Vrijwilligerswerk in Costa Rica

Hallo allemaal,
Ik wil graag rond oktober vrijwillgerswerk in Costa Rica gaan doen. Ik heb informatie van NIW en Travel Active gekregen en ben nu benieuwd of iemand ervaring heeft met deze organisaties en/of met andere organisaties die dit regelen.
Alvast bedankt!!

Hey!

Ik heb geen ervaringen met deze twee organisaties, maar weet wel dat ze beide erg prijzig zijn… Bij Travel Active krijg je misschien nog wel waar voor je geld, maar ik lees overal dat NIW4U echt ronduit weggegooid geld is.

Maar goed, ik ga zelf 2 april naar CR en ga de eerste maand spaans leren in Jaco. Dit heb ik gewoon rechtstreeks geregeld via internet en dat is gewoon altijd goedkoper. Wat betreft vrijwilligerswerk, ben ik er nog niet uit, maar als ik het zo bekijk, zou ik als ik jou was kijken op de websites van organisaties in CR zelf. Ik zit te denken om vrijwilligerswerk te doen bij la tortuga feliz (www.latortugafeliz.com) gerund door een nederlander. Dit kun je gewoon direct regelen en dus geen tussenpersoon aan wie je je blauw betaald.

Kijk trouwens ook eens op dit CR forum:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=843
Kun je erg veel info op vinden, (of vragen)

Succes!
Groetjes,

Roel

Hey Roel,
bedankt voor je reactie!! Ik ben er zelf ookal achter dat NIW en travel active erg prijzig zijn en niet veel goede reacties van deelnemers hebben gekregen. Op dit moment ben ik aan het kiezen tussen NBreizen, SIW en Go active. Hier lees ik erg goede reacties over en het zijn non-profit organisaties.
Omdat het voor mij voor de eerste keer is dat ik zo’n soort reis ga maken wil ik het liefst met behulp van een organisatie reizen. Maar ik ga wel even een kijkje nemen op die sites van jou…
Dankje!
Groetjes,
Doret

Hoi,