Vrijwilligerswerk Vietnam

Deze zomer gaan wij met ons gezin (3 kinderen van 13, 15 en 18 jaar) 6 weken door Vietnam reizen. We willen graag ongeveer een week vrijwilligerswerk doen. Wie heeft een goed idee voor ons?

Hallo I,

Ik denk dat je weet dat er nu een verkiezing loopt voor beste vrijwilligers organisatie.
Misschien kan je daar wat wijzer van worden.

Ik heb zelf grote moeite met dit soort reizen, hoe goed bedoelt ze ook zijn.

De reizen icm vrijwilligerswerk zijn gewoon duur.
Wij kunnen voor die prijzen 4 weken in Viet Nam verblijven in 5 sterren hotels; wanneer je voor 4 weken boekt.
Wij hebben daar ook de vliegtickets voor, die je bij deze reizen nog moet bijkopen.

Nu klinkt dit misschien heel egoïstisch en decadent.

Maar ik zal nooit de woorden vergeten van mijn gids op mijn eerste bezoek in Viet Nam jaren geleden. ik gaf overal teveel fooi en gaf iedere bedelaar wat geld.

hij Zei:" You come to my country and that is great, you give money to compagnies and they can pay salary
to the people. You can not help 80 millions of vietnamese in your own."

M.a.w.
Omdat er touristen komen hebben veel mensen werk en hebben deze een bestaan.
Ook de aanverwante bedrijven, zoals boeren ed. hebben er profijt van.

Wil toch vrijwilligerswerk werk doen zijn de bedrijven op de verkiezingssite een optie.
Ik wil er ook nog 1 bij toevoegen.

http://www.educationaltravelasia.com/

Ja, dit is ook weer Bufallo Tours, maar misschien kan je zo ook zien waar de wat hogere prijzen voor toeristische tours aan besteed worden.

ze hebben eigen dokters in afgelegen gebieden, eigen scholen , ziekenhuizen enz.
Vietnamezen worden opgeleid en begeleid tot vakbekwame krachten.

Zo heb kan je dus 2 vliegen in 1 klap.

Zij krijgen geld voor de opleiding en jij hebt een leuke vakantie.
Volgens mij een mooi compromis.

gr.
Ton.

Hoi,

Ton heeft gelijk dat vrijwilligerswerk duur is, maar ik kan me wel voorstellen dat je van je 6 weken 1 week vrijwilligerswerk wilt doen. Lijkt me ook een goede ervaring voor je kinderen :slight_smile:

Zelf heb een kindertehuis in Hoi An bezocht en een avondje gevrijwilligt op een Engelse talenschool in DaLat. Voor een week, weet ik niet precies wat er aangeboden wordt, maar bijv. door contact op te nemen met de tip van Ton, kom je er misschien achter?

Groetjes, Anne

Bedankt tot zover voor jullie reacties. Over het algemeen zijn georganiseerde reizen in combinatie met vrijwilligerswerk erg duur. Daar zijn we niet naar op zoek. We hebben een vliegticket geboekt en reizen het liefst gewoon zelf door het land en doen mee aan een kleinschalig vrijwilligersproject. Zo hebben we vorig jaar in Laos een week meegewerkt op een organic farm. Gewoon zelf contact opgenomen met de eigenaar van de boerderij. We zoeken dus zoiets. Lekker een weekje de handen uit de mouwen steken.

Anne-Jitske, heb je voor mij meer informatie over het kindertehuis in Hoi An en de taalschool in DaLat?
Ik zal ook kijken op de site van Buffallo Tours.

groeten Ioptenberg

Ik zal achter de info aangaan komende dagen!

Groetjes, Anne

Hoi,

Nou, hier mijn info:

Toen ik het weeshuis in Hoi An bezocht was ik wel wat ontdaan: we kregen een tour die eindigde bij de donatiebox. Zelf had ik ook met mensen met een verstandelijke beperking gewerkt (niet alle kinderen in het tehuis hebben een handicap) en wilde weten hoe dat in Vietnam ging. Maar zo heeft elke toerist zijn/ haar reden en eigenlijk komt het erop neer dat je ‘aapjes gaat kijken’. En ik kan me dan ook voorstellen dat onderstaande informatie in het leven geroepen is: http://www.thinkchildsafe.org/en/content/tip4/qna.html

Vaak worden dit soort weeshuizen bezocht vanuit een goed hart en om te willen doneren, zoals ik zelf ook deed, maar de vraag is inderdaad of het zo goed is. Onderstaande organisatie heeft wat informatie over het weeshuis in Hoi An (deze steun ik toevallig ook met mijn bedrijfje :wink: ), mocht je er meer over willen weten.

http://www.kianh.org.uk/orphanage.htm

Hier de Engelse taalschool in DaLat: Trang chủ
Ik kwam in DaLat een lerares Engels tegen die ons vertelde dat je als toerist een avondje in een klas kunt zitten en alle studenten vragen aan je konden stellen om Engels te oefenen. Wij hebben dit ook gedaan. Op de site zie ik niet dat dit mogelijk is, maar je kunt natuurlijk altijd contact opnemen.

Verder heb ik nog even gekeken bij Buffalo Tours. Zij organiseren tours op dit gebied, dus je moet er uiteraard voor betalen. Maar is wel heel leerzaam. Verder weet ik niet zo goed waar je gedurende een week vrijwilligerswerk kunt doen. Onderstaande projecten lijken mij persoonlijk wel geschikt:

http://www.educationaltravelasia.com/Tours/Destinations/Vietnam/Building--Development-Projects/Vietnam-Projects-for--Victims-of-Agent-Orange-Vietnam-1432.html

http://www.educationaltravelasia.com/Tours/Destinations/Vietnam/Wildlife-Rescure-Project/The-Endangered-Primate-Rescue-Center-EPRC-4850.html

Maar wie weet heeft een medereiziger ook nog andere aanbevelingen?

Groetjes, Anne

hallo Anne-Jitske,

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Ik word niet echt enthousiast van je verhalen over het weeshuis in Hoi An. Ik ben wel meteen gaan zoeken op de site van Buffalo Tours en heb ze een mail gestuurd met de vraag wat wij als gezin een week kunnen doen als vrijwilliger. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Verder heb ik ook contact gelegd met Sapaochau. Heeft iemand ervaring met deze organisatie? We blijven verder speuren naar iets geschikts.

groeten van Ioptenberg