Vrijwilligerswerk in Zuidoost Azië

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in Indonesië, Vietnam, Cambodja, Thailand of Maleisië, maar het valt me nog al tegen wat je op het Internet kan vinden. Heeft iemand nog tips of informatie voor me waarmee ik verder kan komen? Ik ben van plan om in Augustus te vertrekken en voor twee a drie maanden te blijven. Bedankt!

Hai, wij zijn november/december in Vietnam geweest en je hebt in Hoi An een weeshuis. Misschien kun je het daar eens proberen (http://www.colour4kids.org/). Verder heb je in Nha Trang een café dat met hun opbrengsten een heel goed project steunt, nl. Hands of the Kids! Hiermee willen ze kinderen uit de prostitutie houden en ze een toekomst bieden. Hier kun je ook 's ochtends als vrijwilliger de kinderen Engelse les geven, in ruil voor een lunch. De naam weet ik niet meer uit mijn hoofd. Maar mocht je het willen weten, dan wil ik het wel voor je opzoeken.

Michelle

Hoi Michelle,
Bedankt voor je reactie, ik zou toch wel graag de naam van dat project in Vietnam: nl. hand of the kids willen weten. Lijkt me erg interessant en ik zou graag contact met ze willen opnemen.
Groetjes Jarit

Hoi,

Ik heb het adres even voor je opgezocht voor het “Hands of the kids” project. Het heet Crazy Kim Bar en zit op de 93 D Nguyen Thien Thuat in Nha Trang. Ik weet niet of je de Lonely Planet van Vietnam hebt, maar daar staan ze ook in. Overigens is de Lonely Planet stukken goedkoper om daar te kopen (maar wel een kopie). Er staat geen email adres bij (wel eventueel tel.nr.) maar als je daar bent, kun je er altijd naar binnen lopen.

Heel veel succes,
Michelle

Beste Jarit,

Wij, het Colour4kids team, zijn inmiddels weer terug in Nederland na een succesvolle maand in Nha Trang en Hoi An.
Ik kan je dus de laatste gegevens meedelen betreffende vrijwilligerswerk daar.
Hoi An weeshuis heeft eigenlijk altijd wel vrijwilligers nodig. Dit jaar zit Jackie Wrafter, een Engelse in Hoi An om dagelijks de gang van zaken in het verwaarloosde weeshuis te verbeteren en de renovaties die wij er uitvoeren bij te houden. Je kunt haar mailen (in het Engels) om je plan kenbaar te maken via info@kianh.co.uk. Op die manier heeft zij ook zicht op wie er wanneer wil komen. De gehandicapte kinderen daar zijn GEWELDIG!! Zij krijgen sinds anderhalf jaar veel aandacht, goede voeding en sinds kort ook bewegingstherapie. De leeftijd van deze kinderen is tussen 1 en 13 jaar.
In Nha Trang is Kim de eigenaresse van de bar. Zij heeft haar bar vorig jaar verhuist naar een grotere lokatie en onze vice-voorzitter, Hermance van Heeckeren kent haar goed en heeft haar gegevens (ook telefoonnummers). Het telefoonnummer van Hermance is 06-53953790. Zij kan je alle details geven. Kim, die de “Crazy Kim Bar” runt, verkoopt in de bar T-shirt met 'Hands off the kids’en heeft een soort 'soup kitchen’op straat waardoor zij deze kinderen hoopt te bereiken en voor te lichten. Het is altijd zinvol om Engelse les te geven aan deze straatkinderen. Als je er komt doe Kim dan de hartelijke groeten van ons.
Wij hebben zelf afgelopen januari en februari het opvanghuis voor straatkinderen gerenoveerd en opgevrolijkt. Zie onze nieuwsbrieven op www.colour4kids.org.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Wil je meer weten neem dan gerust contact met ons op.

Vriendelijke groet,
Marcel Verhaag

Ik ben zelf ook op zoek naar een vrijwilligersproject in Thailand (of maleisie) vanaf november. Op dit moment kijk ik naar www.travelactive.nl. Heeft iemand met deze organisatie ervaring?

Heeft iemand enig idee hoe dat zit met de visum voor Thailand. Ik wil na de 10 weken (mits ik voor travelactive ga) een maand langer rondtrekken.

Na die maand samen met een vriend te hebben rondgereisd, is het plan om langs de westkust van maleisie naar KL te reizen en vervolgens naar Borneo. Iemand tips?

Gr,
Wim