee naar Thailand te gaan.

Ik hoop van je te horen.

Marc

mwopereis@hotmail.com

Hi Susanne Duppen,

Ik las je je reactie of Jessy’s mailtje en het ik wilde je meteen even een mailje sturen! Ik ben Miriam, ook 19 en ga ook in september studeren, waarschijnlijk internationale ontwikkelingssamenwerking in Wageningen. Ik ben al maanden op zoek naar vrijwilligerswerk, minder commercieel dan activity international en het mailtje van Jessy kwam eigenlijk als geroepen. Ik hoop dat je contact met me wilt opnemen! Email: miriam_vanreijen@hotmail.com
tot snel, Miriam!

Hallo,

Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk voor in de zomervakantie. je verhaal klonk erg leuk. Wanneer ben je van plan te gaan?? Wat zijn de kosten prezies en hoe oud ben jij???
Ik ben 27 jaar en werk als juf op een basisschool voor kinderen met ernstige spraak-taal stoornissen. Ik wil in de zomervakantie(6 weken) graag weg.
groetjes

Hai Jessy
Je hebt ondertussen vast al een heleboel reisgenoten ;D
maar toch wilde ik ook even reageren!
Ik ben 23 jaar, per augustus op zoek naar (vrijwilligers)werk en dat is voor onbepaalde tijd!
Verder heb ik eigenlijk weinig eisen, het liefst tegen kost en inwoning, anders met kleine bijdrage.
Dus…ik vroeg me af of je mij iets meer info zou kunnen geven over jouw project?

Hoop op een reactie op: imane333@hotmail.com