Ik ga eind september voor 4 maanden naar Midden Amerika, ik begin in Panama, en zal half/eind oktober in Costa Rica aankomen. Ik wil graag een week of een paar weken vrijwilligerswerk gaan doen daar, heeft iemand misschien tips? Een te commerciele organisatie zoals travel active spreekt me niet aan, bovendien zijn die erg duur en ik weet dat het veel goedkoper kan.
Alvast bedankt voor de tips!
Ik ben nu in Zuid Amerika aan het rondreizen en heb zowel in Peru als in Ecuador vrijwilligerswerk via via ter plekke geregeld, beide plekken hoef(de) ik niets te betalen (behalve onderdak en boodschapjes ofzo) Zelf vlieg ik 1 sept. naar Panama en reis dan ook door naar Costa Rica waar ik tot 7 nov. wil zijn om ook weer te werken en ik ga het daar weer ter plekke uitzoeken.
Via via kom je makkelijker achter kleine, mooie projecten dan via t internet en kun je ter plekke langs gaan om te kijken of je het wat vind voor je je vast legt.
Gewoon aan mensen vragen (bevolking en andere backpackers) of nog op andere sites posten zoals lonelyplanet forum of bij couchsurfing aan lokale mensen vragen… Dat kan ik je het beste aanraden.
Anders moet je me tegen die tijd even een mailtje sturen (marjoleindeman@msn.com) dan heb ik misschien al wat projectjes in de tussentijd gevonden…
Wat erg leuk is, is om vrijwilligerswerk te doen bij Manuel Antonio. Je kan hier in het nationale park werken met dieren. Het strand is ook echt super mooi
Ook het vrijwilligerswerk bij Torutuguero is een hele beleving. Je verblijft daar echt back to basic maar je werkt wel met babyschildpadjes en zorgt voor de schildpadden (die kunnen serieus 1 meter 80 worden!!).
Hoi,
Ik ga in oktober stagelopen bij Cepia, dat is een organisatie vlakbij Tamarindo, die met kinderen werkt. Het schijnt echt een super organisatie te zijn en het kost je niks! Dit is hun site, www.cepiacostarica.org
Wie weet vind je het wat!
Groetjes Annie