Vrijwilligerswerk in Costa Rica

Nog geen plannen voor de zomer? Kom vrijwilligerswerk doen in Costa Rica. Wij steunen lokale ontwikkelingsprojecten en via Commundo gaan er elk jaar weer vrijwilligers naar Costa Rica.
Klik even op onderstaande link voor meer informatie

Commundo

We hebben drie projecten en de optie is er het te combineren met spaanse lessen.

groetjes!

Ik begrijp echt nooit waar al die kosten in zitten die de vrijwilligers moeten betalen om vrijwilligerswerk uit te voeren.

Hoi avonturiers!

Ook Projects Abroad zoekt altijd vrijwilligers om de handen uit de mouwen te steken in Costa Rica. Costa Rica is gelegen in het midden van Centraal-Amerika en is een land rijk aan contrasten waar inheemse en westerse culturen samenkomen. De biodiversiteit en de talrijke nationale parken die zich over het hele land uitstrekken, maken van Costa Rica een zeer bijzondere bestemming.

Jouw hulp is bijvoorbeeld hard nodig op scholen, om Engelse les te geven of te helpen bij sportlessen. Maar ook in opvangcentra voor kinderen, bij het plaatselijke televisiestation en bij het natuurbehoudproject kunnen we altijd vrijwilligers gebruiken die de handen uit de mouwen willen steken.

Meer informatie over al onze projecten, landen en kosten kun je vinden op onze website. Je mag ons ook altijd bellen of mailen.
Met vriendelijke groet,

Projects Abroad

Die site is een stuk duidelijker, mensen betalen dus voor administratie en het in stand houden van kantoren :king:

ik heb er ook zo mijn bedenkingen over…
Onder het mom van “engelse les geven” en “schildpadden redden” gaan voornamelijk jonge vrouwen vol overtuiging naar Costa Rica om de wereld te gaan redden toe en betalen een hoop geld aan het in stand houden van dergelijke bemiddelende instituten.
Er zijn natuurlijk wel van dergelijke instituten die heel erg goed werk doen, maar die maken niet op deze manier reclame voor zichzelf op deze website.
Of heb ik het mis??

Als ik even reken wat het mij zou kosten om iemand op te nemen en aan het werk te zetten.

Voor 100 dollar zet een taxi je aan de andere kant van Costa Rica vanaf het vliegveld. Dat kunnen de kosten niet zijn.
Boodschappen voor 3 personen kosten mij wekelijks zo’n 50.000 colones. Dus een persoon extra zou mij misschien 100 dollar per maand extra kosten.
Vanuit Nederland kan een reisverzekering afgesloten worden die doorlopend zo’n 100 euro per jaar kost, en maximaal 90 dagen geldig is in Costa Rica. Ook dat kunnen de kosten niet zijn.
Een visum heb je niet nodig als je 90 dagen blijft, dus daar zitten ook geen kosten in.

Een buitenlandse opleiding en meertaligheid is hier zeer gewaardeerd. Je krijgt misschien geen stage vergoeding, maar onderdak en eten krijg je meestal wel. Er zijn intussen heel wat winkels, reisorganisaties, (prive)scholen, hotels, restaurants, marktkooplui etc die best de frisse blik van een student kunnen gebruiken. Nadeel is dat weinig bedrijven goed te vinden zijn op het internet, dus webdesigners zijn al helemaal welkom.