Betrouwbare vrijwilligersorganisatie in Vietnam gezocht

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel druk bezig met het vinden van een goede, betrouwbare vrijwilligersorganisatie in Vietnam. Ik ben bij de volgende organisaties gekomen die ook in Ho Chi Minh City opereren:
[ul]
[li]Vrijwillig Vietnam[/li][li]Travel to Teach[/li][li]WLS International[/li][/ul]Weet iemand of deze organisaties betrouwbaar zijn?
Als iemand een andere organisatie weet, graag! Ik heb namelijk moeite met het inschatten van de betrouwbaarheid…

Alvast bedankt!!

Groetjes, Huyen

Hey wat leuk! ik ben ook opzoek naar (een aantal) leuke, betaalbare en betrouwbare vrijwilligersorganisaties in Vietnam.

Heb er al wel een aantal gevonden, maar of deze betrouwbaar zijn weet ik niet, omdat ik er zelf nog geen ervaring mee heb. Maar op eerste gezicht lijkt het prima en ervaringen (foto’s en verhalen) van vorige vrijwilligers zien er ook goed uit.
Hier nog een aantal namen voor je:
SJ Vietnam
Volunteers for Peace Vietnam
Kianh Foundation Charity (weeshuis Hoi An)

Ook bieden de volgende organisaties projecten in Vietnam aan:
Cosmis Volunteers
AFS (kijk bij Wereldwerk Extra)

Misschien leuk om contact te houden hierover, zodat we elkaar verder kunnen helpen en ideeen/ervaringen uitwisselen. En wie weet komen we elkaar er ooit tegen. Laat me weten wat je er van vind en of jij nog iets gevonden hebt/wijzer bent geworden. Zou leuk zijn!

Groetjes een VietNam fan.
:wereld:

Hey Vietnam fan!

Thanks voor de tips! Bij ASF heb ik ook gekeken, maar die zitten in Hanoi, wil graag meer naar het zuiden, omdat ik daar het dialect ook spreek.
Verder ben ik ook gekomen op WLS International, maar die vind ik niet betrouwbaar (telefoonnummer doet het niet, niet te vinden via yellow pages, geen reisverslagen kunnen vinden). Activity International en Travel Active zijn wel betrouwbaar, maar die vind ik erg duur.
Nu ga ik me aanmelden bij Travel to Teach, ken via via iemand die daarmee heeft gereisd, dus betrouwbaar! Ook ga ik nog even jouw tips bekijken!

Wanneer ga je weg?

Groetjes, Huyen

Hai,

ben je al wat wijzer geworden wat betreft organisaties? misschien kunnen we er ook over mailen?! Vind jij Vrijwillig Vietnam geen goede optie? zit in het zuiden/Mekong en je word er geplaatst op een handjevol verschillende projecten, je doet heel afwisselend werk. De kosten zijn daarnaast niet hoog! De ervaringen/verhalen van eerdere vrijwilligers klinken goed… Zelf zou ik begin 2009 weer terug willen naar Vietnam/Azie. Eerst nog even doorsparen en dan weer!! Ben dit jaar half april teruggekomen van aan half jaar rondreizen in ZO Azie, maar mis het echt wel, wil graag snel weer terug!

Groetjes

Hoi!

Ik heb me ook bij Vrijwillig Vietnam aangemeld, maar tegelijkertijd ook bij Travel to Teach. Heb sindsdien niks meer van ze gehoord en van Travel to Teach meteen de dag daarna! Moet eigenlijk ook minimaal 2 maanden van te voren betalen, maar ik wilde zsm gaan en het bleek geen probleem te zijn! Ik doe nu dus mee aan het programma dat 20 september begint, spannend he! Ook niet zo heel duur:)
Je hebt dus wel veel ervaring met reizen daaro, dit is mijn 1e keer alleen…!
Nog tips?

Groetjes!

Hoi Huyen,

Hoe gaat het? Ik las je (oude) forum berichtje over travel to teach. Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen in Thailand. En op de site van T2T is er ook een optie voor Thailand.

Hoe ging het bij jou in zijn werk. van aanmelding, betaling, uitleg, ontvangst, daarnaartoe gaan enz?

En hoe was je verblijf daar, zat je daar aleen of met meerdere vrijwilligers?

Ik wil zelf in december al weg voor vrijwilligerswerk daarna 2 mndn rondreizen in Thailand (Cambodia Siem Riep) en mogelijk ook naar Maleisie.

Ik hoor graag van je!

Groetjes Sunita

Hoi Sunita,

Alles was prima geregeld hoor. Ik werd netjes opgehaald vanaf het vliegveld (in hetzelfde stadje) en het appartement en de dagelijkse lunch waren prima. Achteraf vond ik echter wel dat er een erg groot aandeel naar de eigenaresse van de school ging, maar ik niet zeker wist of het aan de school besteed werd. Omdat het toen mijn eerste keer alleen op reis was, had ik het niet anders gedaan, omdat alles dus voor mij geregeld was. Als ik het nu weer zou doen, dan zou ik zelf naar het land reizen en vanuit daar op zoek gaan naar vrijwilligerswerk. Ook omdat het relatief duur is en de overnachtingen daar erg goedkoop zijn. Ik deelde het appartement met de andere vrijwilligers. Op dat moment was het rustig, dus ik had mijn eigen kamer.

Rondreizen kan prima in die landen. Ik ben ook in Cambodja geweest en vond ook Siem Riep het enige wat de moeite waard was in Cambodja (Ankor Watt). De rest van Cambodja vond ik niet fijn, omdat ik overal belazerd werd. Thailand is natuurlijk erg gemakkelijk. Maleisie geen idee, maar mocht je nog tijd hebben, bezoek dan ook Laos, het minst verwesterde/toeristische land. Prachtige mensen en tempels!

Succes met het uitstippelen, maar probeer zo min mogelijk te plannen!! Gewoon met de Lonely Planet op pad en geniet van die vrijheid die je daar hebt!

Groetjes, Huyen

Thnxx voor je reactie, Ik had al op reviews gelezen dat er inderdaad een groot deel naar de eigenaresse ging. En dat zij erg houd van over de hele wereld reizen. Dat ze bij een project waar ze bezig waren met opbouw, niet eens verf potten wilde kopen??? Hoe dan! Vind mooi dat wij de mogelijkheid krijgen om vrijwilligerswerk te kunnen doen, maar aan de andere kant gaat het geld naar de mensen die het regelen en niet naar waar het echt naartoe zou moeten gaan. de armen!

groetjes

Precies, dat was wel jammer… Maar ik heb er geen spijt van gehad, omdat het wel een leuke periode is geweest en de armen wel degelijk geholpen werden (kregen les, gratis lunch, af en toe een uitje).

Veel plezier alvast met je reis, gaat vast super worden!

Hallo S,

Op 17 -11 is er de wereldwijzer vrijwilligersdag.
misschien iets voor je?

Kijk even op de banner op deze site en via deze kan je je dan aanmelden.

gr.
Ton.

1 like