Vrijwilligerswerk november, december, januari

Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden wilde ik na mijn vwo al vrijwilligerswerk in het buitenland doen. Ik zakte helaas en heb het toen voor me uitgeschoven. Nu ben ik straks klaar met mijn vervolgopleiding en het begint behoorlijk te kriebelen.

Het lijkt me geweldig om vrijwilligerswerk te doen in Nepal. Iets met kinderen of mensen met een beperking. Heeft iemand ervaring met Cross Borders? Dit lijkt me een goed betaalbare organisatie, op de site is ook veel info te vinden.

Enige nadeel, ik zou dan pas 2 november weg kunnen wat betekent dat ik in de twee koudste maanden van het jaar (december/januari) in Nepal zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Joyce

De temperatuur is erg afhankelijk van de hoogte waar je bent. Verder is het comfort ook afhankelijk van het gebied. Je zou ook contact kunnen zoeken met Lies Vink, zij heeft kindertehuizen opgezet in Kathmandu. Vrijwilligers die voor haar tehuizen werken, slapen meestal in the Valley Guesthouse in Kathmandu. De eigenaresse is een Nederlandse, getrouwd met een Nepalaas. De voorzieningen bij Martine zijn prima.

Voor meer info: liesinnepal@gmail.com

Dankje voor je bericht!

Ik heb inmiddels al veel meer geregeld. Ik ga met crossborders naar Nepal. Geeft me toch een wat rustiger gevoel om met een organisatie te gaan op de allereerste grote reis.

Groetjes,
Joyce