Vrijwilligerswerk in Costa Rica

Hallo allemaal,
Ik wil graag rond oktober vrijwillgerswerk in Costa Rica gaan doen. Ik heb informatie van NIW en Travel Active gekregen en ben nu benieuwd of iemand ervaring heeft met deze organisaties en/of met andere organisaties die dit regelen.
Alvast bedankt!!

Hey!

Ik heb geen ervaringen met deze twee organisaties, maar weet wel dat ze beide erg prijzig zijn… Bij Travel Active krijg je misschien nog wel waar voor je geld, maar ik lees overal dat NIW4U echt ronduit weggegooid geld is.

Maar goed, ik ga zelf 2 april naar CR en ga de eerste maand spaans leren in Jaco. Dit heb ik gewoon rechtstreeks geregeld via internet en dat is gewoon altijd goedkoper. Wat betreft vrijwilligerswerk, ben ik er nog niet uit, maar als ik het zo bekijk, zou ik als ik jou was kijken op de websites van organisaties in CR zelf. Ik zit te denken om vrijwilligerswerk te doen bij la tortuga feliz (www.latortugafeliz.com) gerund door een nederlander. Dit kun je gewoon direct regelen en dus geen tussenpersoon aan wie je je blauw betaald.

Kijk trouwens ook eens op dit CR forum:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=843
Kun je erg veel info op vinden, (of vragen)

Succes!
Groetjes,

Roel

Hey Roel,
bedankt voor je reactie!! Ik ben er zelf ookal achter dat NIW en travel active erg prijzig zijn en niet veel goede reacties van deelnemers hebben gekregen. Op dit moment ben ik aan het kiezen tussen NBreizen, SIW en Go active. Hier lees ik erg goede reacties over en het zijn non-profit organisaties.
Omdat het voor mij voor de eerste keer is dat ik zo’n soort reis ga maken wil ik het liefst met behulp van een organisatie reizen. Maar ik ga wel even een kijkje nemen op die sites van jou…
Dankje!
Groetjes,
Doret

Hoi,

Ik ben zelf met NIW naar Antigua gegaan voor een talencursus en dat was echt supergeregeld en relatief goedkoop. Daarna heb ik echter zonder hulp van een organisatie mijn vrijwilligerswerk geregeld en dat is ook heel goed te doen: Als je een talenschool binnenstapt trekken ze zo een hele lijst uit de kast. Je kunt dan een kijkje nemen op de projecten en zelf beslissen waar je gaat werken. Kan ik zeker aanraden!

Succes ermee!

Groetjes Meta

Hai allemaal,

Mochten jullie op zoek zijn naar leuk vrijwilligerswerk dan moeten jullie eens een kijkje nemen op www.latortugafeliz.nl Je betaalt maar €10,- per dag en je krijgt accomodatie en 3 maaltijden per dag.
Ik heb daar zelf net 3 weken gezeten en ik heb een fantastische tijd gehad! Elke avond loop je op het strand op zoek naar de schildpadden en hun eieren. Deze begraaf je dan in de beveiligde ‘hatchery’ waar ze uit kunnen komen en beschermd worden tegen de stropers. Het is elke avond wel een fikse wandeling op het strand, maar zeker de moeite waard en heel goed voor de conditie!

Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie me altijd mailen op nwildeboer@gmail.com

Groetjes

Hoi allemaal,

Als je graag iets goeds wil doen voor de lokale bevolking in Costa Rica, denk dan eens aan de organisatie Adessaru (zie www.nacientespalmichal.com). Deze organisatie is in 1991 opgericht door de bewoners van het dorpje Palmichal (ruraal San José, ca. een uur van de stad) en heeft als doel de natuur te beschermen, te behouden en van de natuurlijke bronnen gebruik te maken. De organisatie heeft een school opgericht om kinderen en ouders te leren omgaan met de natuur en heeft daarnaast een heleboel projecten om de lokale bevolking te helpen (zo hebben ze een project om afval beter te verwerken, plaatselijke koffieboeren te helpen en willen ze allerlei agroculturele projecten opzetten zoals het houden van een bijenkolonie etc). Daarnaast ontvangen ze toeristen op hun 42 hectare. De toeristen kunnen tours maken met gids, een koffieboer bezoeken, de plaatselijke Indiaanse bevolking bezoeken, paardrijden en overnachten in de auberge.

De organisatie heeft niet veel geld, maar wel veel vrijwilligers nodig om hun doelen te verwezelijken. Vrijwilligers kunnen worden geplaatst in een gastgezin met verzorging van alle maaltijden of zelf voor bewoning zorgen. Goed voor je Spaans! Ikzelf werk ook als vrijwilliger.

Interesse? Mail naar slwschwartz@yahoo.com of sanjoserural@racsa.co.cr (als je naar dit laatste adres schrijft, doe het in het Spaans want er wordt noch Nederlands, noch Engels gesproken!).

Groet, Stefanie Schwartz.

Kijk ook eens op http://www.kidsworldwide.org

Ze hebben leuke projecten in Peru, Brazilie en Jamaica.

Ze zijn lang niet zo prijzig als travel active en activity international.

Hoi,

Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen, waarschijnlijk met travelActive en zou graag goede en minder goede ervaringen van mensen willen horen t.a.v. deze organisatie.

groetjes Mieke

[EMAIL=“mieketheunissen@hotmail.com”]mieketheunissen@hotmail.com

Hey,

Ik ben via TravelActive in juli en augustus naar Costa Rica geweest. Vooral bij de voorbereidingen heb ik veel aan de organisatie gehad. Tijdens zowel de taalcursus als het vrijwilligerswerk heb je contact met de contactpersoon van AmeriSpan, de partnerorganisatie van TravelActive. Helaas is deze contactpersoon niet altijd even goed te bereiken, maar vaak kun je zelf ook (in overleg met de talenschool/het project) tot een oplossing komen.

Over het algemeen heb ik een supertijd en ervaring gehad in Costa Rica, zo goed zelfs dat ik nu druk op zoek ben naar een stageplaats/vrijwilligersproject om weer terug te gaan.

Als je meer wilt weten over m’n ervaringen met travelactive en amerispan moet je het maar even laten weten.

Rachel

Hoi Rachel,
Bedankt voor je reactie:tongue:
Ik ben nu bezig met het regelen van mijn ticket en verzekering. Waar heb jij je ticket geboekt en je verzekering geregeld?

Is het zo dat Travelactive je begeleid op het vliegveld vanwaar je vertrekt naar Bangkok. Ik had dit ergens gelezen.

Groetjes Mieke

hallo!

ik ben inmiddels 1,5 jaar geleden naar costa rica gegaan met Travelactive en ik heb niets dan goeds over de organisatie te vertellen.
ik was het soort “studie gestopt-last-minute reiziger” en ze hebben binnen 2 maanden een talenschool, vrijwilligerswerk en een ticket geregeld.
de talenschool bevond zich in Heredia (vlakbij San Jose) en heeft een 2e school in Heredia (westen, aan zee)… ik heb 2 weken in heredia gezeten en 2 weken in samara.
hierna ben ik naar een schildpaddenproject gegaan wat zo vreselijk nieuw was, dat er nog niets was (in tenten slapen met krabben in je tent, geen toilet, etc) dit was geregeld door AmeriSpan, een organisatie waar TravelActive mee samen werkt. ik heb de contactpersoon gebeld die daar voor mij klaarstond, en die had binnen 2 dagen een ander project geregeld wat echt super was! we hebben zelfs het eerste schildpadden nest gevonden van costa rica dat seizoen!! (nog steeds trots op natuurlijk ;))

het was best prijzig, maar het was voor mij de eerste keer alleen op reis. ik heb een super ervaring gehad en was blij dat ik een organisatie had om op terug te vallen.
ik heb ook nog verschillende keren voor TravelActive op beurzen gestaan voor Costa Rica, vond het echt een geweldige en goede ervaring

succes!

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Is het zo dat Travelactive je begeleid op het vliegveld vanwaar je vertrekt naar Bangkok. Ik had dit ergens gelezen.

Groetjes Mieke

ik snap niet helemaal wat je bedoeld met bangkok?
in ieder geval had ik in Miami niemand… daar stapte ik over naar Costa Rica… In costa rica stond mijn “tica mama en zus” te wachten op me en namen me mee en lieten me alles zien etc…

Dat had ik inderdaad ook, ik moest in Newark overstappen en daar was niemand. In San José stonden m’n mamá tica en papá tico op me te wachten

Hej,
Ik zag dat Het Andere Reizen (www.hetanderereizen.nl) nu ook Costa Rica aanbiedt. Deze organisatie is stukken goedkoper dan bijv. Travel Active of Activity International. Een vriendin van mij is via hen naar Peru en Ecuador gegaan en was erg tevreden (goede service, prijzen etc. ). Ik denk er nu zelf ook over om via hen te boeken. ZIjn er nog meer mensen die ervaringen hebben met Het Andere Reizen?
Groetjes Sophie

Hallo,
ik zou ook graag in Costa Rica willen werken als vrijwilliger, maar als liefst tegen kost en inwoning. Bovendien begint de tijd te dringen, want ik zou graag in maart weg willen. Ik studeer nu in Salamanca (spaans), en mijn cursus is afgelopen na februari.
Heeft iemand tips, ideeen voor een reis van 3 maanden wat me niet teveel kost?
Groetjesss,
Iris

Hey Hey,

Zoals je ziet is er heel veel keuze wat betreft vrijwilligerswerk in Costa Rica. Ik loop op dit moment stage in Costa Rica en het is zeker een aanrader. Ik werk voor een vrijwilligerswerk organisatie hier Tropical Adventures. Ook prijzig, maar zeker de moeite waard. Het is een klein bedrijf, gevestigd hier in Costa Rica. Ze hebben veel dingen die hun heel anders maken dan alle andere reisorganisaties, het geld gaat meteen naar de projecten. Ik kan je vertellen dat dit ook echt zo is, ik zie het met eigen ogen. En het is heel veilig aangezien we hier zitten en altijd iemand van het bedrijf dichtbij is. Onze medewerkers die met de vrijwilligers zijn, zijn jong en weten veel van het land, cultuur en de mensen wat het een hele leuke ervaring maakt. Mocht je interesse hebben kan je me een mail sturen intern@tropicaladventures.com of ga naar de site www.TropicalAdventures.com waar je veel info kan vinden. Er komen meerdere vrijwilligers uit Nederland deze zomer!!

Succes met zoeken en heel veel plezier deze zomer!!

Hi,

Ben zelf met Global Spirit weggeweest en is erg goed bevallen.
Zij bieden ook projecten aan in Costa Rica.
Kijk maar eens op hun website www.globalspirit.nl
Succes!

Hallo Doret,

Kijk ook eens bij www.vrijwilligerswerkincostarica.nl

Misschien is dat een site die je verder kan helpen!

Groet,
Wouter Zagt
www.costaricavirtualguide.com