Nepal november, december, januari

Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden wilde ik na mijn vwo al vrijwilligerswerk in het buitenland doen. Ik zakte helaas en heb het toen voor me uitgeschoven. Nu ben ik straks klaar met mijn vervolgopleiding en het begint behoorlijk te kriebelen.

Het lijkt me geweldig om vrijwilligerswerk te doen in Nepal. Iets met kinderen of mensen met een beperking. Heeft iemand ervaring met Cross Borders? Dit lijkt me een goed betaalbare organisatie, op de site is ook veel info te vinden.

Enige nadeel, ik zou dan pas 2 november weg kunnen wat betekent dat ik in de twee koudste maanden van het jaar (december/januari) in Nepal zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Joyce

hoi Joyce,

ik heb geen ervaring met Cross Borders maar mijn zoon van 18 zit momenteel in Nepal via Projects Abroad. Hij is in november vorig jaar vertrokken voor 2 maanden Ghana en vanaf 10 januari zit hij voor 3 maanden in Nepal. Hij heeft eerst in een ziekenhuis gewerkt en zit nu al een aantal weken bij een revalidatiecentrum voor kinderen tot 16 jaar en heeft het erg naar zijn zin. heel veel contact met andere vrijwilligers uit allerlei landen en ik vind het een hele goede organisatie, alles heel goed geregeld. Toen hij in januari aankwam was het overdag een graad of 5 en 's nachts rond het vriespunt of net iets eronder. Wel droog zonnig weer. Maar hij vond het wel koud want hij kwam vanuit Ghana met 35 gr dus was even wennen. En de huizen zijn ook niet echt verwarmd dus je hebt wel warme kleding nodig.
Hopelijk heb je hier iets aan,

groetjes Monica

Hi

Wi reizen 2 jaar door azie en doen de helft van de tijd vw werk. Nooit via een organisatie omdat wij dat geld beter in het project zelf kunnen steken. Maar wij zijn van middelbare leeftijd en veel jongeren kiezen er voor om georganiseerd vw werk te doen. Je hebt dan meer contact met elkaar en bij deze projecten zitten vaak wat extra’s aan tours en dagjes weg.
Wij doen ons vrijwilligers werk bij projecten die wij onderweg tegen komen en wonen dan vaak bij de locale bevolking.

T.a.v de temperatuur is het erg afhankelijk in welk gebied je zit. Blijf je in/rond kathmandu dan is het overdag vaak heerlijk. Je kunt dan veelal in een t-shirt buten lopen. Als het zonnetje weg is koelt het snel af naar een graad of 5. Binnen is het overal net zo koud als buiten dus je hebt thermo kleding en dergelijk nodig.
Ook in de terai vriest het soms in de nacht. Boven de 2000 meter kan het echt koud worden maar dat hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen. Wij zijn wel hoger geweest in dec-jan maar dat vond ik redelijk afzien in de avond en nacht.

Wil je verder specifiek dingen weten mail mij dan maar even.

Grtz Q

Bedankt voor de berichten!