Ik ben van plan om begin 2014 af te reizen naar Azië om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Nu zijn er verschillende organisaties( activity international, siw etc) die tegen een redelijk hoge prijs zo’n reis aanbieden waarin alles voor je geregeld is.
Nu is het geloof ik ook mogelijk om direct met een projectorganisatie contact op te nemen en dan tegen kost en inwoning vrijwilligers werk te verrichten.
Nu is de vraag, waar vind ik zulke projectorganisaties? Ik ben al een paar dagen op zoek maar kan er niks over vinden, is er iemand die ervaring heeft met zo iets dergelijks?
Hallo,
En ben je al onderweg naar Azie… of nog opzoek naar een leuke organisatie.
Misschien kan je dan een kijkje nemen op onze site. http://www.hopefulchildrencenter.org/nl/
Misschien een idee om eens te kijken via JoHo (www.joho.nl) of Wereld Actief (www.wereldactief.nl). Met een abonnement kun je,je oriënteren op alle vacatures & organisatie CV’s. Deze kan je zoeken per land. Ook zijn er via wereldactief projecten te vinden op de Filipijnen bijv. bij Smokey tours, een organisatie die o.a. tours door de sloppenwijken van Manilla organiseert waarbij de opbrengst wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van de lokale bevolking. Aan deze tours kan je zelf natuurlijk ook deelnemen. Verder vind je er ook mogelijkheden voor vrijwilligerswerk bij andere projecten in de Filipijnen. Verder is het misschien leuk om eens te kijken op: www.wereldsupporter.nl . Als je jonger dan 25 jaar bent en vrijwilligerswerk gaat doen via één van de organisaties op die website, dan kan je ook een groot deel van je kosten weer terug verdienen met een speciale vrijwilligerssubsidie.