Vrijwilligerswerk/orientatie Thailand-Singburi

Wie kan mij meer vertellen over vrijwilligerswerk/orientatie in Thailand?
Op internet zie ik een vrijwilligersproject in Singburi. Eigenlijk meer een orientatie, maar het lijkt me helemaal super om hier je reis mee te beginnen.
Via een organisatie in Nederland betaal je daar 800 euro voor om daar 4 weken aan mee te doen.
Ik heb eerder vrijwilligerswerk gedaan in Guatemala en heb 1 ding geleerd en dat is dit nooit te boeken via een organisatie in Nederland omdat je dan 3x zoveel moet betalen.
Het project in Singburi houdt het volgende in:
*vrijwilligersprogramma waarbij je intensief kennismaakt met de mensen, cultuur en natuur van Thailand. De eerste 4 weken volg je een oriëntatie. Je wordt samen met andere vrijwilligers opgevangen in een basiskamp. Een centrale ontmoetingsplaats en keuken met Thaise kok zijn aanwezig. De eerste week krijg je een introductie over de taal, cultuur, het eten en de omgeving. Daarna verblijf je een aantal dagen in een tempel om kennis te maken met het boeddhisme. Ook overnacht je in een typisch Thais dorp. Na dit verblijf ga je onder leiding van een gids een trektocht maken in de omgeving. De vierde week kun je nog even uitrusten op een heerlijk Thais ‘bountystrand’.
*Graag zou ik zoiets willen doen, maar wie kan mij vertellen of dit goed ter plekke te regelen is. Dan hoor ik dat heel graag van je!

Alvast bedankt!

Gr. Nicole

Hoi Nicole, ik heb dat vorig jaar gedaan. Da’s met de thaise organisatie Greenway veronderstel ik? ik denk dat je die ook wel rechtstreeks kan contacteren, zonder NL bemiddeling, dan is het al een stuk goedkoper.

hoi. Ik ben in 2006 naar thailand geweest. Ik heb toen bij activity international geboekt, die in nederland gekoppeld is aan greenway. Je kunt ook kijken op http://www.hide-a-way.org/

Hallo Nicole,

Ik weet niet precies wat voor vrijwilligerswerk je zoeknt, maar misschien is de organisatie Elephants & Friends iets voor jou.
Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan bij Elephants & Friends en inmiddels ben ik bestuurslid van de ondersteunende stichting Elephants & Friends in NEderland. Elephants & Friends is een organisatie in Thailand die op komt voor zieke, mishandelde en oude olifanten in Thailand. We zijn momenteel aan het verhuizen met het park en we zijn hard op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden ons te helpen het olifanten park op de nieuwe locatie op te bouwen! Graag wil ik je hier meer over vertellen! Als je geinteresseerd bent hoop ik zo snel mogelijk een mailtje van je te mogen ontvangen! Je kunt vast kijken op www.elephants-friends.com voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Lizet Wolters
Bestuurslid Stichting Elephants & Friends

Hallo,

Mijn dochter gaat voor een jaar naar Singburi en zoekt daar ook vrijwilligerswerk. Heb jij een idee ?
Met vriendelijke groeten,
Alice de Boer

Hoi ,

Ik zie dat jullie berichten van 2008 zijn. Ik ben van plan om in januari vijwilligerswerk te gaan doen in Singburi in een weeshuis. Kan iemand van jullie mij vertellen hoe Singburi is? Ik ben erg benieuwd!

gr eva

Wie helpt mee bij Elephant’s World bij Kanchanaburi? Info en aanmelden:
http://www.elephantsworld.net

hou er rekening mee dat je voor vrijwilligerswerk officieel een werkvergunning nodig hebt.