Ik ben van plan om in 2009 van Ho Chi Minh naar Hanoi te reizen en daar vervolgens min 4 weken vrijwilligerswerk te doen. Heeft iemand tips of goede ervaringen met betrouwbare, non-profit vrijwilligers organisaties daar? Het liefst zou ik verschillende projecten willen doen (zowel Engelse les willen geven als met weeskinderen werken). Wat betreft het verblijf zou ik het liefst met vrijwilligers samen zitten in plaats van alleen of in een gastgezin.
Ik ben zelf ook druk wezen zoeken naar een organisatie, alleen wilde ik liever in Ho Chi Minh (iig zuidelijk) zitten. Bleken dus meer in Hanoi te zitten! Activity International, Travel Active en ASF zitten daar, die zijn wel betrouwbaar. Zelf ga ik met Travel to Teach, zou ook wel betrouwbaar zijn en die zitten ook daar. Hier geef je dan Engelse les aan gehandicapte kinderen. Moet zelf nog kijken hoe het gaat worden, maar het programma ziet er wel goed uit!
Joho, Travel Active and Activity International vind ik erg grote organisaties. Het gaat tegen mijn gevoel in om op meetings te komen in luxe hotels, prachtige flyers uitgedeeld te krijgen, luxe reis van tevoren te kunnen maken etc. voordat ik vrijwilligerswerk ga doen. Zoiets is niet goedkoop, en het geld wat ik besteed wil ik graag besteed zien aan de mensen daar, niet aan de organisaties. Vandaar dat ik opzoek ben naar de kleinere, maar wel betrouwbare non-profit organisaties. Travel to Teach lijkt mij tot nu toe de beste optie. Wel zou ik graag echt m’n handen uit de mouwen willen steken, en dus niet maar 2 uur per dag aan het werk zijn… Meerdere projecten doen lijkt me dus niet alleen leuker, maar is bovendien nuttiger. Ik hoopte dat iemand hier misschien al positieve ervaringen heeft met een organisatie die enigszins voldoet aan deze eisen :slywink:
De reden dat ik in Hanoi wil werken is omdat het volgens mij vanaf daar makkelijker is naar Laos te reizen. Daar zijn inderdaad ook de meeste mogelijkheden. Ik zoek nog even verder, alle tips zijn welkom!! :biggrin: