Hallooo :biggrin:
Ik ben opzoek naar vrijwilligerswerk in Costa Rica en/of Nicaragua.
Dit wil ik na mijn studie gaan doen omstreeks juni/juli 2011.
Na een tijdje rond kijken / googlen, ben ik erachter dat er ontzettend veel prijs verschil zit tussen organisaties.
Ik ben al veel organisaties tegen gekomen die goedkopere programma’s aanbieden.( 120 euro per maand ipv 1000 euro) Maar ik kan niet veel vinden voor Costa Rica of Nicaragua. Ik wil namelijk geen schilpadden uitzetten of werken in een nationaal park. Ik wil dit vrijwilligerswerk minimaal 2/3 maanden doen, het liefst langer!
Misschien dat jullie mij kunnen helpen?! :hihi: :idea:
Travel Active biedt vele mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen in Latijns Amerika, o.a. in Costa Rica en Nicaragua. Wij bieden een taalcursus Spaans aan in combinatie met vrijwilligerswerk. Er zijn vele projectmogelijkheden; zowel sociale projecten als natuur projecten. Op www.travelactive.nl/vrijwiligerswerk kun je meer informatie vinden over onze reizen: Intensief Costa Rica & Intensief Nicaragua.
Wil je graag specifieke informatie over de projectmogelijkheden ontvangen? Mail dan even naar [EMAIL=“vrijwilligerswerk@travelactive.nl”]vrijwilligerswerk@travelactive.nl. We helpen je graag verder!
Ik weet niet of je al verder bent gekomen. Een paar dingen: In juni is het einde van de droge tijd. Dus misschien lastiger om iets te vinden.
In Leon kun je straatkinderen-projecten doen. De kosten wordt verdient, door met reizigers wandel/klimtochten te houden. De hele organisatie draait op vrijwilligers. Ik heb nooit mee gedaan, maar kom geregeld in Leon en daarom weet ik het. Als je op Leon gaat zoeken kom je het ongetwijfeld tegen.
Verder zet ik mij in voor een stichting die scholen bouwt aan de oost-kust van Nica,. Puerto Cabezas en andere inheemse bevolkingen en gebieden. Kijk eens op de website. stichtingsamenscholen.org
Ook zit er een kleine Ned stichting in Puerto Cabezas die zich inzet voor kinderen. Deze stichting heet st marijn.
Projects Abroad heeft ook verschillende projecten in Costa Rica, wellicht daarom voor jou interessant om ook op onze website te kijken. We nemen graag de mogelijkheden met jou door.
Vanaf 16 jaar kun je met ons mee en we hebben flexibele start- eind data waardoor je het zelf goed kan inplannen.
Neem eens een kijkje op onze website www.hetanderereizen.nl
Wij bieden zowel in Nicaragua als op verschillende plekken in Costa Rica vrijwilligersprojecten aan. De nadruk ligt bij ons op sociale projecten (scholen, weeshuizen, kinderopvangprojecten).
Voor meer informatie of een programma op maat kun je altijd contact met ons opnemen!
Met vriendelijke groet,
Het Andere Reizen www.hetanderereizen.nl
[EMAIL=“info@hetanderereizen.nl”]info@hetanderereizen.nl
Hi Danieke,
Ik ben me ook aan het orienteren maar vind dus ook vooral organisaties die het voor veel geld aanbieden.
Heb je zelf iets gevonden?
gr.
Inge
Kijk is op www.vrijwilligersecuador.nl. We zitten dan wel niet in Costa Rica en/of Nicaragua maar Ecuador is veel diverser. Woestijn achtige gebieden, mooie stranden, de andes, watervallen, de Amazone en niet te vergeten de galapagos eilanden. wellicht kun je samen met inge komen.
Met vriendelijke groet,
Stichting vrijwilligers Ecuador
Bert.
Heb je al vrijwilligerswerk gevonden? Anders ben je bij ons ook van harte welkom. Ik woon in Nicaragua; Ticuantepe, in de buurt van Managua, en wij geven lessen aan kansarme kinderen in kunst, muziek, theater, dans en circus. Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar wij kunnen je hulp goed gebruiken!